Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että joitain ihan aidosti kiinnostaa esim. ilmastonmuutos?

Vierailija
12.12.2015 |

Kaverit naamakirjassa hehkuttaa tuota ilmastosopimusta. Mä en voi tälle mitään, mutta mä en usko, että ketään oikeasti kiinnostaa se. Tuntuu jotenkin enemmän imagonrakennukselta. Vaik siis tottakai mäkin oon ilonen siitä, että se sopimus synty.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei tuo ole uskon asia.

Vierailija
2/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä sitä väitäkään, ettei se olisi totta, mutta onko se oikeasti sulle jotenkin tunteita herättävä asia? Ei sun lähimmät jälkeläiset kuitenkaan siitä vielä edes kärsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sitä väitäkään, ettei se olisi totta, mutta onko se oikeasti sulle jotenkin tunteita herättävä asia? Ei sun lähimmät jälkeläiset kuitenkaan siitä vielä edes kärsi.

We do not inherit the Earth from our ancestors; We borrow it from our children.

Miksi ihmeessä en olisi kiinnostunut ilmastonmuutoksesta? Se ei välttämättä hirveästi koske mua, eikä edes mahdollisesti mun potentiaalisia lapsia, so? Osaan ajatella myös pidemmälle kuin seuraavaan ateriaan. Ihan sama asia. Välittäisin vaikka ei omia lapsia tulisikaan, sillä kykenen ajattelemaan, myös pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
4/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aeka ap, ehkä joillain liikkuu jotain päässä, vaik sulla ilmeisesti ei.

Vierailija
5/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hailee, koska ei se totta ole.

Vierailija
6/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan jaksa kiinnostaa ilmastonmuutos sen enempää kuin Facebookikaan.

Vierailija
7/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvaa perusihmistä kiinnostaa. Satun asumaan vilkkaasti liikennöidyn tien varrella, ja yksinhän siellä ääliöt ajelee autoissaan töihin joka päivä vaikka busseja menisi vähän väliä. Tiedostava kansanosa on hyvin pieni.

Vierailija
8/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä se ei kiinnosta siksi että uskon ettei ihminen loppujen lopuksi voi siihen vaikuttaa. Se on vaan huijausta että voitais. Me voidaan yrittää tehdä sen eteen vaikka mitä, karsia kaiken maailman päästöjä, mutta se ei loppujen lopuksi vaikuta mitään.

Vierailija
9/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa jo nyt ihmisten elinolosuhteisiin. Ei vielä paljoa täällä, mutta kuivuudesta ja ääriolosuhteista kärsivissä maissa kyllä. Ja eläimiin ja luontoon toki myös. Se aiheuttaa myös pakolaisuutta ja suurten ihmisvirtojen liikkumista paikasta toiseen, kun elinolosuhteet huononevat liikaa. Että joo, kyllä mua kiinnostaa. Ihan oikeasti.

Vierailija
10/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aidosti monia kiinnostaa, harva niistäkään tosin on valmis mistään luopumaan ilmastonmuutoksen edessä.

Vierailija
11/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tekopyhä, jos väittäisi olevani käytännön arkielämässä siitä kauhean huolissani. Nytkin palstailen sähkövalossa, vaikka voisi olla nukkumassa tai auttamassa naapurin mummoa kompostoinnissa.

Vierailija
12/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä se ei kiinnosta siksi että uskon ettei ihminen loppujen lopuksi voi siihen vaikuttaa. Se on vaan huijausta että voitais. Me voidaan yrittää tehdä sen eteen vaikka mitä, karsia kaiken maailman päästöjä, mutta se ei loppujen lopuksi vaikuta mitään.

Riippuu mitä tarkoitat ihmisellä. Jos ihminen tarkoittaa koko ihmiskuntaa ja ihmistä itse olentona ja osana luontoa, ihminen kyllä voi vaikuttaa asiaan. Ihminenhän on kaikki ympäristökatastrofit saanut aikaiseksi ja meiltä löytyy myös keinot pysäyttää ympäristökatastrofit (enkä tarkoita pelkästään ilmastonmuutosta vaan myös vesipulaa, luonnon tuhoutumista, ravinnon ja energialähteiden ehtymistä...). Jos taas puhut ihmisestä tavallisena talliaisena ja ns. pisarana meressä, ei yksittäisellä ihmisellä ole mahdollisuutta muuttaa mitään. Kaikki lähtee hallinnosta, valtioiden pääelimistä, vallanpitäjistä ja suuryrityksistä. Vielä isompaa kuvaa tarkastellen, nykyinen talousjärjestelmä ja kulutus ovat kaiken paha ja alku. Vaikka maailmaa hallitsee vain hyvin pieni eliitti, kaikki menevät kuitenkin heidän ehdoillaan. Osittain tämä johtuu juurikin siitä, että on tuollaisia ap:n kaltaisia, tietämättömiä/yleissivistymättömiä ja välinpitämättömiä taviksia, jotka elävät elämäänsä vain primitiivisten halujen ja itsekkään mielihyvän mukaan. Ja eihän siinä sinänsä mitään  väärää ole, eihän kukaan meistä ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan. Mutta yhtälailla monet hankkivat lisää lapsia ja jälkipolvia, jotka eivät ole pyytäneet myöskään pyytäneet syntyä ja kärsiä tulevaisuuden surkeassa maailmassa.

Vierailija
13/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tekopyhä, jos väittäisi olevani käytännön arkielämässä siitä kauhean huolissani. Nytkin palstailen sähkövalossa, vaikka voisi olla nukkumassa tai auttamassa naapurin mummoa kompostoinnissa.

Kompostointi on aika nopea homma.

Vierailija
14/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että joitain harvoja oikeasti kiinnostaa, suurimmalle osalle nämä fb-jutut ovat vain oman egon väline.

Vierailija
15/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua kiinnostaa ja aika monia tuttavapiiristäni myös. Myönnän etten tee kaikkea mitä voisin tehdä sen eteen. Kuljen esim. omalla autolla tksinään töihin. Selitellä sitä voisi sillä että julkisilla matka kestäisi 1 h 15 min. Omalla autolla 1/2 tuntia. Eikä ole kyytiläisiä. Sen eteen voisi tehdä jotain ja yrittää hankkia kimppakyytiläisiä.

Mutta olen sitä mieltä että jokainen voi kierrättää ja lopettaa älyttömän tavaran hamstraamisen. Ajatella mitä tekee.

Valitettavasti on paljon rumasti sanottuna liian tyhmiä ihmisiä, jotka eivät vaan koskaan ymmärrä asian tärkeyttä.

Vierailija
16/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä tarkoitat ihmisellä. Jos ihminen tarkoittaa koko ihmiskuntaa ja ihmistä itse olentona ja osana luontoa, ihminen kyllä voi vaikuttaa asiaan. Ihminenhän on kaikki ympäristökatastrofit saanut aikaiseksi ja meiltä löytyy myös keinot pysäyttää ympäristökatastrofit (enkä tarkoita pelkästään ilmastonmuutosta vaan myös vesipulaa, luonnon tuhoutumista, ravinnon ja energialähteiden ehtymistä...). Jos taas puhut ihmisestä tavallisena talliaisena ja ns. pisarana meressä, ei yksittäisellä ihmisellä ole mahdollisuutta muuttaa mitään. Kaikki lähtee hallinnosta, valtioiden pääelimistä, vallanpitäjistä ja suuryrityksistä. Vielä isompaa kuvaa tarkastellen, nykyinen talousjärjestelmä ja kulutus ovat kaiken paha ja alku. Vaikka maailmaa hallitsee vain hyvin pieni eliitti, kaikki menevät kuitenkin heidän ehdoillaan. Osittain tämä johtuu juurikin siitä, että on tuollaisia ap:n kaltaisia, tietämättömiä/yleissivistymättömiä ja välinpitämättömiä taviksia, jotka elävät elämäänsä vain primitiivisten halujen ja itsekkään mielihyvän mukaan. Ja eihän siinä sinänsä mitään  väärää ole, eihän kukaan meistä ole pyytänyt syntyä tähän maailmaan. Mutta yhtälailla monet hankkivat lisää lapsia ja jälkipolvia, jotka eivät ole pyytäneet myöskään pyytäneet syntyä ja kärsiä tulevaisuuden surkeassa maailmassa.

Uskon että kasvihuonekaasujen vaikutus ilmastonlämpenemiseen on oikeasti olematon, suurin syy on auringon tehovaihtelut ja luonnonkatastrofit (joihin ihminen ei voi vaikuttaa)

Vierailija
17/32 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän kiinnostaa. Mietin että miten voisin toimia paremmin ympäristöä kohtaan omilla tekemisilläni ja vähän ärsyttää miten muita ei yhtään kiinnosta. Mutta en kaikkea sentään jaksa tehdä parhaimmalla mahdollisella tavalla... Ehkä se johtuu siitä että nuorena opin miten paljon omat tavat vaikuttaa ympäristöön. (Opiskelkaa!!) Henkilökohtaisesti se ei hirveästi haittaa jos ~30 vuoden kuluttua kaloja ei enää merestä löydy syötäväksi mutta ainakin tunnen olevani niin paljon parempi kuin henkilö joka kalaa syö yms. ;)

Vierailija
18/32 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua kiinnostaa ja aika monia tuttavapiiristäni myös. Myönnän etten tee kaikkea mitä voisin tehdä sen eteen. Kuljen esim. omalla autolla tksinään töihin. Selitellä sitä voisi sillä että julkisilla matka kestäisi 1 h 15 min. Omalla autolla 1/2 tuntia. Eikä ole kyytiläisiä. Sen eteen voisi tehdä jotain ja yrittää hankkia kimppakyytiläisiä.

Mutta olen sitä mieltä että jokainen voi kierrättää ja lopettaa älyttömän tavaran hamstraamisen. Ajatella mitä tekee.

Valitettavasti on paljon rumasti sanottuna liian tyhmiä ihmisiä, jotka eivät vaan koskaan ymmärrä asian tärkeyttä.

Hyvä että itse ymmärrät olevasi tyhmä. Sitten pitäisi vielä tehdä asialle jotain. Kyllä niitä kimppakyytiläisiä löytyy, ja jos ihmiset siirtyisivät busseihin, vuorojakin alkaisi tulla lisää ja ne nopeutuisivat. Eikä tarvitsisi etsiä parkkipaikkaa, maksaa autovakuutuksia jne jne. Ja mikä pakko on asua jossain periferiassa kun lähempänä olisi tilaa.

Vierailija
19/32 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa vihreät ihmiset taas todistivat jo tiedetyn asian;

Pitävät itseään niiiiin paljon muita parempina. Vaikka ovat oikeasti aivopestyjä joukkopsykoosin vallassa.

Vierailija
20/32 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa vihreät ihmiset taas todistivat jo tiedetyn asian;

Pitävät itseään niiiiin paljon muita parempina. Vaikka ovat oikeasti aivopestyjä joukkopsykoosin vallassa.

Heh, nämä ikuiset änkyrät, jotka eivät millään voisi luopua mistään ovat kyllä minun mielestäni aivopestyjä tai vaan toivottoman yksisilmäisiä.

Liikenteen päästöt saastuttavat muutenkin kuin hiilidioksidin muodossa ja WHO:n mukaan pienhiukkaset ovat nykyään jo lähes yhtä tärkeä keuhkosyövän aiheuttaja kuin tupakointi, mutta kansa vaan ajelee katumaastureillaan ylhäisessä yksinäisyydessään tunteja joka päivä. Jalankulkijat marinoitutukoot huuruihin ja bangladeshilaiset hukkukoon tulviinsa. MINÄMINÄMINÄMINÄ ENSIN!