yllätys netistä sähköpostiin

onneton

Olen epävarma netin käyttäjä, enkä ymmärrä kaikkea. Sähköpostiini tulee silloin tällöin ulkomaisia viestejä, ilmeisesti mainospostia. Olen poistanut niitä avaamatta, virusten pelossa. Äskettäin tuli muistutus jostain maksusta, jota en ole maksanut. Pelottaa mitä seurauksia voi tulla, kun ei olisi varaa maksaa. Olen ehkä vahingossa klikannut jotain maksullista hakupalvelua tms. Tai sitten se on jokin huijausyritys. Mitä voin tehdä? En uskalla avata viestin pakattua liitetiedostoa, jos sieltä vaikka purkautuu jokin virus. Mistähän saisin apua?

Kommentit (3)

Vierailija

Mun "roskasähköpostiin" (jota siis käytän, kun osallistun esim. kilpailuihin netissä) tulee koko ajan kaiken maailman valelaskuja. Oletko ihan varma, että kyse ei ole sellaisesta? Itse ainakin tiedän ihan avaamattakin, että kyse on höpöhöpölaskuista, jos lähettäjänä on joku Barbara Smith ja otsikkona vaikka "invoice zxcvb". Ei noihin tarvi reagoida, eikä niitä edes pitäisi avata, koska silloin se roskabotti saa vain vahvistuksen siitä, että kyseessä on oikea sähköposti, jota joku lukee. Sen jälkeen roskaa pukkaa kahta kauheammin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat