Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä joka tuutista tyrkytetään jotain "omaa aikaa"?

Vierailija
11.12.2015 |

Minä olen kaikkein mieluiten perheeni kanssa ja piste!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma aika -ajattelu on suunnattu eniten juuri keski-ikäisille ja sitä vanhemmille "ikääntyville", jotka on tehneet ikänsä kovasti töitä ja siinä sivussa kasvattaneet sellaisen sukupolven joka on pilalle passattu eikä jaksa mitään. Sitten nää nuoret aikuiset odottaa ja olettaa että kaikki heidän keski-ikäisten ja ikääntyvien vanhempiensa aika on heidänkin aikaa, eli voivat tulla ja mennä vanhaan kotiinsa miten vaan, tuoda mukuloitaan hoitoon, tilata mummon pesemään ikkunoita ja jos vaikka mitä. Samaan aikaan näiden ikääntyvien vanhemmat ovat vielä iäkkäämpiä ja tarvitsevat apua viikottain tai jopa päivittäin. Nuoret ne ei tiedä totisesti ruuhkavuosista yhtään mitään...

Monelle mun ikäiselle täytyy ihan rautalangasta vääntää, että pakko ei ole itseään raataa kuoliaaksi toisten tarpeiden ja toiveiden vuoksi. Voi ottaa omaa aikaa. Ja nauttia joskus siitäkin.

Vierailija
22/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvitsen yksinoloa ja omaa aikaa akkujen lataamiseen. Saan yksinolosta valtavasti energiaa, hyvää mieltä ja nautintoa. Liian pitkät ajat ihmisten seurassa on minulle kuluttavaa. Ekstrovertit saavat muiden seurasta energiaa eivätkä nauti yksinolosta (tuntevat olonsa rauhattomiksi ja tylsistyvät yksin), sen sijaan introvertit (vaikka olisivatkin ihmisrakkaita ja sosiaalisia) saavat energiaa yksinolosta eivätkä tunne tylsyyttä omassa seurassaan.

Olemme kaikki erilaisia. Ei sitä omaa aikaa tarvitse ottaa, jos ei halua. :)

Juuri näin! Itse olen ekstrovertti ja hypin seinille, jos joudun olemaan yksin pidempään kuin lyhyitä aikoja, saan energiaa muiden seurasta. Mutta pystyn ymmärtämään, että toisenlaisiakin ihmisiä on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi