Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin masennuslääkkeiden sivuvaikutukset aiheuttavat kohta minulle masennusta

Vierailija

Itkin n. 5 sitten ja päätin että on parempi purkaa stressini johonkin joten päätin kirjoittaa. Äidilleni siis todettiin masennus ja sille määrättiin masennuslääkkeitä, kieltäytyi käyttämästä niitä mutta suostuttelin sen kokeilemaan ainakin kerran. Otti puollikkaan tabletin eilen illalla (määrättiin että aloittaa puolikkaalla) ja tänään nukkui päälle puolet päivästä kirjaimellisesti, hereellä olleessaan ragesi, huusi ja käyttäytyi todella agressiivisesti minua ja kissaani kohtaan. En minä varsinaisesti loukkaantunut kunnes äskön päätti että laitan huomenna mun kissan myyntiin, annan ilmaiseksi tai heittää kisuparan parvekkeelta alas. Aloin stressaantumaan ja itkemään ja päätin kaivaa esin lääkkeen paperin ja siinähän sivuoireet selitti kaikki äitini epänormaalit käytökset tänään, harva: agressivisuus, horros. yleinen: väsymys. todella harva: puhehäiriö(?)

En tiedä mitä tehdä? Olisi itsekästä pyytää lääkkeiden käyttä mutta niin olisi kissaanikin kohtaan jos se heitettäisiin huomenna alas huumeentuneen näköisen naisen takia. Äitini ei soittaisi lääkärille ikinä, voinko minä soittaa lääkärille äidin puolesta että näitä sivuoireita ilmestyy kun ottaa lääkkeen?
Tosin on vielä mahdollisuus että äiti heittää minutkin kissan kanssa huomenna parvekkeelta alas jos säädän jotain yksin.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, mikä lääke?

T: Masennuslääkettä 15 vuotta syönyt

Mirtazabin orio tai joku sen tapanen jos muistan oikein.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietysti soitat lääkärille, jos äitisi itse ei soita. Onko lääke Mirtatsapiini?

Juu joku mirtzapin taisi olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti soitat lääkärille, jos äitisi itse ei soita. Onko lääke Mirtatsapiini?

Juu joku mirtzapin taisi olla.

- ap

Vierailija

Lääkkeenvaihto. Suosittelen citalopraamia, ei väsytä. Vai liittyykö masennukseen unettomuutta?

Kuinka vanha olet?

Vierailija

Toki voit soittaa lääkärille, mutta tuskin tavoitat näin viikonloppuna. Koeta silti soittaa paikkaan, jossa lääke määrättiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lääkkeenvaihto. Suosittelen citalopraamia, ei väsytä. Vai liittyykö masennukseen unettomuutta?

Kuinka vanha olet?

Ei ikinä Citalopraamia! Ei varmasti sovi kenellekään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mirtatsapiini kyllä nukuttaa. Mulla on niitä vielä jemmassa ja käytän niitä jos haluan nukkua 24h.

Ni ei tosiaan nukuta. Ihan sama ottaako sitä sen pienen annoksen eli 3,5mg vai minkä annoksen. Nyt menee 30mg masennuksen hoitoon.

Mutta mirtasapiini ei nukuta.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Ei ikinä Citalopraamia! Ei varmasti sovi kenellekään![/

Miten niin? Minulle ainakin sopii.

T: Se 15 vuotta masennuslääkettä syönyt

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mirtatsapiini kyllä nukuttaa. Mulla on niitä vielä jemmassa ja käytän niitä jos haluan nukkua 24h.

En valittaisi jos se olisi vain nukkumista mutta tuo agressivisuus on oikeasti todella pelottavaa. Ollaan riidelty aikaisemminkin eikä siinä mitään jos on pelkästään vihanen mutta etsii kotona joka ikinsen pikku virheen jolla alkaa syyttelemään ja haastamaan riita mun kanssa. Ennen kissaa huusi mulle n.10min siitä että olen taas mennyt likamaan sen kattilan vaikken siis kattiilaa ollut koskenutkaan kun siirtänyt paikkaa. Kun ei saanut syytä huutaa tästä niin piti saarnan mun kissasta ja alko uhkailemaan että lentää pihalle huomenna jossei ole myyty.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

On valittanut unettomuudesta mulle ja on tietääkseni maininnut lääkärillekin. Olen 15

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

On valittanut unettomuudesta mulle ja on tietääkseni maininnut lääkärillekin. Olen 15

Ap

Asutko kahdestaan äitisi kanssa vai onko isä kuvioissa? Voisitko hänelle kertoa asiasta? Ehdottomasti soitat ainakin sille lääkärille. Ei ole tuonikäisen tehtävä murehtia äidin käytöstä.

T: Psyk. sh

Vierailija

[/quote]

Ap[/quote]

Asutko kahdestaan äitisi kanssa vai onko isä kuvioissa? Voisitko hänelle kertoa asiasta? Ehdottomasti soitat ainakin sille lääkärille. Ei ole tuonikäisen tehtävä murehtia äidin käytöstä.

T: Psyk. sh[/quote]

Isää en omista, asutaan vain minä, äiti ja kissa. Onko lääkärit tavoittelevissa viikonloppuisin?
Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat