miten toimia? häätarjoilut
Arvoisa av-raati,
Olemme menossa miehen kanssa kevättalvella naimisiin, ja tänään anoppi ilmoitti olevansa valmis tarjoilusuunnitelmissa. Emme ole pyytäneet häneltä apua, emmekä haluisi hänen ruokiaan syödä.
Ensinnäkin, hän tekisi kaikki ruoat pienessä keittiössää, jossa hygienia ei ole kummoista.
Toiseksi, ruokansa eivät ole meidän makuun, pääruoaksi mm. hirvenlihapata ja perunat. Kaiken lisäksi minä olen kasvissyöjä, mutta anoppi ei hyväksy kasvisruokaa häätarjoiluksi. Mitä teen??
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei hirvenlihapata kelpaa? Se on arvokasta lihaa! Mitä muuta suunnitelmassa oli? Monelleko hengelle tarjoilut pitäisi tehdä?
Ap:n häät, eli anoppi ei päätä ruuasta. Ja jos ap vielä on kasvissyöjä, niin on se kurjaa että pakotetaan ottamaan lihaa siksi että liha sattuu olemaan arvokasta.
Sinun häät ap varsinkin jos itse maksatte, eikä anoppi.
Niin, mitäpä väliä vierailla on, kunhan vain morsian saa leikkiä prinsessaa. Sitähän nuo nykyajan häät ovat. Naurettavaa pelleilyä.
Niin, mitäpä väliä morsiamella on, kunhan vain anoppi saa tahtonsa läpi.
Minusta ei ole mitään prinsessaleikkiä, että haluaa päättää itse tärkeän juhlansa yksityiskohdista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos rohkaisusta, toivotaan että anoppi nielee päätöksemme.
ap
Jos anoppi ei niele, minä kyllä nielen! Aromi Oy voi niellä rahanne.
Vierailija kirjoitti:
Lammaskaalia, balsamicco-salaattia. ap.
Onko tämä siis hääparin suunnitelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis hääparin suunnitelma?
Ei, vaan anopin.
Mihin se hirvenlihapata katosi? Nyt onkin lammaskaalia.
Kyllä kunnon jauhen liha kastikkeet Aromi-pesässä luulis Suomalaisille, hää vieraille kelpaavan! Perinteikäs, ravitseva riittoisa.
Anna sen anopin tehdä sitä hirvipataa ja jotain muuta. Huolehdi itse lopuista ruuista.
Mikäs tässä on vaikeaa. Eihän se voi olla ongelma, että ruokaa on liikaa.
Perinteinen sipatti ja ripulipiiras suklaakastik keella tekisi pojan
Se päättää, joka maksaa. Jos maksatte tarjoilut itse, päätätte niistä myös itse, eikä anopilla ole nokan koputtamista. Jos anoppi maksaa tarjoilut, on mielestäni kohtuullista, että hän saa vaikuttaa menuun (tai lähinnä sen hintaan) ja te otatte avun nöyränä vastaan, tai maksatte itse loput, jos haluatte jotain erikoisempaa.
Miten anopin kodin keittiössä on huono hygienia? Onko siis todella likaista?
Jos tilaatte pitopalvelun, pitopalvelu hoitaa kaikki ruuat. Yleensä eivät anna tehdä omia ruokia joukkoon, ei hirvipataa, eikä lammaskaaliakaan.:) Riskinä on että yksi -ei oman talon- epäonnistunut, tai vatsanväänteitä tuottava ruokalaji pilaa pitopalvelun maineen. Eli, anoppi ei tällä perusteella voi tehdä hirvipataa lisänä menuuseen. Hääruokailun valmistelu, ajoittaminen, kattaminen, kippojen täyttäminen ruokien vähitessä jne. vaatii täysin ruuista vastaavan ajan ja huolehdinnan. Siten ei ole järkeä, että anoppi ottaisi koko menuun hoitaakseen kokkihattu päässä.
Yleensä pitopalveluille sopii se, että kahvipöytään saa oma väki leipoa kuivakakkuja, keksejä tms. Näitä anoppi voisi siis leipoa, jos keittiönsä hygieniataso on hyvä. Ellei ole, niin ei tee mitään suuhun laitettavaa tarjottavaa häihin.
Kysypäs anopilta, onko hänellä hygieniapassi? :)
Aikuistu. Sama neuvo koskee miestäsi.
Aikuistukaa ja itsenäistykää molemmat. Useimmat oppivat sanomaan vastaan vanhemmilleen jo murrosiässä ihan kiitettävästi - minkä ikäisiä te olettekaan?
Jos anoppi ei niitä hääkuluja maksa, niin ei silloin myöskään päätä tarjoilusta.
Tietenkin kannattaa ihan vakavissaan miettiä, millainen tarjoilu on hyvä kaikkien osapuolten kannalta, eli niin kasvissyöjämorsiamen ynnä hänen samankaltaisten ystäviensä kuin vanhempien sukulaisten, joille hirvipaisti olisi mitä parasta juhlaruokaa.