Taas meni työpaikka sivu suun,

Vierailija

harmittaa! Voi elämä, en ikinä saa kunnon työpaikkaa, kohta luovutan!

Kommentit (14)

Vierailija

Minun tämän viikon positiivinen saldo: kaksi haastattelua.

Ei tässä silti kannata riemusta ratketa, kun niihin oli yhteensä noin 100 hakijaa. Todennäköisesti molempiin on jo käytännössä henkilö valittu, mutta julkiset virat on lain mukaan oltava julkisessa haussa , ja valitusperusteiden välttämiseksi kaikki kelpoiset hakijat haastatellaan.

Mutta hätäkö tässä, vielä on muutama kuukausi ansiosidonnaista jäljellä.

Vierailija

Meitä riittää. Ei riitä tuoreehkot tutkinnot, saman alan monipuolinen kokemus, suosittelijat, tavallista laajempi kielitaito ja oppimushaluinen, hyväntuulinen asenne.

Vierailija

Samat fiilikset täällä. Olen vastavalmistunut AMK:sta, työkokemusta ja suosittelijoita löytyy, mutta ei paljon lämmitä kun työnhakuun vastataan "saimme 340 hakemusta". Viimeisimpään täysin oman alan tehtävään johon hain oli 130 hakijaa, ei vastavalmistuneella ole kauheasti toivoa kun joukossa ainakin puolet on niitä joilta löytyy useampi vuosi kokemusta :/

Vierailija

Minulla taas se tilanne että varmaan saisin töitä mutta huonojen kokemusten, kiusaamisen ym takia pelkään mennä minnekään töihin. En tiedä kuinka tästä pääsee eroon. Ei eläkkeellä paljon lämmitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
harmittaa! Voi elämä, en ikinä saa kunnon työpaikkaa, kohta luovutan!

No mutta jos helpottaa niin valtiovalta rupeaa tempputyölistämään Irakilaisia niistä tehdään toisilleen arabiankielisiä tulkkeja! Ja kovalla paikalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun tämän viikon positiivinen saldo: kaksi haastattelua.

Ei tässä silti kannata riemusta ratketa, kun niihin oli yhteensä noin 100 hakijaa. Todennäköisesti molempiin on jo käytännössä henkilö valittu, mutta julkiset virat on lain mukaan oltava julkisessa haussa , ja valitusperusteiden välttämiseksi kaikki kelpoiset hakijat haastatellaan.

Mutta hätäkö tässä, vielä on muutama kuukausi ansiosidonnaista jäljellä.

Kaksi haastattelua viikossa! Wau! Oletko soitellut paikkoihin, tuntenut ihmisiä...? Minä en ole saanut yhtä ainutta kutsua haastatteluun ja kyllä alkaa sitkeää ja uutteraa, työhaluista ihmistä jo masentaa jatkuva torjuminen. Haastatteluun pääsystä olisin jo ikinonnellinen: edes pieni merkki siitä, että saattaisin kelvata johonkin. Hain töitä 4 kuukautta ennen valmistumista ja nyt 2 kuukauden ajan valmistumisen jälkeen (amk).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hae keikkaa ja hanki kokemusta. Millä alalla olet?

Mitä ihmeen keikkaa? Miten vaikka insinööri tekee keikkaa? Ei mun alalla ole mitään "keikkaa".

Onko täällä kaikki jotain tarjoilijoita tai sairaanhoitajia?

Itse olen ap samassa tilanteessa. Mulla on 15 v. työkokemus ja melkein kaikkiin oman alan (viestintä) avoinna olleisiin ja hakemiini paikkoihin olen päässyt haastatteluun (olen ollut työttämänä vasta kaksi kuukautta), mutta kun haastatellaan vaikka 4 henkilöä (hakijoita yleensä yli 100), niin se on vaan niin pienestä kiinni, tyyliin haastattelijan mielestä väärän värisestä paidasta tms. 

Itse ihmettelen kyllä myös välillä niitä haastattelijoita, että mistä ne niitä kysymyksiä repii ja mitä merkitystä niillä on. Iloisella mielellä vastailee, muta jälkikäteen kyllä joskus miettii, ettei ihan penaalin terävin ollut nyt puikoissa.

Vierailija

Syy Suomen korkeaan työttömyysasteeseen on kotimaisen kysynnän puute, eikä parannusta asiaan ole näköpiirissä, koska investointeja vähentävä säästöpolitiikka jatkuu. Ulkomaille kannattaa lähteä jos mahdollista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
[Kaksi haastattelua viikossa! Wau! Oletko soitellut paikkoihin, tuntenut ihmisiä...? Minä en ole saanut yhtä ainutta kutsua haastatteluun ja kyllä alkaa sitkeää ja uutteraa, työhaluista ihmistä jo masentaa jatkuva torjuminen. Haastatteluun pääsystä olisin jo ikinonnellinen: edes pieni merkki siitä, että saattaisin kelvata johonkin. Hain töitä 4 kuukautta ennen valmistumista ja nyt 2 kuukauden ajan valmistumisen jälkeen (amk).

En ole soitellut, en tuntenut enkä ole edes sukua 'kenellekään', mikä olisi näillä seuduilla tutkintoja tärkeämpää. Haastatteluun pääsen siksi, että olen ehkä se toinen hakija, jolla on riittävä kelpoisuus työhön. Toinen on se, joka on siinä virassa ollut jo noin kymmenen vuotta, ja nyt pitää vakinaistaa kun ei ole enää perustetta määräaikaisuuteen. Tai sitten olen yksi niistä 37 haastateltavasta, kun periaatteessa haastatellaan jokainen hakija, kun ei ole erityisiä kelpoisuusehtoja. 

Olen vielä siinä onnellisessa asemassa, että minulla on sekä tuore tutkinto että pitkä työkokemus. En ole enää lapsentekoiässä, mutta ikärasismi estää työllistymisen.

Ainoa toivoni on löytää taas joku sellainen työpaikka, johon kukaan muu ei suostu menemään. Sekin on yhä vaikeampaa, niin moni teistäkin ajattelee aivan samoin ja lähettelee hakemuksia hyvinkin epätoivoisiin paikkoihin.

2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat