Uskotko, että joitain ihan aidosti kiinnostaa esim. ilmastonmuutos?
Kaverit naamakirjassa hehkuttaa tuota ilmastosopimusta. Mä en voi tälle mitään, mutta mä en usko, että ketään oikeasti kiinnostaa se. Tuntuu jotenkin enemmän imagonrakennukselta. Vaik siis tottakai mäkin oon ilonen siitä, että se sopimus synty.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tekopyhä, jos väittäisi olevani käytännön arkielämässä siitä kauhean huolissani. Nytkin palstailen sähkövalossa, vaikka voisi olla nukkumassa tai auttamassa naapurin mummoa kompostoinnissa.
Harvapa meistä jaksaa pidemmän päälle tehdä työtä tms. 16 tuntia vuorokaudessa 7 päivää viikossa. Tietty onhan niitäkin, jotka sitä jaksaa 90 vuotiaksi, mutta vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei tuo ole uskon asia.
En mä sitä väitäkään, ettei se olisi totta, mutta onko se oikeasti sulle jotenkin tunteita herättävä asia? Ei sun lähimmät jälkeläiset kuitenkaan siitä vielä edes kärsi.
Ihanko oikeasti näin itsekkäitä ja lyhytnäköisiä ihmisiä on olemassa? Sinä varmaan heität ongelmajätteesikin jonnekin metsään tai merenpohjaan, koska et itse heti suoraan kärsi siitä.
Juu, esim. minä.
T. Biologi ja äiti
Vierailija kirjoitti:
Itseä se ei kiinnosta siksi että uskon ettei ihminen loppujen lopuksi voi siihen vaikuttaa. Se on vaan huijausta että voitais. Me voidaan yrittää tehdä sen eteen vaikka mitä, karsia kaiken maailman päästöjä, mutta se ei loppujen lopuksi vaikuta mitään.
Erikoinen logiikka. Kun ihmiskunnan aiheuttamat päästöt ovat ilmastonmuutoksen aiheuttaneet, niin miten ihmeessä ihmiskunta muka ei voisi vaikuttaa ilmastonmuutokseen myös toisella tapaa? Onneksi sentään tiedostat, että kyse on vain sinun uskomuksestasi.
Jos vastustaa maahanmuuttajia ja turvapaikanhakijoita, kuten Suomessa moni tuntuu tekevän, kannattaisi todella olla kiinnostunut ilmastonmuutoksestakin. Ilmastonmuutos tulee aiheuttamaan valtavia pakolaisvirtoja, ja osittain Syyrian ongelmatkin johtuvat maata koetelleesta kuivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverit naamakirjassa hehkuttaa tuota ilmastosopimusta. Mä en voi tälle mitään, mutta mä en usko, että ketään oikeasti kiinnostaa se. Tuntuu jotenkin enemmän imagonrakennukselta. Vaik siis tottakai mäkin oon ilonen siitä, että se sopimus synty.
Kyllä, joitakin ihmisiä kiinnostaa ihan oikeasti. Onneksi. Ihmiskunta olisi pahassa pulassa, jos ei olisi heitä (meitä), joita todella kiinnostaa luonnonsuojelu, tasa-arvo ja muut elämää turvaavat asiat. Harmittaa, että nykyisellä minäminäminä-aikakaudella monet itsekkäät ihmiset pitävät kaikkea vain imagonrakennuksena, koska itse eivät välitä muusta kuin siitä mikä koskee juuri nyt omaa napaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tekopyhä, jos väittäisi olevani käytännön arkielämässä siitä kauhean huolissani. Nytkin palstailen sähkövalossa, vaikka voisi olla nukkumassa tai auttamassa naapurin mummoa kompostoinnissa.
Kompostointi on aika nopea homma.
Minua kiinnostaisi biojätteen kompostointi, mutta ympärivuotiset kompostorit maksavat lähemmäs kuusisataa euroa, ja se on liikaa. Mieluummin lykkään banaaninkuoret sekajätekippaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ei tuo ole uskon asia.
En mä sitä väitäkään, ettei se olisi totta, mutta onko se oikeasti sulle jotenkin tunteita herättävä asia? Ei sun lähimmät jälkeläiset kuitenkaan siitä vielä edes kärsi.
Joulukuun 13 päivä lunta 0cm mittarissa + 9 atetta celsiusta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompostointi on aika nopea homma.
Minua kiinnostaisi biojätteen kompostointi, mutta ympärivuotiset kompostorit maksavat lähemmäs kuusisataa euroa, ja se on liikaa. Mieluummin lykkään banaaninkuoret sekajätekippaan.
Jos teet itse.
Musta on ihan positiivista, jos maapallo muuttuu ihmiselle asuinkelvottomaksi. Käy vain eläimet sääliksi. Toivottavasti mahdollisimman moni yksilö selviää ihmisen aiheuttamasta tuhosta. No, torakat nyt ainakin :)
Miten on mahdollista että 196 valtiota pääsee sopuun ilmastoasiassa mutta sotia ei saada loppumaan?
Mielestäni turhaa sopia tuollaista koska Suomi varmaankin taas ainoa joka sitä tunnollisesti noudattaa, kansalaisten kustannuksella.
Minä, jolle vastasit, elän varmasti ekologisemmin kuin sinä. Olen elänyt koko elämäni. Minä en tee siitä numeroa, enkä neuvo muita, kuinka heidän tulee elää. Enkä käytä arvokasta aikaani sellaisten ihmisten haukkumiseen ja syyllistämiseen, joiden arvot ovat erilaiset kuin minulla.
Juuri tämä on vihreiden ongelma. Ja se on kovin valitettavaa ja ikävää. Suurin osa vihreistä neuvoo mielellään, kuinka muiden tulee elää. Aivan kuten vihreät poliitikkommekin. Itse katsovat olevansa oikeutettuja rikkomaan omia sääntöjään.