Miten tämä lasten kanssa olo voi olla näin uuvuttavaa?

Vierailija

Miten meidän arki tuntuu minusta niin raskaalta? Lapset ovat 2,5 ja 4,5v ovat 9-15 päiväkodissa josta haen heidät puiston kautta kotiin, teemme ruoan ja olemme "rauhassa" kotona. Kaikki tekeminen heidän kanssa aiheuttaa minulle aivotulpan: juttelen yhdelle niin toinen huutaa päälle, annan soppakauhan yhdelle niin toinen on heti karjumassa omaa kauhaa itselleen, menemme ulos ovesta niin he tappelevat kumpi avaa, eivät pue vaatteit, eivät halua tehdä mitään mitä pyydetään ruokapöydässä heittelevät ruokaa ja haluavat pois 10 min jälkeen.. Koko minun aikani heidän kanssaan on yhtä ohjeistamista, väliin menemistä tai puuttumista. Muut äidit askartelevat joulupipareita, käyvät shoppailemassa tai tekevät kaikkea ihanaa lastensa kanssa - minä olen vankina kahden vaatijam kanssa joiden leipomisprojekti vain päättyy äidin hermostumiseen ja siihen että koko keittiö on sotkussa.. Kaupungille en jaksa lähteä koska lapset kuitenkin allavat vinkua paikassa jossa pitäisi käyttäytyä..
Vinkkejä?

Kommentit (2)

ullpukka

Meillä lapset kiukuttelee jos on vähänkin liian pitkä aika ruokailusta, eli verensokeri ei saa laskea liikaa. Lisäksi kotona pitää saada olla rentoa, päiväkodissa mennään ohjelman mukaan, kotona pitäisi saada vaan "olla", tietenkin perus rutiinien ohella syömiset hampaan pesut. En tiedä oletko yksinhuoltaja, mutta olisi hyvä oman jaksamisesi kannalta, jos pääsisit omiin harrastuksiin parina päivänä viikossa, silloin osaisit olla rennommin kotona etkä niin kireä.

Vierailija

Verensokeri on juu ihan selkeä kiukun nostattaja, myös äidillä :)
Ihan selkeät rutilnit ja ruoka-ajat meillä kyllä on ja koetan saada lapsia tekemään kivoja juttuja minun kanssa kotona, mutta silti uuvun tähän jatkuvaan kyselyyn, huutoon ja vastustamiseen.. Kun esikoisen pahin uhma on laantunut alkaa nuorempi temppuilemaan samoilla kikoilla.. Huhhuh
Pliis sanokaa joku, että on ihan ok olla tässä vaiheessa väsynyt äiti..
(En ole yh, mutta olemme taloudellisesti niin ahtaalla ettei minulla ole varaa harrastaa, kävelyllä koetan käydä välillä iltaisin)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat