Sanonko miehelle, että haluaisin joululahjan vai en

Vierailija

Olen jo vihjaillut että mitä hän haluaa lahjaksi. Tiedän, että hän ei osta lahjaa ellen suorastaan painosta. Tai ehkä ostaa jos vihjailen jatkuvasti. Olen siis jo ostanut miehelle lahjan. Vihjailisitteko te lahjasta vai olisitte hiljaa ja jäisitte ilman lahjaa?

Sivut

Kommentit (16)

rakastan palstailua
Seuraa 
Liittynyt15.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Olen jo vihjaillut että mitä hän haluaa lahjaksi. Tiedän, että hän ei osta lahjaa ellen suorastaan painosta. Tai ehkä ostaa jos vihjailen jatkuvasti. Olen siis jo ostanut miehelle lahjan. Vihjailisitteko te lahjasta vai olisitte hiljaa ja jäisitte ilman lahjaa?

Jos haluan jotain tiettyä lahjaksi,sanon suoraan mitä haluan.Olen jo oppinut,ettei miehelle riitä mikään hienovarainen vihjailu.

Ajiliareiv
Seuraa 
Liittynyt9.12.2015

Jos minulla on joku tietty juttu mielessä, kerron toiveeni. Mutta muuten en oikeastaan sano mitään. Kyllä miehenkin pitää sen verran tajuta, että joulu- ja synttärilahjat ostetaan, ellei erikseen ole sovittu ettei. Itse ainakin kyselen aina mieheltä etukäteen, että onko hänellä erityistoiveita, joten eikö sen pitäisi olla jo riittävä muistutus lahjojen ostamisesta.

Vierailija

Kyllä parisuhteessa toiveet on osattava ilmaista suullisesti, kukaan kun ei ole ajatustenlukija. Jos et kerro toivovasi lahjaa, et voi myöskään loukkaantua jos se jää saamatta.

Vierailija

Minulla oli aina tapana ostaa miehelleni lahja jouluksi ja syntymäpäiväksi..ja vastalahjan sain tasan viisi kertaa, yhteenlaskettuna.. Olimme yhdessä 24 vuotta..eli ei käy tasan lahjat. Ilmeisesti hänen mielestään en sitä ansainnut, mutta jälkeenpäin kyllä jo tuollainen käytös aikuiselta naurattaa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhteessa toiveet on osattava ilmaista suullisesti, kukaan kun ei ole ajatustenlukija. Jos et kerro toivovasi lahjaa, et voi myöskään loukkaantua jos se jää saamatta.

Ihmettelen kyllä tätä kommenttia. Se ei ole mielestäni mitään ajatustenlukua, että halutaan huomioida, ilahduttaa ja muistaa puolisoa. Joululahjat on kuitenkin todella yleinen tapa ilahduttaa lähimmäisiä jouluna, joten kyllä tuollaisen pitäisi tulla toiselle mieleen ilman suoraa sanomistakin. Mielestäni tuo kuuluu parisuhteeseen, että välillä ajatellaan ihan oma-aloiteisesti että mistähän se puoliso voisi tykätä (ja vaikka itse kysellä noita toisen lahjatoiveita).

Mää vaan

Naurettavin avaus pitkään aikaan. Miten selvität parisuhteen ja arjen oikeat ongelmat, jos näin yksinkertaista asiaa ei voi ilmaista miehelle, jonka kanssa on parisuhteessa? Huoh.

Vierailija

En ymmarra lahjavihjailua. Jos joku haluaa ostaa mulle lahjan yllatyksena, niin kiva. Jos pitaa kautta rantain vihjailla, niin ihan sama, vaikka kay itse itselleen ostamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmarra lahjavihjailua. Jos joku haluaa ostaa mulle lahjan yllatyksena, niin kiva. Jos pitaa kautta rantain vihjailla, niin ihan sama, vaikka kay itse itselleen ostamassa.

Tämä. Mies ei enää osta minulle lahjoja, en tiedä miksi, ehkä sen keksiminen on vain niin vaikeaa, minä ostan kyllä hänelle. Mutta ei minua se haittaa, ettei mies osta, koska en ikinä tykännyt mitä hän osti. Joku kansanmusiikki-cd, kun tykkään rockista ja popista jne. Hän ei siis koittanutkaan osua johonkin mistä mä tykkään, vaan osti omien mieltymystensä mukaan. Mutta ei sekään saanut minua vihjailemaan, mitä haluan, koska silloinhan lahjasta katoaa se viimeinenkin hohto. Mutta tämä on hyvä näin, hankin itse pukinkonttiin mitä haluan. Hohto on sitten siinä, että lahjat ovat ainakin mieluisia, mutta en ole "pakottanut" ketään että valitse tämä!

Vierailija

Jos on tapana ostaa toisille lahjoja, niin se on molemmin puoleista. Ei niin, että vain toinen ostaa. Kuinka nolo sun miehesi oikein on, jos ostaa vasta painostamiseen jälkeen lahjan! Mä todellakin sanoisin suoraan mitä haluan ja jos en saa sitä, takavarikoisin miehen lahjan.

Vierailija

Siis pystyykö jonkun mies (siis aikuinen mies!) katselemaan pokkana ja hyvällä omalla tunnolla sitä, miten itse on saanut lahjoja vaimolta mutta itse ei ole antanut yhtään mitään?

Vierailija

Tiedän, että hän ei osta lahjaa ellen suorastaan painosta.

Jos sinulle on tärkeämpää saada lahja, sano miehelle, kun kerran tiedät, että hän ei ymmärrä hienovaraista vihjailua.

Jos sinulle on tärkeämpää saada syy loukkaantua ja jotain materiaalia tuleviin riitoihin/palstailuun, älä sano.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat