Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies herkistyi hammastahnan vaahtoaineelle niin, että yökkäili aamuisin

Vierailija

Sitten kokeili mun lauryylisulfaatitonta hörhöhammastahnaa, niin aamuiset kuvotukset loppui heti.

Sairastaa lisäksi colitis ulcerosaa, oiskohan herkistäny kyseiselle aineelle.

Tulee vaan mieleen, että onkohan nuo kemianteollisuuden vaahtoaineet ihan turvallisia kenellekään...

Kommentit (10)

Vierailija

Minulla Pepsodent oli ensimmäinen, jolla peseminen alkoi yökkäilyttää. Golgatea alkasin käyttämään, mutta sitten sekin alkoi yökkäilyttää. Sitten vaihdoin Sensodyneen, ja sillä pesinkin aikani, kunnes tuli sama vaiva. Apteekin vaahtoamattomat hammastahnatkin yökötytti. Nyt pesen Denivitillä.

Vierailija

mulla on herkkä oksennusrefleksi ja runsaasti vaahtoavat tahnat saavat yökkäilemään, etenkin jos olen väsynyt. Ei se sinänsä siitä aineesta johdu vaan vaahdosta. Vähän vaahtoavat tahnat kkuten Yotuel ja Sensodyne toimivat paremmin.

Vierailija

Nii-in, ei ollut luolamiehillä hammastahnaa, eikä  isovanhemmillakaan. Täysin luonnotonta, paleodieettiinkään ei varmasti kuulu hammastahna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
mulla on herkkä oksennusrefleksi ja runsaasti vaahtoavat tahnat saavat yökkäilemään, etenkin jos olen väsynyt. Ei se sinänsä siitä aineesta johdu vaan vaahdosta. Vähän vaahtoavat tahnat kkuten Yotuel ja Sensodyne toimivat paremmin.

Mikähän tässä nyt aiheuttaa minkäkin? Vaahto nimittäin ON natriumlauryylisulfaattia (tai myös nimellä sodium lauryl sulphate)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat