Kotivärjäys: miten saada vaalea kupari eli "strawberry blond"?

Vierailija

Minulla on maantienväriset hiukset, joita olen jo pitkään yrittänyt saada strawberry blondin sävyisiksi. Kaikista valmiista kaupan väreistä (7.4 kentästä) tulee kuitenkin todella tummia, eikä mitään vaaleampaa punaista ole valmiina saatavilla. Onko kukaan onnistunut sekoittamaan kahdesta sävystä vaaleaa kuparia?

Kampaajalla homma varmasti onnistuisi, mutta punaisen sävyn ylläpito ammattilaisella neljän viikon välein ei vain kerta kaikkiaan mahdu budjettiin. Siksi toivonkin nimenomaan kotivärjäyskokemuksia.

Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (12)

Vierailija

Värjää suoraan blondiksi. Osta sitten punaista shokkiväriä tai värinaamiota, jota sekoitat hoitoaineeseen ja annat vaikuttaa 30min. Aloita ihan pienellä määrällä väriä ja testaa, miten tarttuu ja kuinka vahva sävy tulee. Lisää tarvittaessa väriä.

Vierailija

Kiitos neuvosta! Pysyykö shokkiväri pesuissa, vai haalistuuko vähitellen? Hiukseni ovat puolipitkät, ja kokemukseni mukaan etenkin värinaamiot tahtovat levittyä hieman epätasaisesti...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvosta! Pysyykö shokkiväri pesuissa, vai haalistuuko vähitellen? Hiukseni ovat puolipitkät, ja kokemukseni mukaan etenkin värinaamiot tahtovat levittyä hieman epätasaisesti...

Shokkiväri pysyyy kirkkaana noin pari viikkoa ja haalistuneena pidempään. Sekoita väri tarkasti hoitoaineeseen (Siis vatkaa/sekoita astiassa useamman minuutin ajan) ja levitä jakauksien mukaan ikään kuin levittäisit hiusvärin ja hiero vielä hiuksiin. Kunhan käytät aikaa niin ei pitäisi jäädä epätasaisuuksia.

Vierailija

Ylläpitoon ei tarvitse kampaajaa, värishampoo riittää. Jos itse lähdet värjäämään, saat vielä itsellesi pinkit hiukset, kuten minä, joka sain päähäni saada tuon värin itse kotona: ensin kupari tummanvaaleisiin hiuksiin, seuraavalla viikolla vaalennus.

Ei tullut vaaleaa kuparia, vaan rehti pinkki :D

Vierailija

Itsellä oli vaalennetut hiukset ja siihen laitoin Loreal Casting creme gloss honey nougat 8034 sävyn, on säilynyt punertavuus monta pesua vielä. Eikä tullut liian tummaa kun otti yhden asteen vaaleamman, vaalennetuissa kun käy helposti niin että jämähtää vaaleakin 7 väri melkein ruskeaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Värjää suoraan blondiksi. Osta sitten punaista shokkiväriä tai värinaamiota, jota sekoitat hoitoaineeseen ja annat vaikuttaa 30min. Aloita ihan pienellä määrällä väriä ja testaa, miten tarttuu ja kuinka vahva sävy tulee. Lisää tarvittaessa väriä.

Pääsääntöisesti en ottaisi neuvoja ihmiseltä, joka kehottaa värjäämään blondiksi.

Vierailija

Jos oma pohjasi on sen verran vaalea, että et tarvitse vaalennusta, niin noilla henna/cassiapohjaisilla luonnonväreillä saat ihan täydellisen tosi luonnollisen strawberry blonden. Itse käytän Santen "Red blondea". Purkissa kuva näyttää ihan tosi blondilta, mutta mulla kun on perussävy vähän tummempi (8-asteinen) niin tulee juuri täydellinen strawberry blonde tuolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aika järjetöntä tehdä noin. Miksi rasittaa tukkaa blondauksella, jos ei edes tarvi vaalentaa. Toiseksi, nuo shokkiväri- ja värinaamiosotkut on tosi arvaamattomia ja huonosti kestäviä. Alkuun voi saada ihan ok sävyn jos tosiaan huolellisesti testaa asian ennen koko päähän laittoa, mutta eivät tuppaa kestämään kuin pari pesua ja sitten haalistuu suttuisen epämääräisen puna/keltablondiksi.

Vierailija

Kiitos vastauksista! :)

Hennaväreihin en uskalla sekaantua, sillä niitä ja normivärejä ei voi käyttää päällekkäin. En yleensä pysy samanvärisenä pitkään, joten vaalennusmahdollisuus on aina säilytettävä. :D

Onnistuisikohan kuparisävyn (vaikka 7.40) ja jonkin vaaleamman (8.?) sekoituksella saamaan vaaleampaa lopputulosta, vai meneeköhän vain ruskeaksi? Sen verran olen noita naamioita ja suoravärejäkin kokeillut, että se vaihtoehto ei oikein kiinnosta.

Ap

Vierailija

True Blood sarjan Jessica värjää tällä: L'Oreal Excellence Hair Color in Strawberry Blonde 9RB

..mutta ylläri ylläri, sitä ei taida saada Suomesta! Mutta tilata voi tietysti netistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! :)

Hennaväreihin en uskalla sekaantua, sillä niitä ja normivärejä ei voi käyttää päällekkäin. En yleensä pysy samanvärisenä pitkään, joten vaalennusmahdollisuus on aina säilytettävä. :D

Onnistuisikohan kuparisävyn (vaikka 7.40) ja jonkin vaaleamman (8.?) sekoituksella saamaan vaaleampaa lopputulosta, vai meneeköhän vain ruskeaksi? Sen verran olen noita naamioita ja suoravärejäkin kokeillut, että se vaihtoehto ei oikein kiinnosta.

Ap

¨

Mikä tummuutaste sulla on nyt? Seiska ja kasi kumpikin ehdottoman liian tummia. Sinuna menisin 10-9 asteille, jokin 9.4. Omaa voi olla pakko vaalentaa, kevytvärillä ehdottomasti, pysyy punaisen sävyinä usein kestoväriä paremmin johtuen hapetteesta. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat