Mikä maku konvehtirasioissa on pahin?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Zabaglione, likööritäytteet, marsipaani ja kirsikka ovat parhaita konvehteja! Ne toffeet ja nugaat on pahoja!
Pitäähän niilläkin olla tykkääjänsä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin fazerin rasian ja hyi saatana mitä kakkaa ne on nykyään. Mitä suklaalle on tapahtunut? Minusta vielä viime vuonna osa suklaista oli ihan hyvänmakuisia.
Tämä on hyvä pointti, varsinkin uusista, markkinoille tulleista rasioista ja konvehtimauista. Ikinä ei tiedä mitä moskaa niissä loppujen lopuksi on. Siksi itse ostankin vain ja ainoastaan Fazerin sinisen ja geishan levyjä, ainakin tietää mitä saa, ettei tule pettymyksiä ja ikäviä yllätyksiä.
Alapeukutin, vaikka muuten olen samaa mieltä, mutta Geisha on yksi pahimmin pilatuista suklaista ikinä. Ennen se oli ihanaa, nyt hirveää.
Omat konvehti-inhokkini ovat marsipaani, kookos, rommi. Maraboulla on kaksi hyvää rasiaa, Paradis ja erityisesti Symphony, jossa ei juurikaan ole noita kamaluuksia, vaan monta tosi hyvää.
Tämä on niin totta :( Geisha OLI aivan herkkua, mutta parin karvaan pettymyksen (kirjaimellisesti) jälkeen en ole sitä enää ostanut. Kaikkia toiveikkaana vielä kokeilin, karkkeja, levyä, patukkaa sekä tummaa geishaa, vaan ei. Nyt jo vuosi ilman eikä tee mielikään ostaa (ei Fazerinaakaan).
Vierailija kirjoitti:
Zabaglionehan on tosi hyvä. Samoin viinakonvehdit ja marmeladit.
Kauhein konvehtirasia on Budabest. Hyi yökkis!
Mä oon niin samoilla linjoilla. Ihan outoja inhokkeja ihmisillä. Mulla jää aina vikaksi ne tylsät suklaat, joissa on suhteessa liikaa rasvaa ja liian vähän makua, kuten just Budapest.
Budapest oli aiemmin tosi hyvä. Onko siihenkin vaihdettu jotain palmuöljyä tms. halpuutusta?
Kaikki tylsät toffeet ja mitättömät nugaat.
Fazerin suklaiden laatu on heikentynyt. Jotain on pielessä, jotain on muutettu. Pitkästä aikaa söin tuoretta Pandan suklaata, se perinteinen rasia. Ai kun oli hyvää! Suklaa oli juuri oikeanlämpöistä, "tuoretta". Maistui hyvälle, tuli lapsuus ja nuoruus mieleen. Jopa Zabaglione meni....Aikaisemmin arvostin Fazeria, mutta osaisiko joku sanoa, mistä saa oikeasti hyvänmakuista Fazerin suklaata? Käsintehtyjä konvehteja, pitääkö mennä johokin suklaapuotiin kyselemään Fazerin suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin fazerin rasian ja hyi saatana mitä kakkaa ne on nykyään. Mitä suklaalle on tapahtunut? Minusta vielä viime vuonna osa suklaista oli ihan hyvänmakuisia.
Tämä on hyvä pointti, varsinkin uusista, markkinoille tulleista rasioista ja konvehtimauista. Ikinä ei tiedä mitä moskaa niissä loppujen lopuksi on. Siksi itse ostankin vain ja ainoastaan Fazerin sinisen ja geishan levyjä, ainakin tietää mitä saa, ettei tule pettymyksiä ja ikäviä yllätyksiä.
Alapeukutin, vaikka muuten olen samaa mieltä, mutta Geisha on yksi pahimmin pilatuista suklaista ikinä. Ennen se oli ihanaa, nyt hirveää.
Omat konvehti-inhokkini ovat marsipaani, kookos, rommi. Maraboulla on kaksi hyvää rasiaa, Paradis ja erityisesti Symphony, jossa ei juurikaan ole noita kamaluuksia, vaan monta tosi hyvää.
Tämä on niin totta :( Geisha OLI aivan herkkua, mutta parin karvaan pettymyksen (kirjaimellisesti) jälkeen en ole sitä enää ostanut. Kaikkia toiveikkaana vielä kokeilin, karkkeja, levyä, patukkaa sekä tummaa geishaa, vaan ei. Nyt jo vuosi ilman eikä tee mielikään ostaa (ei Fazerinaakaan).
Geisha oli taivaallista aikoinaan, kun oli vielä paperikääreessä ja sen lisäksi vielä folioon käärittynä. Muotokin oli erilainen. Lapsena viikon kohokohta oli se, kun katsottiin saunan jälkeen Avaraa Luontoa koko perheen kesken ja syötiin lauantaikarkit, usein oli just Geisha-patukka. Se patukka oli sen mallinen, että tein siitä "autoja". Osa oli farmareita ja osa coupé-mallisia. Kun oli neliönmallisia kohtia, joiden välissä oli sellainen "silta". En löytänyt tähän hätään kuvaa. Tuntuu, ettei kukaan enää muista Geishojen olleen tuollaisia. Muistaako joku teistä?
Vierailija kirjoitti:
Budapest oli aiemmin tosi hyvä. Onko siihenkin vaihdettu jotain palmuöljyä tms. halpuutusta?
On varmaan. Minäkin olen huomannut, että maku on muuttunut radikaalisti. Entinen lempisuklaa on nykyään vältettävien listalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikea kaakaovoi vaihdettu korvikerasvoihin niin suurelta osalta kuin kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geisha oli taivaallista aikoinaan, kun oli vielä paperikääreessä ja sen lisäksi vielä folioon käärittynä. Muotokin oli erilainen. Lapsena viikon kohokohta oli se, kun katsottiin saunan jälkeen Avaraa Luontoa koko perheen kesken ja syötiin lauantaikarkit, usein oli just Geisha-patukka. Se patukka oli sen mallinen, että tein siitä "autoja". Osa oli farmareita ja osa coupé-mallisia. Kun oli neliönmallisia kohtia, joiden välissä oli sellainen "silta". En löytänyt tähän hätään kuvaa. Tuntuu, ettei kukaan enää muista Geishojen olleen tuollaisia. Muistaako joku teistä?
Minä muistan :) t. 43
Se rapisi kivasti se hopeapaperi. Fazerinakin oli herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Koko Fazer Present- rasia. Se on täynnä pelkkää paskaa, jopa se toffee-suklaa. Sen sijaan pandan juhlapöydän konvehdit maistuvat aina! Ai että, jos saisin kokonaisen rasiallisen pelkkiä ananas-konvehteja... Tänä vuonna maistoin ensimmäistä kertaa maraboun paradis-konvehteja, siinä on hyvä rasia!!
Tämä on kuin minun kirjoittamani, kahta kohtaa lukuunottamatta:
- Pandan crispeistä en tykkää.
- Maraboun Paradis-konvehteja en muista syöneeni. Täytyy kyllä ostaa, jos meillä on näin samanlainen maku!
Ja sama juttu noista ananaskonvehdeista: vetäisin 300 g suit sait ja nam!
Appelsiini- tai banaaniaromiset. Hyi että. Niin epäonnistunut aromi aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marabou Aladdin keltainen rasia sisältää hyvän makuisia namuja ja eikä jää laatikkoon pyörimään.
Tämän ostan meille aina jouluksi. En muista välitä. Tuo rasia ja pari torttua niin joulu on jo onnistunut. :)
Hyi helvetti mitä paskaa kuten kaikki muutkin Maraboun suklaat. Ylimakeita kakkakuulia.
Liköörit, jos on salmiakkia tai lakua tms kammotusta , marsipaani..
Nii ja kerran ulkomailta jotain pieniä rasioita tuli ostettua. Niissä oli jotain kitkerää samppanjanmakuista mössöä täytteenä. Aivan liian väkeviä. Samaa kastia kuin rommi ja liköörikarkit
Hyvin vatkattu munatoti purskahtaa sisältä...aah...
Hyvän konvehdin koostumus! kirjoitti:
Hyvin vatkattu munatoti purskahtaa sisältä...aah...
Totta. Sellainen paksu, joka tarttuu joka paikkaan. Vatkaus on kaiken a ja o.
Maroboun kookoskonvehdissa kuvottavinta olivat ne hampaissa narskuvat sitkeät kuivat kookos sattumat. En pidä bountystakaan juuri tuosta syystä, tuntuu kuin jauhaisi sahanpurua suussa.
Omaan makuun jo merkin suklaalevytkin ovat liian imeliä Fazerin levyihin verrattuna eikä tuo suklaarasia ollut poikkeus.
Mä voisin antaa pois kaikki ananassuklaat ja ottaa minttuja ja kahvinmakuisia tilalle.