Miksi ihmeessä joka tuutista tyrkytetään jotain "omaa aikaa"?

Vierailija

Minä olen kaikkein mieluiten perheeni kanssa ja piste!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Juu, ihminen romahtaa ja suunnilleen kuolee, jos ei ole tätä "omaa aikaa". Huomattu on. Hoetaan jonain jumalansanana tämän oman ajan autuutta. 

Kas kun monet eivät kaipaa sitä yhtään. Itse vain ahdistun jostain omasta ajasta. 

Vierailija

Ok. Monet - uskaltaisin jopa väittää että enemmistö perheellisistä - tykkää viettää aikaa edes joskus ihan itsekseenkin tai kaveriporukalla.

MN

Mieheni miettii ihan samaa ja sanoo ettei omaa aikaa ole olemassakaaan. Katsoimme kerran myös Hintikkanshown ja oli Forsselia lukuunottamatta aika lapsellista sakkia.

Vierailija

No on vähän nurinkurista, kun paljon on nykyään yksinäisyydestä kärsiviä ja perhekeskeisyys vähentynyt. Niin miksi sitten vielä joku lehti mainostaa omaa aikaa, ihan kuin olisi sokea todellisuudelle. Pitäisi tuutituttaa aikaa yhdessäoloon ja aikaa välittämiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaikkein mieluiten perheeni kanssa ja piste!

No se on sellainen muoti-ilmiö tällä hetkellä. Töistä pitää saada vapaata. Kotoa omaa aikaa. ym. Tämän päivän meno on hyvin itseriittoista. Jokainen ajattelee vain itseään. Mutta tulevat sitten huomaamaan kun lapset kasvaa aikuisiksi ja ne sitten arvostelevat sitä kuinka vanhemmat ajatteli vain itseään. Kaiken edestään löytää minkä jälkeensä jättää.

Vierailija

Ehkä paras perustelu koskaan millekään mielipiteelle on tuo "ja PISTE!!!1111". Kertoo jotain aloittajan henkisestä kapasiteetista.

Vierailija

Se hokema on tarkoitettu  isovanhemmille, joiden mielestä "Pitikö niitä lapsia tehdä? Kai ymmärrät, että ne on hoidettava sinun itse?" tai vaihtoehtosiesti vanhemmille, joiden lapsilla on osallistuvat isovanhemmat. Ei molemmille yhtaikaa!

Vierailija

Mä hoin yhdessä vaiheessa tota "omaa aikaa",kunnes tajusin ,että mulle se tarkoitti pakoa perheestäni.Perheestä,jonka olin halunnut ja saanut...Nyt elän hetkissä ja en hoe tarvitsevani omaa aikaa muuhun ,kuin vessassa oloon...vessarauha kiitos :)

Vierailija

Minä tarvitsen yksinoloa ja omaa aikaa akkujen lataamiseen. Saan yksinolosta valtavasti energiaa, hyvää mieltä ja nautintoa. Liian pitkät ajat ihmisten seurassa on minulle kuluttavaa. Ekstrovertit saavat muiden seurasta energiaa eivätkä nauti yksinolosta (tuntevat olonsa rauhattomiksi ja tylsistyvät yksin), sen sijaan introvertit (vaikka olisivatkin ihmisrakkaita ja sosiaalisia) saavat energiaa yksinolosta eivätkä tunne tylsyyttä omassa seurassaan.

Olemme kaikki erilaisia. Ei sitä omaa aikaa tarvitse ottaa, jos ei halua. :)

minä vaan

Eiköhän se oman ajan tarve riipu aika tavalla ihmisestä. Jotkut tarvii ns. enemmän omaa tilaa ja toiset tarvii sen lauman ympärilleen. Itse en jaksaisi olla vaan perheen kesken, on saatava välillä lillua omissa ajatuksissaan ja tehdä mitä huvittaa eli olla vähän itsekäskin. Olen itse seurallinen mutta musta löytyy se erakkopuolikin joka ei jaksa aina muita ihmisiä. En osaa mitään roolia vetää ja olla jotain muuta mitä en ole. Itse ihmettelen niitä ihmisiä jotka tarvii aina jonkun kaverikseen joka paikkaan. Ihan kuin ihmiset eivät uskaltaisi olla vain itsekseen omien ajatustensa kanssa.

Vierailija

Te jotka sanotte viihtyvänne parhaiten perheen parissa, älkää unohtako muita ihmissuhteita! Myös ystävyyssuhteita täytyy hoitaa ja ystäville antaa aikaa. Jos muita ihmisiä ei pidä tärkeinä ei kannata sitten ihmetellä yksinäistä vanhuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsen yksinoloa ja omaa aikaa akkujen lataamiseen. Saan yksinolosta valtavasti energiaa, hyvää mieltä ja nautintoa. Liian pitkät ajat ihmisten seurassa on minulle kuluttavaa. Ekstrovertit saavat muiden seurasta energiaa eivätkä nauti yksinolosta (tuntevat olonsa rauhattomiksi ja tylsistyvät yksin), sen sijaan introvertit (vaikka olisivatkin ihmisrakkaita ja sosiaalisia) saavat energiaa yksinolosta eivätkä tunne tylsyyttä omassa seurassaan.

Olemme kaikki erilaisia. Ei sitä omaa aikaa tarvitse ottaa, jos ei halua. :)

Juurikin näin! Meidän perheessä tuntuu et kaikki muut on ekstroverttejä. Minä sitten introverttina yritän raapia jostain välistä jonkun hetken voidakseni käpertyä kuoreeni akkuka lataamaan. Ei se tarkoita, etten haluaisi viettää mahdollisimman paljon aikaa perheeni seurassa. Välillä vaan kaipaan hiljaisuutta ja rauhaa. Mulle oma aika ei ole mitään kavereiden kanssa biletystä, hyi että. Semmonen touhu on lähinnä painajaista.

Mutta kyllä sitä jokainen kaipaa levähdystaukoja oman arkensa pyörityksestä. Miten sen nyt sitten ottaakin. Joillekin se oma aika on just sitä perheen yhteistä aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä paras perustelu koskaan millekään mielipiteelle on tuo "ja PISTE!!!1111". Kertoo jotain aloittajan henkisestä kapasiteetista.

Ajattelin, että aloittaja kritisoi tietynlaisia mantroja. Ne pitäisi ottaa totuutena, vaikka ei yhtään tykkäisi.

Eli en nyt mollaisi henkistä kapasiteettia. Asioiden kyseenalaistaminen on aina plussaa. Varsinkin silloin, kun asiat esitetään itsestäänselvyyksinä, vaikka sitä eivät ole. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat