Erittäin hankala tilanne, kun oma isä alkaa sairastumaan psyykkisesti mielenterveysongelmaisen naisystävänsä takia

Vierailija

En koskaan uskonut, että joku ihminen voi muuttaa toisen täysin tuntemattomaksi. Missä on se puolusteleva ja "lapset on maailman ykkösasia" -isä?

En ala avautumaan tämän enempää, ettei tunnisteta. Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia?
Seura tekee kai kaltaisekseen..

Kommentit (15)

Vierailija

Käyttäytymisen perusteellako päättelet isäsi sairastuneen?
Ei se naisystävä ole syyllinen siihen jos isäsi sairastuu, ei toista voi sairastuttaa ellei alttiutta ole ollut. Puhu isäsi kanssa, mutta älä syytä hänelle rakasta naisystävää vaan kerro olevasi huolestunut isäsi voinnista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se naisystävä ole syyllinen siihen jos isäsi sairastuu, ei toista voi sairastuttaa ellei alttiutta ole ollut. Puhu isäsi kanssa, mutta älä syytä hänelle rakasta naisystävää vaan kerro olevasi huolestunut isäsi voinnista.

Käyttäytyminen, olemus, puheet, uhkaukset tappaa itsensä, todella muuttunut näkemys kaikesta jnejne.

Ja kyllä, syytän tätä naista. Kummasti muuttui seurustelun alettua :)

Vierailija

On kokemusta ja sanoisin sinulle, että repäise itsesi irti ennen kuin sinuun sattuu todella pahasti. Minun isäni oli myös hyvin huomioiva isä kunnes meni yksiin naisystävänsä kanssa. Sen jälkeen minä olen vähitellen saanut jäädä lapsipuolen asemaan isän elämässä. Kun halusin nähdä isää, niin isä olisi kyllä nähnyt minua ilmankin naisystävää, mutta koska tämä on tasapainoton ihminen, niin katsoi oikeudekseen mököttää, kun isä olisi antanut itsestään muillekin.
Isä ei osannut sanoa naiselle, että minun tyttäreni tarvitsee minua myös ja lopputulos oli se, että kun minä en enää oman perheeni takia kyennyt (enkä halunnut) tanssimaan vaimokkeen pillin mukaan isä käytännössä hylkäsi minut.
Eniten sattui siinä hylkäämisvaiheessa, nyt isä on jo niin huonossa kunnossa 73-vuotiaana, että saattaa kuolla milloin vain mutta minulla on tilit selvinä hänen kanssaan, en kanna kaunaa, mutta en juokse siellä alvariinsa viihdyttämässä, antaa vaimon nyt hoitaa, kun niin sen kerran halusi. Se onkin uupua omaishoitajan taakkansa alle. En kadehdi. Äitini sitten leikkii lastenlastensa kanssa.

Vierailija

Jos lähellä on psyykesairas, se syö miestä. Mitä vanhemmista on kyse, sitä vaikeampi heidän on irtautua. Tuossa pikkuhiljaa jäävät ystävät ja koko huomio menee psyykesairaan pönkittämiseen. Saatat joutua siihen osalliseksi. On ihmisiä, jotka tarvitsevat ikäänkuin astinlautoja saadakseen oman nenänsä pinnalle. Sinut ehkä tampataan pohjamutiin. Ihan sama mitä teet, autat tai olet saavuttanut. Sinut ehkä aletaan nähdä pahana, vähintäänkin moitittavana.

Vierailija

Kyllä seonneen kuuntelusta voi seota.

Mulla lääkärikaveri, joka alkoi seota ja kävi meillä ihan jokaisena päivänä selittämässä hulluja harhojaan koko kesän pari kolme tuntia kerrallaan. Minusta alkoi tuntua, että alan seota itse. (Hän ei tietenkään myöntänyt olevansa sekaisin eikä hoitoon suostunut menemään.)

Mieheni pakotti tuon yhteyden poikki ja tyypin työnantajalle sairaalaan ilmoitettiin. Lopulta menetti kokonaan lääkärinoikeutensa (toistaiseksi).

Tästä on vuosia, mutta uskon, että seura voi tehdä hulluksi.

Vierailija

Nro6, voin kertoa, että tää tilanne syö minua jos nyt. Olen laittanut välit poikki naiseen kokonaan, isän kanssa vielä jotenkin yritän pitää välejä yllä.. :/
Ap

Vierailija

Seura ei tee kaltaisekseen. Riippuen tietysti millä lailla isäsi käytös on muuttunut. Jos tarkoitat että rahaa ei enää tule samalla lailla kuin ennen tai että ei enään hyppää teidän pillin mukaan niin se tarkoittaa että isäsi on tullut järkiinsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seura ei tee kaltaisekseen. Riippuen tietysti millä lailla isäsi käytös on muuttunut. Jos tarkoitat että rahaa ei enää tule samalla lailla kuin ennen tai että ei enään hyppää teidän pillin mukaan niin se tarkoittaa että isäsi on tullut järkiinsä.

Omilla rahoilla itsekseni olen tullut toimeen jo erittäin kauan :D
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käyttäytyminen, olemus, puheet, uhkaukset tappaa itsensä, todella muuttunut näkemys kaikesta jnejne.

Ja kyllä, syytän tätä naista. Kummasti muuttui seurustelun alettua :)

Minä en nyt lähtisi sitä naista syyttämään. Voihan olla että syynä on ihan muu asia. Oletko varma ettei isäsi sairasta jotain henkistä sairautta tai muuta vakavampaa sairautta josta sinulle ei ole kerrottu. Ehkä tämä nainen tietää mutta ei voi kertoa kun isäsi on kieltänyt. Nuo viittaa joko masennukseen, muuhun henkiseen sairauteen, kasvaimeen, ym. sairauteen. Mutta voi olla myös huumausaineet syynä. Jos isäsi on käyttäny nuorena huumeita (ennen kuin olet edes syntynyt) ja on jostain syystä kokeillu uudelleen ja jääny koukkuun. Syynä voi siis olla valtava määrä asioita ilman että naisella on siihen mitään osuutta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kokemusta ja sanoisin sinulle, että repäise itsesi irti ennen kuin sinuun sattuu todella pahasti. Minun isäni oli myös hyvin huomioiva isä kunnes meni yksiin naisystävänsä kanssa. Sen jälkeen minä olen vähitellen saanut jäädä lapsipuolen asemaan isän elämässä. Kun halusin nähdä isää, niin isä olisi kyllä nähnyt minua ilmankin naisystävää, mutta koska tämä on tasapainoton ihminen, niin katsoi oikeudekseen mököttää, kun isä olisi antanut itsestään muillekin.
Isä ei osannut sanoa naiselle, että minun tyttäreni tarvitsee minua myös ja lopputulos oli se, että kun minä en enää oman perheeni takia kyennyt (enkä halunnut) tanssimaan vaimokkeen pillin mukaan isä käytännössä hylkäsi minut.
Eniten sattui siinä hylkäämisvaiheessa, nyt isä on jo niin huonossa kunnossa 73-vuotiaana, että saattaa kuolla milloin vain mutta minulla on tilit selvinä hänen kanssaan, en kanna kaunaa, mutta en juokse siellä alvariinsa viihdyttämässä, antaa vaimon nyt hoitaa, kun niin sen kerran halusi. Se onkin uupua omaishoitajan taakkansa alle. En kadehdi. Äitini sitten leikkii lastenlastensa kanssa.

Tätä ei voi verrata alkuperäisen kirjottajan ongelmaan. Ihan kuulostaa eri asialta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nro 3, kuulostaa tutulle... Huoh :(
Nro 4, ei järkipuheesta ole hyötyä, jos toinen on jo tossun alla

Ap

Ei tossun alla oleva ihminen uhkaa tappaa itseään ym. Kyseessä on ihan jokun muu ongelma.

Vierailija

samaa mieltö, jostain muusta kyse: ei ihmisen psyyke toimi kuin jokin peili. jos syytät vain naista, et saa luultavasti koskaan tietää oikeaa syytä, etkä voi siksi lainkaan auttaa isääsi. ota pää nyt pois pensaasta.

Vierailija

Meidän perheestä eräälle kävi näin kun tapasi uuden kumppaninsa. Käytös, mielipiteet(hipistä rasistiksi ym.)muuttui, uusi uskonto, suvun ystävien perheen lapsien hylkääminen, ilmeisesti uuden kumppanin vaatimuksesta. Kumppani aivopessyt hänet ajattelemaan niin että me perhe ja ystävät olemme hänelle haitallisia koska emme ole uskossa joten meidän kanssa ei kannata olla tekemisissä. Yhden ainoan kerran yritimme nätisti puhua hänelle järkeä, tuloksena oli että kumppaninsa kanssa haki meille lähestymiskieltoa, jota ei saanut sillä ei ollut mitään perusteita. Emme ole ottaneet häneen yhteyttä sen koommin.

On hyvin, hyvin järkyttävää kun rakkaimmista rakkain ihminen muuttuu noin.

Perheenjäsenemme oli juuri hakeutunut mielenterveyden hoidon piiriin oli tulossa lääkitys ja terapia, emme sitten tiedä onko niitä aloitettukaan, tuskinpa. Samaan syssyyn tuli tämä uusi rakastuminen, joten hänen elämänsä meni todella häränpyllyä. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat