Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivosi lasten kuullen , kun otin häneltä rahaa

Vierailija
10.12.2015 |

Olen hoitovapaalla, tuloni ovat kht ja lapsilisät eli noin 650e/kk. Maksan tästä ruokaostoksia noin 300e/kk , lainan korkoa noin 70e , puhelinlaskuni ja kaikki lasten menot (esim vaatteet). Lasten (3 kpl ) joululahjat ostin veronpalautusrahoilla ja maksoin ensi vuoden harrastuksia.

Miehelläni on tilillä useampi tuhat, mutta yrittäjänä niin pitää ollakin kun menojakin on. Kotona hänellä on 2500e kassa. Kissani sairastui eilen ja oli pakko viedä eläinlääkäriin. Tutkimukset ja hoidot maksoi 750e. Minulla ei ole rahaa tarpeeksi ja pyysin mieheltä. Mies ilmeisesti luuli, että kyse on parista sadasta. Otin sieltä 1000e. Mies laski rahansa tänään jemmasta ja alkoi raivota lasten kuullen, että mihin helvettiin 1000e on hävinnyt. Kaivoin lompakossani 150e (käytin loput ruokaostoksiin). Mies raivosi miten olen voinut käyttää näin paljon rahaa, mihin minun omat tulot on hävinneet, mitä minä salailen. Sanoin miehelle että voin maksaa takaisin seuraavasta kht:sta.

Mies haluaa että hoidan lapsia kotona ja teen kotityöt , kuskaan lapsia. Tein väärin kun otin ison summan kertomatta tarkkaa summaa. Onko miehen reaktio normaali? Hän raivosi kuin isä teini -ikäiselle tyttärelle. :(

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitovapaalla, tuloni ovat kht ja lapsilisät eli noin 650e/kk. Maksan tästä ruokaostoksia noin 300e/kk , lainan korkoa noin 70e , puhelinlaskuni ja kaikki lasten menot (esim vaatteet). Lasten (3 kpl ) joululahjat ostin veronpalautusrahoilla ja maksoin ensi vuoden harrastuksia.

Miehelläni on tilillä useampi tuhat, mutta yrittäjänä niin pitää ollakin kun menojakin on. Kotona hänellä on 2500e kassa. Kissani sairastui eilen ja oli pakko viedä eläinlääkäriin. Tutkimukset ja hoidot maksoi 750e. Minulla ei ole rahaa tarpeeksi ja pyysin mieheltä. Mies ilmeisesti luuli, että kyse on parista sadasta. Otin sieltä 1000e. Mies laski rahansa tänään jemmasta ja alkoi raivota lasten kuullen, että mihin helvettiin 1000e on hävinnyt. Kaivoin lompakossani 150e (käytin loput ruokaostoksiin). Mies raivosi miten olen voinut käyttää näin paljon rahaa, mihin minun omat tulot on hävinneet, mitä minä salailen. Sanoin miehelle että voin maksaa takaisin seuraavasta kht:sta.

Mies haluaa että hoidan lapsia kotona ja teen kotityöt , kuskaan lapsia. Tein väärin kun otin ison summan kertomatta tarkkaa summaa. Onko miehen reaktio normaali? Hän raivosi kuin isä teini -ikäiselle tyttärelle. :(

Miksi suostut olemaan hoitovapaalla, jos teillä ei ole reilumpaa tulojakoa? Älkää jääkö hoitovapaalle, jos mies ei elätä teitä sillä aikaa. Otatte oikeasti aika ison taloudellisen riskin, kun suostutte jäämään kotiin erittäin pienillä tuloilla ja ostatte niillä vähillä rahoilla ruokaa ja välttämiä tarvikkeita lapsille. Jos eroatte ja teillä on avioehto tai ette ole naimisissa, teillä ei ole mitään, jos ette ole säästäneet etukäteen.

Tämä on niin totta! Nyt hyvät nuoret naiset järki käteen niiden elämänratkaisujen kanssa. Ei voi jättäytyä toisen "armopalojen" varaan. Pelisäännöt on sovittava ennen kuin niitä tenavia aletaan tehdä. Ja varmistettava toimeentulo. Mitä ihmettä tällaiseen jamaan itsensä laittaneet tekevät jos mies jättää tai esim. vaikka kuolee jossain onnettomuudessa?

Vierailija
22/52 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyisin kyllä, jos mies ottaisi 1000 euroa tililtäni mainitsematta summaa etukäteen, mutta en todellakaan alkaisi huutaa ja raivota, varsinkaan lasten kuullen. Eli ei mielestäni normaali reaktio. Myöskin defaulttina lemmikit hoidetaan kuntoon, maksoi mitä maksoi. Mies ei käyttäytynyt hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 750e kissaan oli ok (eläinlääkäri on kallis), mutta ylijäämä olisi pitänyt kaikki palauttaa. Sinänsä menonjakonne ei ehkä ole aivan reilu sinun kannaltasi, mutta se on asia erikseen.

Vierailija
24/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti! Kissaan 750€ ?? Että akat on tyhymiä

Itse käytin taannoin 500e kissan hoitoon, ja olisin voinut käyttää toisen mokoman. Ne kissat on perheenjäseniä kuten vaikkapa koirat. Jos eläimen ottaa niin mielestäni siihen hoitoon pitää olla sitoutunut ja varautunut eläinlääkäriin meneviin kuluihin.

Mutta teidän kulujen jakoon, ei kyllä reilulta kuulosta jos maksat pienistä tuloista noin paljon ruokia ja lasten menot... Eikö nämä olisi yhteisiä menoja, aivan kuten eläimen hoitokin.

Vierailija
25/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen töihin. 

Vierailija
26/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkkua eläinlääkärikuluihin. Olettehan huomanneet, kuinka innokkaasti eläinlääkärit tarjoaa jos jonkinlaista tutkimusta, jonka tuloksesta ei ole eläimelle edes mitään hyötyä. Meidän vanhahkosta kissasta jouduttiin leikkaamaan hankalassa paikassa oleva kasvain, joka näkyi ulospäin. Ensin kissasta olisi pitänyt teettää verikoe, jolla olisi selvitetty, kuinka se reagoi nukutusaineeseen - mitä väliä, kun leikkaus oli kuitenkin pakko tehdä? Sitten olisi pitänyt lähettää kasvaimen hyvän tai pahanlaatuisuus analysoitavaksi - mitäpä väliä tällä, kun pahalaatuistenkaan kasvainten estämiseen ei ole lääkettä?

Älkää tilatko aivottomasti kaikkia tutkimuksia, mitä tarjotaan, vaan selvittäkää asioita ja harkitkaa itse!

Vierailija
27/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakoon jokainen aikuinen ihan itse oman lemmikkinsä kulut. Ja mikäli ei ole varaa hoitaa niin lemmikki pois. Toihan on ihan jäätävä summa viedä toiselta rahaa.

Vierailija
28/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvä että lapset kuuli miten käy kun menee toisen säästöistä pöllimään tonnin. Ehkä lapset sitten oppisi keskustelun ja neuvottelun jalon taidon.

Vierailija
29/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt koiraan tuhansia tänä vuonna. Ne eläinlääkärireissut nyt vaan maksavat ihan tolkuttomasti. Useimmille lemmikinomistajille koira tai kissa ei ole esine, joka lopetetaan vastoinkäymisen tullessa vaan osa perhettä, rakas 'ystävä'. Minua ahdistaisi, jos olisi mies, joka ei antaisi hoitaa lemmikkiä, jos siihen perheellä on varaa. Tai ainakin nämä asiat pitäisi puhua selväksi ennen lemmikin hankkimista, ei siinä vaiheessa, kun ongelmia tulee. Sitten voisi päättää olla ilman lemmikkiä mielummin kuin odottaa sen yhtäkkistä lopettamista.

Ymmärrän, että miestä ottaa päähän. Käytöstä en ymmärrä. Enkä sitä, miksi te jaatte elämänne kustannukset esittämälläsi tavalla. Tuli ihan ahdistunut olo tuosta tekstistä. 

Vierailija
30/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitakoon jokainen aikuinen ihan itse oman lemmikkinsä kulut. Ja mikäli ei ole varaa hoitaa niin lemmikki pois. Toihan on ihan jäätävä summa viedä toiselta rahaa.

Hoitakoon sitten mies paremmin perheen kuluja, jotta vaimolle jää varaa omista rahoistaan hoitaa 'harrastustaan', jos kissaa ei lasketa perheen kuluihin.

Vierailija
31/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolkkua eläinlääkärikuluihin. Olettehan huomanneet, kuinka innokkaasti eläinlääkärit tarjoaa jos jonkinlaista tutkimusta, jonka tuloksesta ei ole eläimelle edes mitään hyötyä. Meidän vanhahkosta kissasta jouduttiin leikkaamaan hankalassa paikassa oleva kasvain, joka näkyi ulospäin. Ensin kissasta olisi pitänyt teettää verikoe, jolla olisi selvitetty, kuinka se reagoi nukutusaineeseen - mitä väliä, kun leikkaus oli kuitenkin pakko tehdä? Sitten olisi pitänyt lähettää kasvaimen hyvän tai pahanlaatuisuus analysoitavaksi - mitäpä väliä tällä, kun pahalaatuistenkaan kasvainten estämiseen ei ole lääkettä?

Älkää tilatko aivottomasti kaikkia tutkimuksia, mitä tarjotaan, vaan selvittäkää asioita ja harkitkaa itse!

Et taida olla ihan kartalla tai sitten kissojen elimistö eroaa tosi paljon koirista ja ihmisistä.

Omalla koirallani oli pahanlaatuinen ulospäinnäkyvä kasvain. Sen hoitamiseksi oli kolme täysin erilaista hoitolinjaa, joka riippui kasvaimen solusisällöstä. Jos se olisi ollut hyvänlaatuinen, sen olisi voinut vaan leikata, naps. Jos pahanlaatuinen, mutta ei aggressiivisesti leviävä, sytostaatit plus leikkaus. Jos pahanlaatuinen ja aggressiivisesti leviävä, olisi voinut sytostaateilla yrittää hoitaa, mutta ei leikkausta. Ja oikealla hoitolinjalla eläin voi pysyä hengissä vuosia, väärällä hoidolla tai huonolla onnella kuolla lähitulevaisuudessa. 

Vierailija
32/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kallis kissa... Mikä ihme maksoi noin paljon?

Oletan, että mies maksaa asumisen, osan ruuasta ym? Joten en ota kantaa teidän perheen taloudenhoitoon.

Mutta mielestäni ei ole mitenkään aivan kamalaa, että mies huutaa sinulle lasten kuullen. Pitääkö esittää jotain pyhimystä? Tonni on iso raha!

No ei ole kallista, ihan normaalia että kulut voivat eläinlääkärissä nousta valtavastikin. Kissa on perheenjäsen, jonka kulut tottakai hoidetaan.  Ap tekee kotonä työtä, joten sikäli miehellä ei ole urputtamista.

Vierailija
33/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi olisi tilanne helvetistä mulle. Perhe on yhteinen kuin myös lemmikit ja rahatkin. Ei ole tervettä pyydellä toiselta rahoja perheen menoihin. Olisiko kissa pitänyt jättää hoitamatta?

Meillä kissat olivat yhteisiä heti, kun muutettiin yhteen. Vaikka mies ne osti pari vuotta ennen kuin edes tavattiin. Eläinlääkäri ei tunnetusti ole edullista, että siihen pitää olla varautunut.

Nyt nainen selkäranka hankintaan!

Yhteisistä rahoista päätetään yhdessä, ei toinen voi päättää yksin että kissanhoitoon käytetään 750 e. Kissan lopettaminenkin on vaihtoehto. Vähintään todellisista summista pitää puhua eikä jättää toisen löydettävksi kassavajausta.

Ei perheenjäsentä lopeteta jos se on sairas...Miksei sulta löydy empatiaa? Jos on hätätilanne, että kissa pitää he viedä lääkäriin, niin ei siinä silloin neuvotella, vaan viedään se kissa lääkäriin.

Vierailija
34/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta päätellen kissa on ap:n joten kyllä muakin miehenä vituttais jos en palavasti vaimon kissaa rakasta ja vaimo tuhlaa minun rahoista tonnin siihen.

Vierailija
35/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta päätellen kissa on ap:n joten kyllä muakin miehenä vituttais jos en palavasti vaimon kissaa rakasta ja vaimo tuhlaa minun rahoista tonnin siihen.

Mutta vaimo tuhlaa joka kuukausi rahoja sinun rakkaisiin lapsiisi, ja sinä elät siinä mielessä siivellä? Eikö silloin tässä tapauksessa olisikin kyse vastavuoroisuudesta, jossa sinä edelleen jäät voitolle asiaa tarkemmin tarkasteltuna. 

Vierailija
36/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo ollut " firman rahoja" vaan vuoden kaapissa lojunut "kassa", esim jotain hankintaa varten. Ajattelin, että taidan palata töihin , mitä nopeammin sen parempi. Sääli vain tuota taaperoa , joka ei vielä osaa puhua . Mutta kyllähän lapset sopeutuu. Ap

Jos ne ois firman rahoja, ni kyse olisi jo rikoksesta.

Vierailija
37/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo ollut " firman rahoja" vaan vuoden kaapissa lojunut "kassa", esim jotain hankintaa varten. Ajattelin, että taidan palata töihin , mitä nopeammin sen parempi. Sääli vain tuota taaperoa , joka ei vielä osaa puhua . Mutta kyllähän lapset sopeutuu. Ap

Älä jaksa. Jos ne on osakeyhtiön rahoja, ne palautetaan nyt kassaan miehen tai vaimon toimesta tai sitten mies nostaa sen rahan palkkana. Jos kyseessä on toiminimi, se kirjataan ihan ongelmitta ja rikoksitta yksityisotoksi.

Terveisiä tilitoimistosta. 

Vierailija
38/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sääli sinua, kun et osaa vieläkään puhua. Minusta aika aiheellinen reaktio mieheltäsi. Miksi otit tonnin, jos kissan hoitoon meni vaan 750€?

Vierailija
39/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarinassa on jo useampi asia pielessä. Yksi on se, että teillä edes on tuollaiset "minun ja sinun rahat" ja "sinun kissa". Siis saahan omiakin rahoja olla, mutta kyllä esim. lemmikit ja niiden ylläpito on yhteistä. Toinen on kommunikaatio-ongelmat, ei ole oikein että ottaa tuhatta euroa toisen kassasta ilmoittamatta/varoittamatta mitään etukäteen. Ymmärrän kyllä miehesikin reaktion, kyllä minäkin saisin sätkyn kun tuhat euroa olisi hävinnyt varoittamatta.

Vierailija
40/52 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaimo tuhlaa joka kuukausi rahoja sinun rakkaisiin lapsiisi, ja sinä elät siinä mielessä siivellä? Eikö silloin tässä tapauksessa olisikin kyse vastavuoroisuudesta, jossa sinä edelleen jäät voitolle asiaa tarkemmin tarkasteltuna. 

Yhteinen lapsi on eri asia kuin vaimon kissa.