Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentuneet yms, kerrotteko asiasta puolisolle?

Vierailija
10.12.2015 |

Minulla on takana yksi vaikea masennusjaksl joka kesti pari vuotta. Muun ajan olen ollut varmaan enimmäkseen lievästi masentunut. Joku pätkä voi olla niinkin että olen ollut ihan ok. En koskaan puhu olostani puolisolle. Kerran jouduin olemaan sairauslomallakin ja naamioin sen ihan toiselle syylle kuin korvien välistä johtuvaksi. Mies ei oikein ymmärrä näitä "toisenlaisia ongelmia" -hänen sanojensa mukaan. Nyt tekisi mieli joku päivä kertoa, että joka aamu työmatkallani puntaroin tarkasti, että menenkö töihin vai hirtänkö itseni työpaikan viereiseen metsään. En tiedä, mitä se sanoisi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on takana yksi vaikea masennusjaksl joka kesti pari vuotta. Muun ajan olen ollut varmaan enimmäkseen lievästi masentunut. Joku pätkä voi olla niinkin että olen ollut ihan ok. En koskaan puhu olostani puolisolle. Kerran jouduin olemaan sairauslomallakin ja naamioin sen ihan toiselle syylle kuin korvien välistä johtuvaksi. Mies ei oikein ymmärrä näitä "toisenlaisia ongelmia" -hänen sanojensa mukaan. Nyt tekisi mieli joku päivä kertoa, että joka aamu työmatkallani puntaroin tarkasti, että menenkö töihin vai hirtänkö itseni työpaikan viereiseen metsään. En tiedä, mitä se sanoisi.

Miksi olet yhdessä miehesi kanssa, jos et voi kertoa hänelle mikä sinua vaivaa tai mitä sairastat? Minä kerron erään tarinan... " Oli kerran pariskunta mies ja nainen sekä kaksi lasta, oli jopa oma talo. Vanhemmilla työpaikat vakituiset sekä lapsilla hyvä koulumenestys sekä molemmilla harrastukset... Kaikki oli hyvin ja elämä sujui. Sitten eräänä päivänä isä oli töissä, lapset naapurissa leikkimässä ja äiti tekemässä ruokaa. Sen jälkeen äitistä ei kuulunut mitään... Äiti oli tehnyt ruuan valmiiksi ja lähtenyt kävelylle. Äiti sitten tappoi itsensä läheiseen metsään. "

Sinne jäi isä ja kaksi lasta. Jospa aiemmin olisi voinut tietää, jospa aiemmin olisi aavistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla