Lestadiolainen joulu

Vierailija

Millainen on, kertokaa? Voisi kuvitella, että hyvin jouluinen ja perinteinen. Naiset harrastavat kotoilua, lapsia paljon ja uskovat joulun sanomaan ☺

Kommentit (7)

Vierailija

Ystäväni nuoremmat sisarukset tykkäävät pitää joulunäytelmän. Heillä on todella kaunis ja perinteikäs joulu. Lahjoja mokovat saavat älyttömästi, kun sisaruksiakin 13.

Vierailija

Rasittaa nuo stereotypiat. Tuo on kyllä monen lestadiolaisen ihannejoulu, kuten monen muunkin suomalaisen. Toisaalta, joku lestadiolainenkin matkustaa etelään jouluksi ja jonkun joulussa ei ole lapsia, jotkut eläkeläiset viettävät koko talven ulkomailla lämpimässä jne. 

- perheetön vl

Vierailija

Aamulla aamupuuro, joulukuusen koristelu, joulurauhanjulistuksen kuuntelu, haudalla käynti, jouluevankeljumi, jouluateria, joulupukin vierailu ja ihanaa yhdessä oloa.
Näin ollaan menty koko yhteinen taival. Itse olisin valmis muutoksiin, mutta lapsille perinteet ovat tärkeitä. Minulle riittäisi kynttilä ja jouluevankeljumi. :-)

semmosta

Minun perheessä ihan tavallinen. Äiti, isä, minä ja veljeni + hänen vaimo. Tulevaisuudessa varmaan veljen lapsetkin kun niitä tulee. Syödään hyvin, saunotaan ja käydään haudoilla. Alkoholia ei juoda. Ihan sellasta yhdessä olemista. Itse olen eronnut liikkeestä viisi vuotta sitten ja eikä ole meidän joulunviettoon vaikuttanut mitenkään :D Meidän perheessä joulu on ollut aina tosi tärkeä juttu, ruokaan panostetaan ja koti on sisustettu tunnelmalliseksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat