En tule varmaan koskaan samaan oikeaa työpaikkaa

Vierailija

Työkokeilua, työkokeilua, työkokeilua. Tulenkohan koskaan näkemään oikeaa palkkaa tililläni? Nauttimaan eduista, kuten työterveyshuollosta? Voinko koskaan leuka pystyssä kertoa, että työskentelen paikassa x. Koska enhän työskentele, mähän vaan kokeilen tässä.

Ja ahdistavinta on se, että nämä työkokeilut tulee vaan lisääntymään. Sitähän tämä politiikka ja syyllistäminen ajaa. Lopetetaan sunkin työ ja tehdään siitä työkokeilupaikka! 9 euroa päivältä! Unelmoi vaan jostain omistusyksiöstä sitten. Se on luksusta johon sulla ei ole varaa koskaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Tätä se on. Onneksi vanhemmat syntyi parempaan aikaan ja saan asua heidän maksamassaan asunnossaan kun kuolevat. Itsehän en pysty koskaan omaa asuntoa hankkimaan.

Vierailija

Taitaa olla aika moni samassa tilanteessa. Työttömiä on tilastokeskuksen mukaan tällä hetkellä 380 000 ja tähän lukuun eivät sisälly tempputyöllistetyt, osa-aikaistetut eivätkä nollasopimuslaiset. Avoimia, kokoaikaisia, vakituisia työpaikkoja on TE-palveluiden mukaan koko maassa avoimena tällä hetkellä alle

10 000. Eivätkä yritykset enää tänä päivänä pyri edes tarjoamaan vakituisia, kokoaikaisia työpaikkoja, vaan nimenomaan kikkailemaan nollasopimuksilla, pätkätöillä ja vuokratyövoimalla. Melkein jokaisessa isossa firmassa ollaan menossa siihen, että vakituiset työntekijät muodostavat vähemmistön.

Vierailija

Kun miettii suuremmassa mittakaavassa, niin työelämän kurjistuminen vaikuttaa kaikkeen. Miten jollain nollasopimuksella, tai vuokratyöllä esimerkiksi saa asuntolainaa? Ei mitenkään. Isälläni oli jo oma koti ostettuna kun hän oli minun ikäiseni. Olen ollut työelämässä yli 10 vuotta, mutta vakituista "kunnon" työpaikkaa ei ikinä ole ollut. En ole ikinä pääsyt nauttimaan mistään työpaikan eduista, vaikka töissä olen ollut. Palkallista lomaa olen saanut pitää kerran elämässäni. Kaikki isommat hankinnat pitää hankita pitkään ja huolellisesti, koska ikinä ei tiedä mitä parin kuukauden päästä tapahtuu, onko rahaa ruokaan ja vuokraan vai ei.

Vierailija

Iso ongelma on myös että pitäisi kohdata tosiasiat ja opetella joku oikeasti fiksu ammatti. Ei kaikki voi leikkia jotain sinkkuelämää-carrietä trendityöpaikoilla, ei niillä töillä oikeaa elämää rahoiteta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Iso ongelma on myös että pitäisi kohdata tosiasiat ja opetella joku oikeasti fiksu ammatti. Ei kaikki voi leikkia jotain sinkkuelämää-carrietä trendityöpaikoilla, ei niillä töillä oikeaa elämää rahoiteta.

Kuka on mistään sinkkuelämää-carriesta mitään puhunut? Ihan oikeita töitä on tässä tehty, kyseenalaisilla ehdoilla ja matalalla palkalla tosin. Sitäpaitsi, menestyneet bloggaajathan ovat tienanneet ihan todella hyvin.

http://yle.fi/uutiset/nain_suomen_suositut_bloggaajat_tienasivat/8423986

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole iso ongelma. Edes siivooja ei tahdo saada töitä nykyään, mikä olisi sen oikeampaa työtä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka on mistään sinkkuelämää-carriesta mitään puhunut? Ihan oikeita töitä on tässä tehty, kyseenalaisilla ehdoilla ja matalalla palkalla tosin. Sitäpaitsi, menestyneet bloggaajathan ovat tienanneet ihan todella hyvin.

http://yle.fi/uutiset/nain_suomen_suositut_bloggaajat_tienasivat/8423986...

Avain sana oli että kaikki eivät voi, jotkut voivat. Kuten bloggaajat.
En ihmettele joidenkin ihmisten työllistymisvaikeuksia kun tuntuu että kaikki pitää vääntää rautalangasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/nain_suomen_suositut_bloggaajat_tienasivat/8423986...

Avain sana oli että kaikki eivät voi, jotkut voivat. Kuten bloggaajat.
En ihmettele joidenkin ihmisten työllistymisvaikeuksia kun tuntuu että kaikki pitää vääntää rautalangasta.

Joo, eivätköhän kaikki täällä tiedä, että eivät voi. Ei todellakaan tarvitse vääntämää rautalangasta sellaista asiaa, jolla ei ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa. Lukeeko otsikossa: En tule varmaan koskaan samaan oikeaa työpaikkaa, koska leikin sinkkuelämää-carrieta trendityöpaikalla?

Vierailija

Allekirjoittakaa! Taas yritetään silpputyöläisten toimeentuloa heikentää entisestään. Tunnen itseni huijatuksi, suurten ikäluokkienhan piti jättää paljon työpaikkoja vapaaksi! Todellisuutta lienee se, ettei sukupolvestani juuri kukaan tule saamaan vakituista työpaikkaa, ihan sama minkä ammattin olet opiskellut niin vaan tempputyöllistetään työkkärin rahoilla jne.

http://www.adressit.com/itsensa_tyollistavien_tyottomyysturvaa_ei_saa_he...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tähän ollaan menty. Otetaan niiltä joilla ei ole mitään, ja annetaan niille joilla jo on.

Eli alkaa olemaan kapinan paikka?

Vierailija

Mä olen nyt 51. Olen opiskellut itselleni kolme ammattia.

Pisin aika, minkä olen ollut yhtäjaksoisesti töissä on 6,5 vuotta. Jouduin tuosta paikasta pihalle 90-luvun laman aikaan ja lähdin sitten opiskelmaan yliopistoon. Muutoin elämä on ollut pätkiä, pätkätöitä ja sijaisuuksia.

Potuttaa.

Mä olen älykäs, aina ollut hyvä ja tykätty työntekijä, en ole ikinä sairas.

Potuttaa oikeesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt 51. Olen opiskellut itselleni kolme ammattia.

Pisin aika, minkä olen ollut yhtäjaksoisesti töissä on 6,5 vuotta. Jouduin tuosta paikasta pihalle 90-luvun laman aikaan ja lähdin sitten opiskelmaan yliopistoon. Muutoin elämä on ollut pätkiä, pätkätöitä ja sijaisuuksia.

Potuttaa.

Mä olen älykäs, aina ollut hyvä ja tykätty työntekijä, en ole ikinä sairas.

Potuttaa oikeesti.

Me tämän päivän nuoret emme voi edes opiskella itsellemme toista ammattia. Eli pitäisi kerralla valita oikein. Siinäpä se ongelma, että miten sitä voi tietää millainen maailma on 30 vuoden päästä ja onko täällä enää kenellekään töitä silloin tarjolla?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat