Minne lastensuojelun toimista voi valittaa

Vierailija

Nyt en halua pohdintaa siitä, onko sijoitus ollut tarpeen vai ei, apua olemme itse hakeneet, mutta ongelmien laadun tunnistamisessa on ollut erimielisyyttä.

Nyt tilanne on kuitenkin se, että arviointia ei suostuta tekemään, vaan päätetään automaattisesti, että perusteet ovat voimassa.
Lain mukaan tilanne on arvioitava vähintään kerran vuodessa.

Aluehallintovirastoon olen jo laittanut valituksen kunnan menettelystä.
Työntekijästä olen tehnyt muistutuksen kunnalle.
Kumpaankaan ei ole vastausta tullut, aluehallintovirastosta tiedän, että voi mennä useampi kuukausi.

Minne vielä voisin valittaa?
Poliisista tuskin on apua, vaikka lain kirjainkaan ei nyt täyty.

Todella vahvasti tulee koettua, että yksilön oikeudet ja mahdollisuudet puolustaa itseään tätä järjestelmää vastaan ovat todella heikot.
Mainittakoon vielä sen verran, että lapsi on sen ikäinen, että lain mukaan hänen mielipiteensä tulee selvittää ja häntä tulee kuulla häntä koskevissa asioissa, mutta tätäkään ei huomioida. Lapsi itse haluaa kotiin ja on ottanut opikseen tekemistään hölmöilyistä.

Kommentit (2)

Vierailija

Jos jostain päätöksestä on kyse, niin hallinto-oikeuteen. Samoin kyseisten virkamiesten esimiehille. Tässä tapauksessa linjat kannattaa pitää erittäin kuumana. Ehkä 10 puhelun / sähköpostin päivätahti minimissään ja sitten muutama kerta viikossa vierailuita paikan päällä. Niin kauan kun epäasialliseksi et heittäydy, niin sinut on käytännössä pakko ottaa vastaan ja puheluihisi vastata. Mikäli et palvelua saa, niin kannattaa mainita kantelu aluehallintovirastoon ja hallinto-oikeuteen näiden esimiesten epäasiallisesta virka-asioiden hoitamisesta. Myös kuntapäättäjiin kannattaa olla yhteydessä, sillä kunnanhallituksella ja -valtuustolla voi olla hyvinkin paljon sanottavaa henkilöstöasioihin, mikäli joku ihminen pitää savustaa ulos työpaikastaan.

Tsemppiä sinulle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat