yli 35-vuotiaat, joiden raskaus ei alkanut kertalaakista tai ivf:stä

merttiini

Kaikki kokemukset joita olen lukenut yli 35-kymppisten raskautumisesta ovat joko sellaisia, että onnistui kertalaakista eli ensimmäisestä kierrosta ja käytännössä ekasta yrittämästä, tai sitten on käyty pisimmän kautta eli raskaus saanut alkunsa lapsettomuushoidoista. Molemmat vaihtoehdot saavat hieman masentumaan...(meillä kun ei ole ensi yrittämästä tärpännyt eikä lapsettomuushoitojen aika ole vielä)
Olisi toiveikasta kuulla, että onko olemassa myös sellaisia yli 35-vuotiaita, jotka yrittäneet muutaman kuukauden ja sitten on tärpännyt luomusti. Kun kuvittelisi (ainakin maalaisjärjellä), että olisi ihan normaalia, että lasta joutuisi yrittämään muutamankin kuukauden ennen kuin onnistaa. Ei voi olla niin, että yli 35-vuotiailla on tässä asiassa vain kaksi ääripäätä...

Kommentit (6)

Vierailija

Itse olen nyt kohta 39v. Yli 2 1/2 v lasta yritimme. Sitten söin yhden kierron keltarauhashormonia ja heti tärppäsi. Toki ollaan vasta niin alussa että mitä vaan voi tapahtua. 2 yhteistä lasta meillä ennestään.

nelikymppinen

Minä sain lapsen 39-vuotiaana melko tarkkaan tasan vuoden yrittämisen jälkeen. Hoitoihin olisimme pian varmaan jo lähteneet, mutta onnistui luomuna siis.

Vierailija

Jos olette vasta pari kk yrittäneet, niin kärsivällisyyttä. Mutta jos puolen vuoden-vuoden sisällä ei tärppää, riippuen kuinka "kiire" teillä on, niin menisin kyllä tutkimuksiin. Voi olla että joku selkeä ja/tai helposti hoidettava syy löytyy. En halua kuulostaa pessimististä, mutta kaikille se ivf:kään ei tuo onnea, ainakaan ekalla kerralla.

T. N36, takana pari vuotta yritystä ja 4 ivf-hoitoa, mitään syytä ei ole löytynyt, 2 keskenmenoa ollut.

Vierailija

38 v. yritystä 3 kk, usein toistuvat pissatulehdukset hidastivat yrittämistä, kun sain tulehdukseen estolääkityksen tulin nopeasti raskaaksi.

Vierailija

Normaalisti hoidot aloitetaan vasta vuoden turhan yrittämisen jälkeen. En ymmärrä näitä, jotka olettavat, että tärppää heti ekasta yrittämästä, oli ikä mikä tahansa. Suurin osa raskauksista alkaa puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat