Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kyllä sä vielä jonkun löydät"

Vierailija
13.12.2015 |

Otsikon lausahdus on minusta kummallinen. Miten kukaan oikeasti voi sanoa toiselle, että hän tulee saamaan kumppanin? Vähän sama kuin sanoisi jollekin, että hän tulee voittamaan lotossa pääpotin. Millä ennustajan lahjoilla kukaan voi etukäteen kertoa mitä toisen elämässä tapahtuu tai ei tapahdu?

Olisi vaan paljon reilumpaa olla sanomatta mitään ja luomatta näin turhaa innostusta sen ihmisen mieleen jolla on ollut vaikeuksia löytää kumppania. Ainoastaan silloin ymmärrän kyseisen lausahduksen jos sen sanoja on kiinnostunut siitä toisesta ihmisestä, mutta käsittääkseni tuon lauseen kuulee sellaisilta henkilöiltä joita ei kiinnosta se toinen ihminen sen enempää. Se vasta kummallista onkin, että sellainen ihminen voi sanoa noin kun itseäänkään ei kiinnosta. Pahimmillaan tuolla lauseella saa aikaan sen, että joku kelpaamaton yksilö sitten tarrautuu siihen sanojaan ja alkaa ruikuttaa tapaamista sun muuta kun olettaa sen tarkoittavan juuri sitä, että se sanoja onkin kiinnostunut.

Omalle kohdalleni ei ole koskaan sattunut sellaista tilannetta, että minulle olisi noin sanottu livenä, usein on sanonuttu, että en kelpaa kenellekään. Olen kuitenkin kuullut kyseistä lausetta sanottavan muille ja olen lukenut ihmisistä, jotka ovat joutuneet tuon lauseen uhreiksi, ja onhan minullekin täällä AV:lla hoettu sitä.

Kertokaa nyt ihmeessä miksi tai miten voitte sanoa toiselle, että hän varmasti löytää jonkun? Mitä ajattelette kyseisestä lauseesta ylipäätään? Minulle se on turhaa lätinää jolla ei ole mitään merkitystä. Vähän sama kuin jos kaupan kassa toivottaa hyvää päivän jatkoa, ei se sitä oikeasti tarkoita, mutta kun on vähän pakko sanoa niin.

Terveisin Naispelko22

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille ketkä väitätte että naiset ovat ihan yhtä huonossa asemassa kuin miehet työttömänä, kiistättekö että jos on ylitarjontaa jostakin asiasta niin sen kysyntä laskee ja jos on puutetta jostakin asiasta niin sen kysyntä nousee?

Tästä katsomalla näämme helposti tilanteen:

http://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1305680279629

Kuten näemme nuorista miehistä on valtava ylitarjonta ja naisista puute. Täten naisen arvo on korkeampi ja työtön nainen on enemmän kysytty kuin työtön mies. En tietysti väitä että työttömyys tekisi naisesta jotenkin haluttavamman, mutta naiset noin yleensä ovat pelkän sukupuolensa takia halutumpia kuin miehet ja silloin ei edes työttömyys ole siinä niin paha este, kun sitä kysyntää riittää.

Lisäksi monesti miehen asemaan suhtaudutaan vieläkin vanhoilliseen malliin, että mies tuo sen leivän pöytään ja naisilla on enemmän hyväksytympää jäädä kotivaimoksi joka hoitaa kotia.

Vierailija
42/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä löytää jossain vaiheessa elämäänsä itselleen kumppanin ainakin joksikin ajaksi. Ihan pätevä lausahdus siis.

Niin valtaosa naisista, tai valtaosa normaaleista miehistä. Valtaosa (ellei lähes kaikki) yli 22v miehistä joilla ei ole naista ollut ja jotka ovat mahdollisesti työttömiä ja syrjäytyneitä, sosiaalisten tilanteiden kammolla jäävät ilman kumppania, vaikka tästä väitteestä ei varmaan mitään tutkimustilastoa olekkaan esittää.

Näissäkin tilanteissa on yleensä on se takana, että yritetään pokailla tai haaveillaan täysin oman tasonsa yläpuolella olevista naisista. Myös nimittäin naisissa on niitä työttömiä/kouluttamattomia/mt-ongelmaisia/syrjäytyneitä/you name it yksilöitä. Ei kannata tavoitella siitä kuuminta missiä, joka on ammatiltaan aivokirurgi vaan sitä naapurin tavallista Leenaa, joka on myös työtön.

Ero on vaan siinä että nämä työttömät yms. naiset eivät ole mitenkään vähemmän haluttuja miesten keskuudessa ja harvemmin haluavat ottaa toista työtöntä kumppanikseen, kun saavat työssäkäyvän miehen jonka rahoilla loisia, ehkä pyöräyttää siihen pari lasta ettei tarvitse töihin mennä ja voi vaan hiimailla kotona lasten kanssa. Työttömät miehet sen sijaan eivät kelpaa kenellekkään kuin korkeintaan yhden yön panoksi.

En tunne yhtään kuvailemasi kaltaista työtöntä naista vaikka monta tunnenkin. Työtön voi olla myös olematta lasten ja miehen avulla loisiva wt. Toisaalta kertoo se jotain miehestäkin jos vetää vain tällaisia yksilöitä puoleensa, iso osa työttömistä kun on akateemisia.

Ensin kehoitetaan hommaamaan WT-nainen, että muka haetaan liian tasokasta naista. Sitten kun huomautan että ei kelpaa niille WT-naisillekkaan, kun nekin hamuaa rahamiestä, niin sitten kiistät heidän olemassa olon, kun et satu tuntemaan yhtään sellaista. Koita nyt päättää että mitä tässä pitäisi hakea ja onko sellaista edes olemassa.

En kehottanut hakemaan wt-naista enkä kiistänyt heidän olemassaoloaan. Mielenterveysongelmat, syrjäytyminen tai työttömyys ei tee kenestäkään wt:tä ja se, etten minä henkilökohtaisesti liiku sellaisissa piireissä ei tarkoita sitä, etteikö heitä olisi olemassa.

Alkaapa kuitenkin tässä kanssasi keskustellessa pikkuhiljaa hahmottamaan miksi sitä näistä ei ole löytynyt.

Aivan, sen takia että naisen työttömyys ei syrjäytä ja miesten työttömyys syrjäyttää ja että Suomessa on huomattavasti enemmän miehiä kuin naisia. :) Kiva että aloit hahmottaa faktat.

Anteeksi, mutta mistä sä vetäsit tälläsen aivopierun, että naisen työttömyys ei syrjäytä? :DD

T: työtön ja syrjäytynyt nainen, joka käy vastaavassa tilanteessa olevien kanssa ryhmäterapiassa (kaikki jäsenet paitsi yksi on naisia).

Oletko muka sinkku ilman miestä ja väität etteivät miehet kiinnostu sinusta työttömyytesi takia?

Kyllä olen, mutta en oo kyllä väittänyt yhtään mitään ja jos välttämättä haluat tietää niin kyllä, mut on dumpattu miesten toimesta aika monta kertaa, koska oon työtön. Ja nimenomaan esitetty syyksi tämä työttömyys vaikka mies olisi itsekin ollut työtön tai opiskelija tai koulutusta vaatimattomalla matalapalkka-alalla.

Oot kyllä muuten tosi outo ja hyökkäävä, ihan kuin sä haluaisit olla ainoa ihminen tässä maailmassa jolla on vaikeeta etkä haluu katkeruuksissasi ja itsesäälissäs uskoa, että muillakin voi olla täysin samoja ongelmia.

No, siinäpä kärvistelet yksinäs maailman tappiin asti, kun ei toi sun asentees ja suhtautumises ainakaan auta.

Höpöhöpö taas. Tee vaikka koe jos kuvittelet että jotenkin samassa asemassa ollaan. Pistä deitti-ilmoitus nettiin työttömänä naisena ja työttömänä miehenä ja vertaile miten paljon saat vastauksia. Palataan sitten asiaan.

:D

Mä en kyl edes usko, että sä oot aikuinen ihminen tän lapsellisen kiukuttelun ja vänkäämisen takia. Muutaman tunnin päästä äiskä tulee jo töistä kotiin ja käskee laittamaan koneen kiinni, äyvää ja polje jalkaa nyt vielä kun ehdit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaan sovitaan nyt, että vaan miehet voi syrjäytyä ja vaan miehet voi jäädä ilman puolisoa ja vaan miehillä voi olla ongelmia ja että tää tähän ketjuun kommentoinut lassukka on se kaikkein surkein ja yksinäisin ja toivoa vailla olevin tapaus. Kun ei näille luupäille muu uppoa kaaliin.

Naisilla ei voi olla ongelmia. Minkäänlaisia. Ikinä.

Vierailija
44/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaan sovitaan nyt, että vaan miehet voi syrjäytyä ja vaan miehet voi jäädä ilman puolisoa ja vaan miehillä voi olla ongelmia ja että tää tähän ketjuun kommentoinut lassukka on se kaikkein surkein ja yksinäisin ja toivoa vailla olevin tapaus. Kun ei näille luupäille muu uppoa kaaliin.

Naisilla ei voi olla ongelmia. Minkäänlaisia. Ikinä.

Kyllä se ottaa niin koville myöntää faktoja, kun ei saa sitä uhrin asemaa ja miehillä menee vielä huonommin kuin naisilla. Milloin feministit alkavat tehdä jotain tämän ongelman korjaamiseksi?

Vierailija
45/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus deitti-ilmoon ei ole parisuhde.

Vierailija
46/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus deitti-ilmoon ei ole parisuhde.

Kyllä se silti kuvastaa hyvin miten haluttu on, jos saa vaikka 500 kiinnostunutta vastausta ja jos toinen saa 0 vastausta. Kummalla on helpompi siirtyä siitä parisuhteeseen?

Vierailija
47/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miehet valittaa siitä etteivät löydä naista. Suomalaiset naiset ovat kieltämättä toisinaan (=lähes aina) niin korkeilla odotuksilla varustettuja, ettei tänä netti- ja mobiilideittailun kulta-aikana enää kauheasti pääse sille oikealle tutustumisen tasolle ellei omaa riittävää ulkonäköä. Eli vähän keskinkertaisempikin lyyli etsii sitä kahden korkeakoulututkinnon professorielämäntapataitelijaremppareiskaa, jolla on ulkonäkö ja talous kohdillaan. Loput miehet sitten siinä tappelee pöydältä tippuvista murusista. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt... jos olisin sinkku, niin aivan ensimmäisenä lähtisin tavoittelemaan ulkomaalaista naista -esim. aasiasta. Siellä ulkomaalaisuus on usein eduksi, tosin töitä joutuu tekemään sielläkin. Netti on täynnä ulkomaalaisia deittisivuja, ei muuta kun verkkoja vaan isommillekin vesille. Ja joku vähän köyhemmistä oloista oleva nätti nainen voi olla onnellinen siitäkin, että tapaa edes jotenkuten toimeentulevan. Eihän siinä ole mitään pahaa että ihminen etsii ja haluaa jonkun, jonka kanssa jakaa arki ja hellät hetket. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, jos toinen siinä sivussa tavoittelee vähän parempaa sosioekonomista tilannetta.

Vierailija
48/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi miehet valittaa siitä etteivät löydä naista. Suomalaiset naiset ovat kieltämättä toisinaan (=lähes aina) niin korkeilla odotuksilla varustettuja, ettei tänä netti- ja mobiilideittailun kulta-aikana enää kauheasti pääse sille oikealle tutustumisen tasolle ellei omaa riittävää ulkonäköä. Eli vähän keskinkertaisempikin lyyli etsii sitä kahden korkeakoulututkinnon professorielämäntapataitelijaremppareiskaa, jolla on ulkonäkö ja talous kohdillaan. Loput miehet sitten siinä tappelee pöydältä tippuvista murusista. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt... jos olisin sinkku, niin aivan ensimmäisenä lähtisin tavoittelemaan ulkomaalaista naista -esim. aasiasta. Siellä ulkomaalaisuus on usein eduksi, tosin töitä joutuu tekemään sielläkin. Netti on täynnä ulkomaalaisia deittisivuja, ei muuta kun verkkoja vaan isommillekin vesille. Ja joku vähän köyhemmistä oloista oleva nätti nainen voi olla onnellinen siitäkin, että tapaa edes jotenkuten toimeentulevan. Eihän siinä ole mitään pahaa että ihminen etsii ja haluaa jonkun, jonka kanssa jakaa arki ja hellät hetket. Eikä siinäkään ole mitään pahaa, jos toinen siinä sivussa tavoittelee vähän parempaa sosioekonomista tilannetta.

Tossa on toi avainsana. Ei ne ulkomaalaisetkaan ole kiinnostuneita työttömistä miehistä. Kyllähän moni mies hakeekin ulkomailta naisen, venäläisiä ja aasialaisia useimmiten. Niin tuskin minäkään enää siinä vaiheessa suomalaisiin päin katsoisin, jos vaikka lotossa voittaisin. Lähtisin samantien pois koko Suomesta ja suomalaisten naisten olisi turha haaveilla niistä rahoista.

Vierailija
49/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on mainittu, että naisia tapaa töissä, koulussa ja harrastuksissa. Kaikki nuo on tuttuja juttuja, mutta eipä ole naista mukaan tarttunut. Joskus muinoin yksi tyttö oli minusta kiinnostunut kun olin koulussa, sen takia minua ei valitettavasti voi laskea kelpaamattomien joukkoon. Tuon tapauksen jälkeen ei ole tullut ilmi minkäänlaista merkkiäkään siitä, että olisin naisten/tyttöjen mielestä kiinnostava, päinvastoin he tuntuvat vihaavan minua vaikka eivät edes tunne. Harrastuksista sen verran, että entä jos harrastaa juttuja joissa ei naisia juuri tapaa? Eihän se kovin hyvä ole niitä naisia hankkia vaikka jostain puutyökurssilta kun ryhmässä on yksi tyttö ja kymmenen poikaa.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
50/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömälle naiselle ole kysyntää. Esimerkiksi oma äitini on pitkäaikaistyötön eikä ole ollut yhtäkään kiinnostunutta miestä 20 vuoteen.

Minusta on täysin luonnollista, että miehet nirsoilevat naisen suhteen. Minullekin on kerrottu jopa se, että alani ei ole miehestä hänelle tarpeeksi mielenkiintoinen ja tulevat työtehtäväni ovat kuivia ja tylsiä. No, mieluummin olen sinkku töissäkäyvä kuin väärällä alalla ja saan miehen.

Vierailija
51/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä tämä menee mies-nainen -jankkaukseksi, mikä on toivotonta inttämistä palstahullujen kanssa. Av:lla on usein ikisinkkunaisten ketjuja, joissa todetaan että miestä on mahdotonta saada ja silti jaksatte itkeä naisten arvon paremmuutta miehiin verrattuna.

Itse olen hyvä esimerkki: viimeisen kuuden vuoden aikana 2 miestä on kelpuuttanut minut treffeille suuresta aktiivisuudestani huolimatta. Olen saanut pakkeja myös mt-ongelmaisilta pitkäaikaistyöttömiltä ja ylipäänsä ei ole koskaan ollut ketään miestä, kenet olisin voinut "valita", koska miehet eivät ole halunneet minua.

Elän omaa elämääni kun tasoani en voi enää tässä iässä (26) nostaa juuri lainkaan, sillä ulkonäkö, persoona, elämä ja koulutus ovat kunnossa.

Vierailija
52/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä tämä menee mies-nainen -jankkaukseksi, mikä on toivotonta inttämistä palstahullujen kanssa. Av:lla on usein ikisinkkunaisten ketjuja, joissa todetaan että miestä on mahdotonta saada ja silti jaksatte itkeä naisten arvon paremmuutta miehiin verrattuna.

Itse olen hyvä esimerkki: viimeisen kuuden vuoden aikana 2 miestä on kelpuuttanut minut treffeille suuresta aktiivisuudestani huolimatta. Olen saanut pakkeja myös mt-ongelmaisilta pitkäaikaistyöttömiltä ja ylipäänsä ei ole koskaan ollut ketään miestä, kenet olisin voinut "valita", koska miehet eivät ole halunneet minua.

Elän omaa elämääni kun tasoani en voi enää tässä iässä (26) nostaa juuri lainkaan, sillä ulkonäkö, persoona, elämä ja koulutus ovat kunnossa.

Tee nettideittiprofiili ja opettele aktiivisesti deittailemaan siellä. Sen takia opettele, ettei tarvi täällä kuukauden päästä lukea miten kaikki miehet siellä on paskaa ja plaaplaaplaa. Jos et sielläkään sitten pääse treffeille mukavien ja "normaalien" miesten kanssa, niin voit miettiä ovatko nuo korostetut kohdat sittenkään kunnossa.  

Vierailija
53/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee nettideittiprofiili ja opettele aktiivisesti deittailemaan siellä. Sen takia opettele, ettei tarvi täällä kuukauden päästä lukea miten kaikki miehet siellä on paskaa ja plaaplaaplaa. Jos et sielläkään sitten pääse treffeille mukavien ja "normaalien" miesten kanssa, niin voit miettiä ovatko nuo korostetut kohdat sittenkään kunnossa.  

Tein eikä sieltä miestä saanut. Kuten sanoin, ei kaikille naisille ole kysyntää.

Toki onhan minussakin omat vikani miehen saamista ajatellen: alku-ujous uusien miesten kanssa, hienoisen tylsä ja vakaa persoona sekä ei-kauniit kasvot. Muualla elämässä nuo piirteeni eivät ole koskaan haitanneet ystävien saamisessa, työpaikoilla tai missään muuallakaan.

Vierailija
54/65 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispelko kirjoitti:

Täälläkin on mainittu, että naisia tapaa töissä, koulussa ja harrastuksissa. Kaikki nuo on tuttuja juttuja, mutta eipä ole naista mukaan tarttunut. Joskus muinoin yksi tyttö oli minusta kiinnostunut kun olin koulussa, sen takia minua ei valitettavasti voi laskea kelpaamattomien joukkoon. Tuon tapauksen jälkeen ei ole tullut ilmi minkäänlaista merkkiäkään siitä, että olisin naisten/tyttöjen mielestä kiinnostava, päinvastoin he tuntuvat vihaavan minua vaikka eivät edes tunne. Harrastuksista sen verran, että entä jos harrastaa juttuja joissa ei naisia juuri tapaa? Eihän se kovin hyvä ole niitä naisia hankkia vaikka jostain puutyökurssilta kun ryhmässä on yksi tyttö ja kymmenen poikaa.

Terveisin Naispelko22

Jos tuo on ikäsi, niin odota muutama vuosi. Itsekin aloin saada ns. tilaisuuksia vasta 25+ - iässä. Sitä ennen piti nähdä paljon vaivaa ja silti useimmiten vain hylkäystä hylkäyksen perään tuli...

Vierailija
55/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlaisessa tilanteessa ja kuullut tätä paskaa monesti kun on saamattomuus paljastunut ja aina on sama homma:

Tuntuu kuin laittais tarralaastarin puukotushaavaan.

Joten jos nyt olette hyvät ja kerrotte nyt mikä on vikana ja miten asiaa voisi kehittää jotta jotain voisi asialle tehdä helvetti vieköön!

Jos ongelma on ulkonäössä, kertokaa vinkkejä.

Jos on ongelma aloituksissa, parittakaa tai kertokaa vinkkejä.

Jos ongelma on aseenteessa kertokaa miten se on persiillään nykyisin.

Ja jos ette tiedä niin sanotte vaan ettei mitään hajua ja ohjatkaa jollekulle joka tietää.

Kuka kollo tarvii tämmösessä kivussa jotain pään silittelyä. Ratkaisuja olkaa hyvä!

Amen!

Vierailija
56/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 18-v haluaisi poikaystävän, joka on mukava ja empaattinen ja uskollinen. Lisäksi hän haluaa, että se poikkis viettää aika hänen kanssaan eikä kavereidensa kanssa.

Hän ei halua, että poikaystävä juo itseään humalaan. Hän haluaa myös, että poikaystävä tähtää johonkin kunnolliseen ammattiin. Itse tyttö on lukiossa. Hänelle käy kyllä kunnollinen amiskin.

Ei tunnu löytävän helposti. Vuosi sitten lopetti seurustelun. Syynä poikkiksen viihtyminen pöihdepiireissä.

Vierailija
57/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispelko23 kirjoitti:

Terveisin Naispelko22

Tai sitten sulla on oma ennakko-odotuksesi että kaikki naiset on pahoja, julmia ja ilkeitä ja sä tulkitset kaikkea naisten toimintaa sen läpi. Miten sellaiselle voi olla ystävällinen joka odottaa koko ajan että kaikki naiset on täysiä hirviöitä?

Vierailija
58/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oikein voi sanoa muutakaan. En kehtaa olla hiljaa, se vaikuttaa ylimieliseltä. Sinkut huom, on todella kiusallista kuunnella sitä pariutumattomuusvikinää esim. työpaikalla. En minäkään avaudu teille henkilökohtaisista asioistani.

Vierailija
59/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin riittää, että siinä vierellä on "joku". Toiset taas ovat hiukan vaativampia sen suhteen, millaisen ihmisen kanssa elämänsä jakaa.

Itselleni niitä "jokuja" tuli useampia vastaan, mutta kun olen aina ollut sitä mieltä, että tosinainen (ja tosimieskin) pärjää paremmin yksin kuin huonon kumppanin kanssa, niin en sitten etsimällä etsinyt ketään.

60/65 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän sama kuin sanoisi toiselle, että ”kyllä sä vielä hankit moottoripyörän” tai ”kyllä sä vielä alat golfaamaan”

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua