Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjoittaa joulukortin saajaksi, jos yhdellä eri sukunimi

Vierailija
11.12.2015 |

Jos lähetät kortin perheelle, jossa isällä ja lapsilla sama sukunimi, mutta äidillä tyttönimi-miehensukunimi, miten kirjoitat joulukorttiin/kirjekuoreen.

Esim jos muu perhe Virtasia, äiti Korhonen-Virtanen?

Loukkaantuisitteko itse, jos lukisi saajana "Perhe Virtanen"

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähetät kortin perheelle, jossa isällä ja lapsilla sama sukunimi, mutta äidillä tyttönimi-miehensukunimi, miten kirjoitat joulukorttiin/kirjekuoreen.

Esim jos muu perhe Virtasia, äiti Korhonen-Virtanen?

Loukkaantuisitteko itse, jos lukisi saajana "Perhe Virtanen"

En loukkaantuisi. Enemmän mä olen jaksanut ihmetellä näitä, jotka jaksavat kirjoittaa kaikki nimet etunimineen & sukunimineen. (Mulla yhdistelmäsukunimi, miehellä +yhteisillä lapsilla sama sukunimi, miehen pojalla äitinsä sukunimi.) Yhdestäkään variaatiosta en ole pahastunut, meistä on vaan kiva saada joulukortteja. :)

Vierailija
22/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 sukunimeä, miehellä ja hänen lapsella oma, yhteisellä lapsella ja minulla minun sukunimi (on harvinainen ja vanha). Minusta paras on esim Erkki Esimerkki perheineen tai Malla Mallikas perheineen riippuen siitä, kumpi läheisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe Tötteröinen-Tättäräinen

Vierailija
24/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein muistaakseni viime jouluna samanlaisen aloituksen :D Mitähän mä lopulta kirjoitin... Mulla oli kyseessä vanhempi pariskunta joilla ei ole yhteisiä lapsia ja naisen lapset olivat jo aikuisia. Tämän pariskunnan naisella oli siis tyttönimi-miehen nimi ja miehellä oma nimensä. Molemmat nimet oli sen verran pitkiä ettei olisi edes mahtunut "Merja Korhonen-Virtanen ja Pekka Virtanen".. 

Vierailija
25/25 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu voisihan sitä kirjoittaa vaikka kaikkien mahdollisten nimet. Mutta koska postikortin tila rajoittaa, niin jonkinlaista tiivistämistä on pakko harrastaa. Siksi lähettäjät toivoo, ettei kukaan mieltään pahoita niistä tiivistelmistä. Tämän ketjun perusteella vaikuttaa, että valtaosa vastaanottajista ei niitä liian tarkkaan syynää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän