Mitä kirjoittaa joulukortin saajaksi, jos yhdellä eri sukunimi

Vierailija

Jos lähetät kortin perheelle, jossa isällä ja lapsilla sama sukunimi, mutta äidillä tyttönimi-miehensukunimi, miten kirjoitat joulukorttiin/kirjekuoreen.

Esim jos muu perhe Virtasia, äiti Korhonen-Virtanen?

Loukkaantuisitteko itse, jos lukisi saajana "Perhe Virtanen"

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Tää onkin aina mietintää aiheuttava asia.

Mä oon usein kiertänyt tuon jollain tapaa. Laitatko siis postiin? Jos itse viet laatikkoot, laita vain etunimet.

Tai sit esim. Virtanen Antti + Maija, Lapsi, Lapsi ja Lapsi

Vierailija

Meidän perhe on tuollainen ongelmatapaus :-) Yleensä tuleekin erinäisiä versioita, ja molempi parempi, kunhan perille saapuu.

Ehkä kätevin on ollut versio:

"Eija", "Heikki", "Emilia", "Kasperi"

"Virtanen"  "Korhonen"

Osoite...

Vierailija

Laitan sen nimen, joka on miulle läheisin ja perään perheineen. Esim. jos laitan kortin kaverin perheelle niin laitan Kaverin Nimi perheineen.

Vierailija

Niinpä niin. Kun saattaa olla, ettei kaksikaan sukunimeä vielä riitä, jos on vaikka lapsia aiemmista suhteista. Siispä vain "Yksi Nimi perheineen".

Vierailija

Meilläkin on eri sukunimiä ja mulle on ihan sama mitä kortissa lukee. Tietenkin on kiva, jos joku on jaksanut ne pari erikseen laittaa, mutta en mitenkään pahastu siitä, jos toinen sukunimi puuttuu. Tämä on tietenkin henkilökohtainen mielipiteeni, kokemuksesta tiedän, että joku mielensäpahoittaja voi tällaisestakin suuttua...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on eri sukunimiä ja mulle on ihan sama mitä kortissa lukee. Tietenkin on kiva, jos joku on jaksanut ne pari erikseen laittaa, mutta en mitenkään pahastu siitä, jos toinen sukunimi puuttuu. Tämä on tietenkin henkilökohtainen mielipiteeni, kokemuksesta tiedän, että joku mielensäpahoittaja voi tällaisestakin suuttua...

samoin

-4

Vierailija

Minua ainakin vituttaa joka kerta kun appiukolta tulee joulu- tai muu postikortti osoitettuna tyyliin "Matti ja Maija Meikäläinen" vaikka minulla on ihan omakin sukunimi. Appi siis tekee sen tahallaan, koska jo häissä nillitti kun en vaihtanut nimeä.
Kiusa se on pienikin kiusa.
Matti Meikäläinen perheineen olisi ihan hyvä, tai vaikka Pikkulapsi Meikäläinen perheineen.

Vierailija

Laittaisin Pena Virtanen perheineen. Itseäni vähän huvitaa kun miehen sisko ja anoppi laittavat sitkeästi joka vuosi joulukortit miehen nimellä. Minä ja lapset olemme siis minun nimellä, mies on ainoa eriniminen perheessä.

Vierailija

Jos on käytössä yhdistelmänimi Korhonen-Virtanen ja loput Virtasia, voi osoittaa perhe Virtaselle. Jos taas esim. vaimo käyttää vain omaa nimeään Korhonen, muun perheen nimi Virtanen, niin sitten Joku Henkilö + perhe.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kauhea vaiva kirjoittaa henkilöiden oikeat nimet? Matti Virtanen ja Maija Nieminen-Virtanen + Minni ja Mikki.

Ei se aina jää tuohon. Voi olla Matti Virtanen, Maija-Nieminen-Virtanen, Minni ja Mikki Virtanen ja Mortti ja Vertti Nieminen. Ja jos vaan toinen aikuisista on tutumpi, ei välttämättä edes tiedä sen toisen sukunimeä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat