Sosiaaliturva pois nuorilta!

Vierailija

Suomessa on valtava nuorisotyöttömyys. Yli 20% 18-24v ei ole töissä tai opiskele. Syynä tähän on suomen sosiaaliturva joka passivoi nuoria. Nyt on saatava nuoret töihin joten raha hanat on laitettava kiinni. Emme voi antaa nuorten syrjäytyä. Mikäli työ tai opiskelupaikka ei kelpaa niin ei mitään tukia pidä antaa. Loppuis se kaljottelu ja hampun polttelu sossu piikkiin

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Suurempi ongelma taitaa olla se, kun työnantajat hakevat vähintään viiden vuoden työkokemuksen omaavaa rautaista ammattilaista, jota juuri ammattiin valmistuneet eivät ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suurempi ongelma taitaa olla se, kun työnantajat hakevat vähintään viiden vuoden työkokemuksen omaavaa rautaista ammattilaista, jota juuri ammattiin valmistuneet eivät ole.

Minusta nuoret voisi alkuun ottaa palkatta töihin. Sitten kun kokemusta ja osaamista löytyy niin voidaan maksaa palkkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minusta nuoret voisi alkuun ottaa palkatta töihin. Sitten kun kokemusta ja osaamista löytyy niin voidaan maksaa palkkaa.

Ammattilaisiakaan ei palkata niin miksi kokemattomia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja milläs rahalla silloin eletään?

alina

Mä en nosta yhteiskunnan tukia ollenkaan vaan vanhemmat elättävät mut kun asun vielä kotona... Nii ja en todellakaan laiskottele ja makaa tyhjän panttina vaan oon hakenut nyt syksyn yhteishaussa amkiin ja odottelen että josko pääsisin varasijalta (2) sisään. Eli puheesi kaljoittelusta, hampun polttamisesta ja passivoitumisesta eivät ainakaan mun kohdalla pidä paikkaansa.
t. 19v ja työtön

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvin aukoton suunnitelma. Not.

Onko sinulla parempaa suunnitelmaa? Ennen vanhaa ei oltu nuorisotyöttömyydestä tietokaan kun ei ollut mahdollista lusmuilla sossun piikkiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en nosta yhteiskunnan tukia ollenkaan vaan vanhemmat elättävät mut kun asun vielä kotona... Nii ja en todellakaan laiskottele ja makaa tyhjän panttina vaan oon hakenut nyt syksyn yhteishaussa amkiin ja odottelen että josko pääsisin varasijalta (2) sisään. Eli puheesi kaljoittelusta, hampun polttamisesta ja passivoitumisesta eivät ainakaan mun kohdalla pidä paikkaansa.
t. 19v ja työtön

Loisit sitten vanhempien siivellä. Miksi et mene töihin? Välivuosi ei tee hyvää nuorelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa on valtava nuorisotyöttömyys. Yli 20% 18-24v ei ole töissä tai opiskele. Syynä tähän on suomen sosiaaliturva joka passivoi nuoria. Nyt on saatava nuoret töihin joten raha hanat on laitettava kiinni. Emme voi antaa nuorten syrjäytyä. Mikäli työ tai opiskelupaikka ei kelpaa niin ei mitään tukia pidä antaa. Loppuis se kaljottelu ja hampun polttelu sossu piikkiin

Mistä apu HUUTAVAAN työvoimapulaan??????????? RIITTÄÄKÖ TÄMÄKÄÄN?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

mitäs varten se ammattikoulu käydäänkään johon kuuluu myös ne ilmaiset työharjoittelut työpaikoilla? jos ilman palkkaa ja sosiaaliturvaa pitäis töitä tehdä niin eihän kukaan enää menisi kouluun kun se ei kannata, siitä kun saa/pääsee vaan töihin ilman palkkaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja milläs rahalla silloin eletään?

Työmarkkinatukea voidaan silloin maksaa. Mutta pelkästä kotona lusmuilusta ei pidä saada rahaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat