Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kehtaa varata aikaa suuhygienistille tai hammaslääkärille

Vierailija
10.12.2015 |

Viimeksi olen käynyt hammastarkastuksessa noin 10 vuotta sitten hammaskiviä poistattamassa. Nyt pitäisi myös poistaa hammaskiveä ja käydä näyttämässä tarvitseeko yhdelle alkavalle reiälle tehdä mitään. Ei vihlo kylläkään kuin satunnaisesti. Suu kuivui totaalisesti vatsansuojalääkkeiden ansioista ja sen takia varmaan se reikäkin hampaaseen tullut.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa seuraava Kandit-jakso, siellä yksi potilas huutaa tuskissaan.

Vierailija
22/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mieletöntä, että yhteiskunta MAKSAA ihmisten laiskuuden ja holtittomuuden seurauksista. Eli siis korvaa hammashoitoa. 

Jos olisi pelkästään 100% yksityistä hammashoitoa, ihmiset pitäisivät huolen legoistaan.

Milläs mandaatilla tämä lausunto on esitetty?

Kaikkien alojen asiantuntija, varmaan😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä sitä hammaskiveä ei ole paljoa ehtinyt edes tässä 10 vuodessa kertyä mutta juuri tää käyntivälin pituus nolottaa vaikka pitäisi kyllä käydä se reikä myös varmasti näyttämässä. Ap

Oletpa oikein asiantuntija. Jos sitä hammaskiveä kertyy ylipäänsä niin kyllä kymmenessä vuodessa ehtii tulla paljon.

Vierailija
24/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaan aika =) Mene ensin suuhygienistille, joka hammaskivenpoiston yhteydessä voi katsoa tarvitseeko se reikä paikkauksen.

Jos se vihlonta on siinä hampaassa, joka on 10 v. sitten ollut alkava, on siinä todennäköisesti jo paikkauksen vaativa reikä. Mutta sitä suuremmalla syyllä se kannattaa käydä näyttämässä. Et saa sitä enää itse pysähtymään ja pitkittäessäsi ajanvarausta, joutuu hampaaseen kohta tekemään juurihoidon. Pieni paikkaus on kuitenkin paljon kivempi juttu kuin monta käyntikertaa vaativa juurihoito!

T. Suuhygienisti =)

Vierailija
25/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain. Itselläni oli sama tilanne kaksi vuotta sitten. Olin edellisen kerran käynyt hl.ssä, kun odotin kuopusta eli aikaa oli kulunut jo 8 vuotta. Pelot tulivat yöuniin ja mietin vain, että kun menen tarkastukseen , lääkäri luettelee reikä, reikä, reikä...

Lopulta järjen ääni voitti ja tilasin ajan. Kaksi paikattavaa löytyi ja kaksi alkavaa. Mutta tärkeintä oli, että voitin pelkoni ja nyt on hampaat kunnossa. Käyn kerran vuodessa, lääkäri laittaa muistutuksen. Enää en aio päästää tilannetta vastaavaan. Löysin ihanan, empaattisen hammaslääkärin. Jäin hänen potilaakseen. Esitietoihin kirjoitin, että pelkään ja olen häpeissäni kun ed. käynnistä niin pitkä aika. Lääkäri luki lappuni ja suhtautui minuun kannustavasti ja sanoi, että pääasia että olet nyt täällä!

Vierailija
26/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mieletöntä, että yhteiskunta MAKSAA ihmisten laiskuuden ja holtittomuuden seurauksista. Eli siis korvaa hammashoitoa. 

Jos olisi pelkästään 100% yksityistä hammashoitoa, ihmiset pitäisivät huolen legoistaan.

Vakuutus tietysti hoitaisi onnettomuudet.

No voi hurjaa! Kunnalliselle ei pääse joten käyn yksityisellä. Tarkastus ja hammaskiven poisto 102 eur josta "yhteiskunta" korvasi huimat 17 eur ja itse maksoin 85 eur. Lisäksi tämän huiman korvauksen saa nykyään vain joka toinen vuosi. Se vuosittaisissa tarkastuksissa käyminen on osa hammashoitoa. Ei tule suuria remontteja kun tilanne on hallinnassa.

Vierailija
27/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että heitä kiinnostaa sen kummemmin kuka olet. Tekevät työnsä ja thats it. Ittee varten sä sielä käyt.

Vierailija
28/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan, ei ne siellä ketään syyllistä. Jostain on hyvä aloittaa. Tilaa aika jo huomenna.

Eipä syyllistä.. Todellakin aina pitää hirveen saarnan ja huokailee samalla. :/

Olisiko sitten aihetta vaihtaa hammaslääkäriä?! Tyhmää käydä sellaisen luona, josta ei pidä.

Vierailija
29/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti vain varaat aikaa :) parempi että käyt hyvissä ajoin näyttämässä suutasi :)

Ai hyvissä ajoin?? Jos AP on käynyt viimeksi 10 vuotta sitten hammaslääkärissä/hygarilla, on todellakin korkea aika varata aika!! En tajua ihmisiä, jotka eivät välitä tuon taivaallista suun ja hampaiden hoidosta, kun todella monet sairaudet ovat yhteydessä juuri suun terveyteen!

Vierailija
30/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ensin hammashygienistille - edullisempaakin.

Hän puhdistaa hampaasi.

Ja sitten hammaslääkärille.

Hampaista kannattaa pitää huolta.

Mikä/kuka on hammashygienisti??? Suuhygienisti on oikea nimike.

Vierailija
31/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa seuraava Kandit-jakso, siellä yksi potilas huutaa tuskissaan.

Niinpä.

Eikä ollut edes koira hoidettavana.

Pikkulapsi, jonka suuhun KATSOTTIIN.

.

Voi elämä.

Ap, halaa itseäsi kunnolla hellästi ja sen jälkeen ota kuningattaren selkääsi ryhti:

sitten tempaiset luurinkäteen.

Ja loppu menee omalla painollaan, sano!

🐩

Vierailija
32/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa vaan aika =) Mene ensin suuhygienistille, joka hammaskivenpoiston yhteydessä voi katsoa tarvitseeko se reikä paikkauksen.

Jos se vihlonta on siinä hampaassa, joka on 10 v. sitten ollut alkava, on siinä todennäköisesti jo paikkauksen vaativa reikä. Mutta sitä suuremmalla syyllä se kannattaa käydä näyttämässä. Et saa sitä enää itse pysähtymään ja pitkittäessäsi ajanvarausta, joutuu hampaaseen kohta tekemään juurihoidon. Pieni paikkaus on kuitenkin paljon kivempi juttu kuin monta käyntikertaa vaativa juurihoito!

T. Suuhygienisti =)

Sain ajan tammikuulle suuhygienistille.

Siis toi alkava reikä on ihan uusi juttu ja on tullut kun olen nyt joutunut syömään 4 kk vatsansuojalääkkeitä, jotka kuivattavat suuta tehokkaasti. Lisäksi sain tämän 4 kk sisällä vahvat antibiootit, jotka aiheuttivat sammaksen suuhun ja ne sammaslääkkeet ovat vain pahentaneet tilannetta.

Hammaskiveä en itse erota kuin hieman ylä- ja alaetuhampaiden välissä. Jostain syystä sitä noihin kohtiin kertyy vaikka kuinka lankaa hammasvälit ja harjaa hampaat. Takahampaiden väleissä ei ainakaan omin silmin näe hammaskiveä, eikä sitä ole mulle koskaan pahemmin kertynyt. Ap

Vierailija
33/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kunnallisella puolella käy lukuisia potilaita, joilla hampaat ovat aivan tuusannuuskana. Eli huonokuntoisia/hoitamattomia suita tulee katseltua usein, se ei ole yllättävä tilanne hoitohenkilökunnalle. Eli sekaan vaan. Jos haluat varmuudella välttyä "saarnalta", mene yksityiselle. Tai voit ilmoittaa vastaanotolle saapuessasi, ettet halua omahoidon opastusta/muuta terveysneuvontaan (kuuluu yleensä protokollan mukaan hygienistikäynneillä ohjelmaan), jolloin sitä ei anneta. Elämässä on muutakin kuin hampaat. Relatkaa.

T. Suuhygienisti

Vierailija
34/34 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rohkenin mennä 9 vuoden tauon jälkeen hammaslääkäriin, näin sen naamasta kuinka se kauhistui kun kerroin kuinka kauan edelliskerrasta on :D Mut lopulta se löys sieltä yhden pienen reiän, ja sanoi että hampaat on hyvinhoidetun näköiset. Nauratti koko loppupäivän, että ei saatana, tällasenkö takia mä sain ihan oikeita paniikkikohtauksia vuosia, kun luulin että koko kalusto on varmaan mätä tai jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän