Miten selvität riitatilanteet lasten kanssa kotona?

Seuraa 
Liittynyt1.2.2011

Jokaisessa perheessä tulee kahnausta ja sanaharkkaa. Lasten kanssa takutaan päivittäinkin.
Kun akuutti tilanne on ohi, miten teidän perheessä selvitetään tilanne ja palataan riidattomuuteen? Luonnollisesti riippuu lasten iästäkin.

Kommentit (1)

Vierailija

Lapset 12, 10 ja 7 v. Riitatilanteet selvitetään niin, että toisesta ei puhuta pahaa ja jos joku rikkoo tätä sääntöä, niin siitä keskustellaan ja pyydetään anteeksi. Enimmäkseen sisaruksilla on kuitenkin ei henkilöön käyviä riitoja, jolloin annan varoituksen, ettei meteli ylly liiasi, vaan pysyy keskusteluna ja joko osaavat hoitaa riidan siististi itse loppun asti tai käsken heidät omiin huoneisiinsa, siis eroon toisistaan, rauhoittumaan. Sanon, että pois voi tulla, kun on siihen itse valmis. Jos olen kovin väsynyt ja lapset ovat riidanhaluisella päällä, kerron sen suoraan lapsille, että nyt ei ole sopiva hetki riidellä ja että nyt on sopiva hetki, että kukin huolehtii omista asioistaan, kuten laittaa repun valmiiksi seuraava a koulupäivää varten, antaa minun laittaa ruona rauhassa valmiiksi ja  tulee syömään heti kun on ruoka valmis.

Terveisin, äiti pomo

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat