Sori, mutten pysty pitämään kauhean järkevänä ketään "lastenvaateharrastajaa"

Vierailija

Sen enempää kuin mitään Korsin laukkujen harrastajaakaan tietty, yleensä nämä harrastajat vaan pyörivät nimenomaan lastenvaatteiden alueella.

Lapsen pukeminen nätisti, laadukkaisiin ja kestäviin vaatteisiin on tietysti ihan hyvä asia, en puhu tässä siitä. Puhun niistä, jotka odottavat Gugguun uusinta DROPPIA (ja käyttävät just tuollaisia termejä, tietty) kuukausitolkulla muurahaisia housuissaan, jotka maksavat käytetyistä MIIKKAREISTA enemmän kuin uusista (koska se on niin iiiiiiihana kuosi ja mulla on kaikki olemassa kokoon 134 asti ja tämä jäisi muuten välistä!) ja kuuluvat Facebookissa johonkin "keskusteluryhmä Mini Rodinin vaatteista"-yhteisöön.

No okei, ehkä "lastenvaunuhullut" ovat vielä älyttömämpi joukkio, että "tässä ois myynnissä kahdesti käytetyt yhdistelmävaunut, laitankin myyntiin kun kyllästyin näihin, lastenvaunuhullu kun olen :D:D".

Kommentit (14)

Vierailija

Minä olisin varmasti tuollainen jos mulla olisi lapsi, nyt pitää vaan tyytyä pukemaan koiraa. :D

Onneksi on pieni ja lyhytkarvainen rotu, joka tarvitsee talvella ulkoiluvarusteet. On paljon kivoja takkeja ja muutamat pöksyt.

Vierailija

Heh, mä tiedän tuollaisen tyypin, on sekä lastenvaate- että -vaunuharrastaja. Oli samalla ala- ja yläasteella aikoinaan ja sitä kautta sain aikoinaan selville, että on raskaana ja kirjoittaa blogia, jota jäin sitten seurailemaan. Ei todellakaan ollut mikään jymymenestysblogi, lukijoita oli ehkä parikymmentä. Tilaili tolkuttomat määrät kalliita merkkivaatteita vauvalle ja vaunut/rattaat vaihtuivat harvase päivä, osan toki osti käytettynä, mutta ei se kummoinen synninpäästö ollut. Nainen itse oli/on joku Hesen kassa ja isää lapsen elämässä ei ollutkaan, eli tulot sen mukaiset. Valitteli, miten haluaisi käydä yksityisellä lapsen allergiajuttujen (?, en enää muista niin pitkälle kovin tarkasti) vuoksi, mutta ei oikein ole varaa kun maksaa ainakin 100 euroa ja niin edelleen. Kyllä siltä joku kommenttiboksissa kysyikin, että sulla on varaa heittää se 100 euroa ja enemmänkin alle vuodenikäisen toppahaalariin, muttei terveydenhoitoon... 

Vierailija

Voi elämä... onneksi en tunne ketään tuollaista. Sinänsä ymmärrän, että joku on kiinnostunut muodista, tai vaikkapa sisustamisesta - arvostaa hyvää laatua ja designia. Mutta että lapsen kasvatuksen ja yhdessaolon tärkein aspekti on pukea lapsi kuin joku mallinukke, ja tärvätä siihen tolkuton määrä rahaa... ei mitään järkeä.

Lapsi tarvitsee ennen kaikkea sellaiset vaatteet, jotka ovat tarkoituksenmukaiset, ja kun lapsesta on kyse se tarkoittaa likaa ja leikkiä kestäviä vaatteita! Jos vaatteet hommataan statusesineiksi ja jälleenmyyntiarvo silmissä kiiluen, niin lapsi ei niissä paljon leiki, ettei vaan tule tahroja tai repeämiä. Sääliksi käy moinen.

Vierailija

Mä en tunne oikeasti ketään lastenvaatehullua. Onneksi. Tuttavapiiristäni mä ja veljeni vaimo ollaan ehkä lähimpänä sitä, koska me sentään ollaan molemmat kiinnostuneita siitä, miltä lapsi vaatteissaan näyttää, mutta mä panostan siihen, että niitä lastenvaatteita olisi mahdollisimman vähän, kun niiden kanssa kuitenkin joutuu puljaamaan, kun edelliset jää pieneksi ja uusia pitää ostaa tilalle. Mutta sen verran siis panostan, että kun ostan vaatteen, mietin, että se kanssa sopii sen muun vaatevaraston kanssa yhteen. En myöskään halua, että poikani käyttää tummansävyisiä monsterivaatteita. Mutta mitään vaatemerkkejä en "fanita" tai seuraa. 

Vierailija

Myönnän olleeni aika vakava tapaus tuolla saralla, mutta sitten menin töihin ja hankin elämän muutenkin. Eipähän jaksanut enää roikkua puolta valveillaoloajasta refreshaamassa FB:n Pop-kirppiksen etusivua ylihintaisten, käytettyjen trikooriepujen toivossa. 

hsldld

Yllättävän hyvin on ap selvillä termeistä ja merkeistä ja muusta asiaan liittyvästä. Ettei vaan olisi taas yksi "happamia, sanoi kettu"-tyyppi.

Vierailija

Mä luulin aikanaan, että Kaisastiinan Garderobi ja Anana (myös Saariston Lapset) olivat jotenkin pimahtaneita...

He siis ostivat ja ostivat ja ostivat, mutta myös myivät ahkerasti niitä pois. No, kahdelle jälkimmäiselle sentään oli suotu tyylitajua, mutta ensimmäinen oli kyllä pikkuisen sekaisin - kaikki meni retrosta kalleimpiin merkkikuteisiin, kunhan oli ihanan kallista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvin on ap selvillä termeistä ja merkeistä ja muusta asiaan liittyvästä. Ettei vaan olisi taas yksi "happamia, sanoi kettu"-tyyppi.

Hmm. Veikkaanpa, että jos tuollainen löytyy FB-kavereista, termit tulevat tutuksi. Mä en ollut aikaisemmin dropeista kuullutkaan, mutta kyllä nuo lastenvaateharrastajien lempparimerkit ovat tulleet tutuksi ihan av:n otsikoiden perusteella.

4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jep, olen hirveän kateellinen sellaisille ihmisille, joiden elämä pyörii lastenvaatteiden ostelun ja myymisen ympärillä. Eikun. Kyllä noihin termeihin väistämättä törmää, jos omaan tuttavapiiriin esim. perhekerhon kautta eksyy tuollainen mamma tai parikin.

- AP

Vierailija

Kannattaa muistaa se, että joku joka myy koko ajan (käytännössä) uusia vaunuja tai vastaavaa tavaraa, saattaa olla varas.

Toisekseen olen lähipirissä nähnyt sen polun kuinka ihmisen maailma kutistuu kun jää kotiin (iäkäs sukulainen kyseessä). Ennen eloisa ja maailmalla matkustellut ja palon erilaisissa riennoissa käynyt on nykyään kaavoihin kangistunut kotihiiri, joka ei enää ole juuri mistään kiinnostunut. Ne asiat joista on kiinnostunut, korostuvat vähän liikaakin...

Samaa tapahtuu ihmisille jotka jäävät "koin vangeiksi" esim. pienten lasten kanssa, maailma kutistuu. Ja tuohon päälle vielä se, että siinä missä ennen sai positiivista kommenttia esim. hyvin hoidtusta neuvottelusta/uudesta kampauksesta jne. niin kotona ollessa sitä ei ehkä (siellä hiekkalaatikon reunalla) saa kun lasten vaatteista --> tuo asia korostuu suhteettomasti ja "sekoaa" siihen että lapsilla on aina tietyt vaateet päällä.

hsjbbdn

Tällä logiikalla ap sinun mielestäsi muumimukien keräilijät, antiikin harrastajat, mp-harrastajat, kenenkään elämään ei mahdu muuta? Harrastus kuin harrastus. Ei pitäisi sun takapuolta kaivaa, mutta niin vaan kutittaa ja hiertää ja tämä vaateharrastus muita! Omat lapseni on jo sen verran isoja, että valitsevat vaatteensa itse, mutta olisin ollut iloinen, jos olisin saanut "harrastaa" näitä vaatejuttuja.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jep, olen hirveän kateellinen sellaisille ihmisille, joiden elämä pyörii lastenvaatteiden ostelun ja myymisen ympärillä. Eikun. Kyllä noihin termeihin väistämättä törmää, jos omaan tuttavapiiriin esim. perhekerhon kautta eksyy tuollainen mamma tai parikin.

- AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla ap sinun mielestäsi muumimukien keräilijät, antiikin harrastajat, mp-harrastajat, kenenkään elämään ei mahdu muuta? Harrastus kuin harrastus. Ei pitäisi sun takapuolta kaivaa, mutta niin vaan kutittaa ja hiertää ja tämä vaateharrastus muita! Omat lapseni on jo sen verran isoja, että valitsevat vaatteensa itse, mutta olisin ollut iloinen, jos olisin saanut "harrastaa" näitä vaatejuttuja.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- AP

En nyt ihan lähtisi trikoolumppujen (niitähän ne lastenvaatteet kuitenkin pitkälti on) keräilijöitä vertaamaan antiikki- tai autoharrastajiin. Lastenvaatehulluilla tuo kiinnostus vaatteita kohtaan kestää yleensä vain sen hetken kun omat lapset ovat pieniä. Auto- tai antiikkiharrastus tms. on yleensä paljon pidempiaikainen juttu ja siihen kuuluu nuutakin kuin vain tavaran ostamista ja myymistä, aitoa kiinnostusta niitä tuotteita kohtaan. Olen samaa mieltä, että saa olla kyllä vähän tärähtänyt jos sekoaa jostain lastenvaatteista noin totaalisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- AP

Lastenvaatteissa on muun muassa se ongelma "harrastusvälineinä", että ne ovat käyttöön tarkoitettua tavaraa ja etenkin lapsen käytössä ne myös kuluvat, voivat mennä yhdeltä istumalta kokonaan pilallekin. Kiva sitten, kun se huutokaupasta 60 eurolla ostettu ME&I:n pilvibody sotkeutuu mustikkakeittoon tai nenäverenvuotoon ja täydellinen keräilysarja on PILALLA. Muumimukit jossain vitriinissä säilyvät vuodesta toiseen, mutta se body ei kestä laatumerkkisenäkään ikuisesti. Tuollainen vaatteiden harrastaminen on pohjimmiltaan hirveän materialistista ja epäekologista, kun varastot ovat käsittämättömän kokoiset ja koko elämäntapa tuntuu pyörivän kuluttamisen ympärillä. 

Vierailija

Haluan kertoa nyt vaan oman kokemukseni yhdestä lastenvaatteita harrastavasta merkkitietoisesta äidistä...Ostaa kalliita vaatteita vähän väliä lapsilleen ja lapset on muutenkin ulospäin tosi siistejä.Kasvatus onkin sitten ihan asia erikseen.Heidän kanssaan ei vietetä aikaa,saavat juoksennella vapaasti ulkona eikä itkuun vastata lohdutuksella.Olen monesti rientänyt apuun kun ulkona jotain sattunut eikä vanhempia näy.Viikot lapset ovat päiväkodissa ja ehkä vaatteilla koreillaan ja uskotellaan että kaikki on hyvin.Surullista,mutta totta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat