Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohjalaiset huomio ! ( ja muutkin)

Vierailija

Moi

Olen muuttamassa lohjalle ja paljon olen lukenut lohjalaisista ihmisistä. Itseäni huolettaa, miten siellä tutustuu uusiin ihmisiin näin ulkopaikkakuntalaisena? Olen sosiaallinen ja avoin persoona ja toivoisin tukea asiasta ?

Miten noin "yleensä" lohjalaisiin nuoriin tutustuu? Onko yhtä helppoa tai vaikeaa kuin muuallakin?

T. 20 vuotias mies

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Harrastusten myötä varmaan tutustuu parhaiten.  Jo useamman vuoden Lohjalla asuneena voin kertoa, että ovat aika sisäänpäin kääntynyttä porukkaa noin yleensä. Tervetuloa kuitenkin! 

ps. kaupunki itse on tosi ruma 70-luvun rakennuksineen, tämä vaan ettet heti pelästy

Vierailija

Kiitos vastauksesta ! Olen aloittamassa opiskelut siellä? Miten lohjalaiset nuoret yleensä suhtautuu tällaiseen uuteen opiskelijaan muualta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moi

Olen muuttamassa lohjalle ja paljon olen lukenut lohjalaisista ihmisistä. Itseäni huolettaa, miten siellä tutustuu uusiin ihmisiin näin ulkopaikkakuntalaisena? Olen sosiaallinen ja avoin persoona ja toivoisin tukea asiasta ?

Miten noin "yleensä" lohjalaisiin nuoriin tutustuu? Onko yhtä helppoa tai vaikeaa kuin muuallakin?

T. 20 vuotias mies

Mieti Johannes Virolaista ja kaikkea mitä sinulle tulee hänestä mieleen. Siinä oli peruslohjalainen.

Tiedoksesi, että Lohjan jääkiekkojoukkue ei ole kovin hyvä. Haluat varmaan suunnata Kirkkonummen suuntaan, jos kunnon jäkistä haluat seurata.

Vierailija

Älä vaan muuta tänne! Pienet piirit, ihmiset puhuvat paljon selän takana. Vaikea tutustua ihmisiin.

Yritän itse saada töitä jostain muualta, haluan äkkiä pois!

Terv. 26 vuotta Lohjalla asunut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä vaan muuta tänne! Pienet piirit, ihmiset puhuvat paljon selän takana. Vaikea tutustua ihmisiin.

Yritän itse saada töitä jostain muualta, haluan äkkiä pois!

Terv. 26 vuotta Lohjalla asunut

Miten vertaisit Lohjaa ja Porvoota (oikeasti siis) toisiinsa ilmapiiriltään? Etäisyys Helsingistä suht' sama.

Vierailija

Tutustuu ihan hyvin tietyissä paikoissa. Jos esim. olet kiinnostunut seurakuntien toiminnasta, niin sitä kautta tutustut hyvin muihin hengellisistä asioista kiinnostuneisiin nuoriin, menet vaan mukaan esim. seurakuntien nuorille suunnattuun toimintaan. :) Jos opiskelet Lohjalla, niin ihan normaalisti siellä tutustuu koulussa luokkakavereihin. Sitten esim. joissain harrastuksissa tutustuu hyvin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi ei ! Kannattaako lähteä kuitenkin pois koulusta jos asiat oikeasti näin ovat :( ?

Ei. Kouluaika on kuitenkin lyhyt pyräys. Lohja ei kauneudella huimaa, mutta ei se nyt susirumakaan ole. Koulussa pörräät kuitenkin kavereittesi kanssa, joten mitä väliä jos et ystävysty joutuisasti kaupan kassan 54-v ja pubiruusun 42-v kanssa?

Vierailija

Mä en ymmärrä tätä Lohjan mollaamista. Ihan samanlaisia ihmiset on täällä kuin kaikkialla muuallakin. Jot olet ystävällinen ja avoin ja tutustut muualla helposti, sama tapahtuu täälläkin. Hyvät harrastusmahdollisuudet ja ulkoilumaastot, kesällä mahtava järvi, tunnissa Helsingin keskustaan. Monta asiaa hyvin ja positiivinen asenne auttaa aina

Vierailija

Lohjalta kestää tasan tunti bussilla Hesaan, se oli mun henkireikä. Muut ajat opiskelin ja kävelin rannalla sekä harjulla. Kapakoita välttelin, siellä toispaikkakuntalaiset saavat herkästi turpaan.

Totta - sysi ruma kaupunki, mutta onneksi oli järvi edes.  Jos harrastat jotain ehkä silloin helpompaa tutustuminen samanhenkiseen porukkaan. Vaikea päästä sisälle muuten. Riippuu tietty tyypistäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ! Olen aloittamassa opiskelut siellä? Miten lohjalaiset nuoret yleensä suhtautuu tällaiseen uuteen opiskelijaan muualta?

Hyvin olen päässyt Lohjan kouluissa porukkaan sisälle! T. Lohjalla parissakin eri koulussa opiskellut, ei kuitenkaan lohjalainen. Kannattaa ehkä pitää vähän sellaista matalaa profiilia ja alkuun tarkkailijan roolia, ei olla "liikaa esillä", koska sitä saatetaan vierastaa. Ystävällisyys on kuitenkin hyvä juttu ja älä pelästy, kun siellä tosiaan on jonkun verran selän takana puhumista ym. Ehkä se kuuluu siihen kulttuuriin, mutta on paljon hyvääkin! 

Vierailija

Eli avoimella ja ystävällisellä asenteella pääsee porukkaan sisään? Laureaan siis menossa olen
Huolissani vain olen keskustelupalstojen pohjalta ollut kovastikin asiasta

Vierailija

Itse kävin aikoinaan Lohjalla yhdeksännen luokan sekä lukion ja kyllä minä itse ainakin kavereita helposti sain. Tottakai pienemmässä kaupungissa on omat piirinsä, mutta kyllä itse silti pääsin helposti mukaan. Kivoja ihmisiä ja luonto on iso plussa, vaikka itse keskusta onkin ruma. Kun kerran koulussa aloitat siellä, niin siellä kyllä tutustuu ihmisiin, kunhan vaan rohkeasti menee juttelemaan ja on oma-aloitteinen jne. :) Myös erilaisten harrastusten kautta voi päästä tutustumaan porukkaan, esim. Hiiden opisto on edullinen ja kurssit ovat oman kokemuksen mukaan hyviä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat