Pyydän neuvoja!

Vierailija

Pidän siististä kodista. Niin pitää perheenikin, mutta heitä ei kiinnosta siivoaminen.Miten ihmeessä saisin heidät, mieheni ja kaksi teiniä, osallistumaan päivittäiseen yleissiivoukseen?? Lapset pitävät omat huoneensa siistinä miten jaksavat, niihin en koske. Välillä nuoremman huoneessa täytyy tehdä kunnon siivous ettei ala matoja kasvamaan. Teen kerran viikossa perussiivouksen; matot ulos, pölyt,tekstiilien pudistelu, wc, pintojen pyyhkiminen, järjestely,peilit,lattian pesu+pyykin pesu, silitys,kauppareissu, jääkaapin puhdistus ja täyttö. Lakanat vaihdan joka toinen viikko Muuten joka päivä petaan pedin,keräilen esineitä ja vien paikoilleen, siivoan keittiön ja yleistä kodin "pientä" siivousta. Mieheni ei huomaa tällaisia asioita vaikka tuntuu että aina niistä huomautankin. Välillä purnaan kun kaikki jää mulle mutta vastaus vaan on "Hei, älä viitsi..." eli pitäis pitää turpansa kiinni ja hyväksyä kohtalonsa muurahaisena. Pidän kyllä kotitöistä , mutta teen siivoustyötä yrittäjänä myös päivät pitkät eikä aina jaksaisi myös kotona koko ajan nuohota. Juu, kyllä miehenikin osansa tekee, omasta mielestään, laittaa ruokaa ja kerran viikossa (pyytäessä) imuroi hirveällä kiukulla kun ei oo kivaa ja senkin suurinpiirtein. Tekee hän myös meillä ne "miesten" hommat joita on silloin tällöin kun omakotitalossa asutaan.Miten ihmeessä saisin perheeni tekemään oman osuutensa?! Niin että asiat tulisi tehty omasta aloitteesta eikä käskyttämällä ja nalkuttamalla jota vihaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Ei sinun tarvitse olla niin mahdottoman kiltti ja mieliksi perheellesi. Ole kerrankin kunnon ämmä ja vaikka räjähdä perheellesi.

Ei makseta kännykkälaskuja, ei tarjota ruokaa, ei pestä pyykkiä - mitä arvatenkin vain sinä teet - ennen kuin jokainen on siivonnut oman osuutensa verran.

Älä käskytä, älä nalkuta vaan ilmoita, että nyt toimitaan näin ja se on uskottava.

Vierailija

Räjähtelen silloin tällöin, joten olen kiukkuinen äiti. Lakkoakin yritin kerran pari viikkoa, mutta oma pää meinasi posahtaa siihen sotkuun. Tuntuu että ei auta hyvällä eikä pahalla. Välillä uneksin omasta pikku asunnosta joka olisi puti puhdas ja tavarat paikoillaan. Eikä tarttis ketään passata.Aah..

Vierailija

Kuulostaa ihan kauhealta elämältä. 

Joka viikko joku jääkaapin puhdistus (teen ehkä kaksi kertaa vuodessa). 

Relaa.... ja säilytä perherauha. Mitä haluat lapsesi muistavan kotioloistaan? Arvostavatko nalkutustasi ja jatkuvaa siivoustasi? Tuskin!

Vierailija

Mene sitten sinne yksiöön siivoamaan, jos siltä tuntuu. 

Jos siivoaminen tuntuu elämäntehtävältä, niin toteuta sitä mielin määrin. Historiankirjoihin tuskin jäät "ihana äiti" -osiossa, mutta mitäpä siitä. Kunhan vain on siistiä. 

Vierailija

Olette kyllä oikeassa, ihan samaa olen myös ajatellut. Pointtini on että saisin kaikki hoitamaan OMAN osuutensa kotitöistä ettei mun tarttis olla koko ajan tekemässä. Kuten aiemmin kerroin työstäni, olen nähnyt vuosien aikana niin monta sellaista huushollia joissa en todellakaan haluaisi elää... Siellä äiti ei koe hyvinvointiin kuuluvan puhtaus ja siisteys. Hyvä puoli siinä että on töitä riittänyt ; ). Jokaisella on tietysti oma puhtaustasonsa eikä meilläkään mitenkään supersiistiä ole. Pyysin vain vinkkejä miten saada muutkin heräämään "vie mennessäs, tuo tullessas" mentaliteettia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat