Kenelläkään ei ole varaa arvostella ketään?

Vierailija

Eräs kaverini väittää, että kenelläkään ei ole varaa arvostella ketään. Kuinka niin? Jos joku täällä on myös tuota mieltä, niin perustelkoon myös, miksi.

Kommentit (14)

Vierailija

No pyh. Ihan jokanen voi arvostella ja muodostaa mielipiteitä vaikkapa toisten laulutaidoista, ulkonäöstä tai maalauksesta, vaikkei itse olisikaan laulaja, missi tai taidemaalari.

Vierailija

Mielestäni ylivoimaisesti suurin osa niistä jotka ns. arvostelevat toisia, eivät itse omaa ns. varaa arvostella muita. Ja ne ketkä eivät arvostele, heillä saattaisi ollakin varaa siihen. Joten oman käsitykseni mukaan näissäkin jutuissa aina ne tyhjimmät tynnyrit kolisee eniten.

Vierailija

Saahan sitä arvostella mitä tahansa.

Sen sijaan, jos aika alkaa kulua siihen, että arvostelee muita, sen sijaan että eläisi omaa elämää, se on surullista. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi pitäisi perustella
Siksi koska isäni kerran sanoi minulle, että kyllä arvostelua pitää kestää. Hän oli huomauttanut minua eräästä asiasta, mutta silloin hän ei mielestäni toiminut oikein, koska sanoi sen ihan yhtäkkiä.

Vierailija

Yleensä tuo "arvostelu" on ihmisille sitä, millä oikeutetaan paskanjauhaminen ja selän takana ilkeily. Koska mitäs läksi ja sitä rataa. 

Vierailija

Miten joku voi edes arvostella muita?

Jokaisella on annettu yksi oma elämä elettäväksi.

Se miten sen elää, on jokaisen oma asia.

Ei kai kukaan sentään kuluta omaa elämäänsä arvostelemalla muiden elämää? 😀

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi edes arvostella muita?

Jokaisella on annettu yksi oma elämä elettäväksi.

Se miten sen elää, on jokaisen oma asia.

Ei kai kukaan sentään kuluta omaa elämäänsä arvostelemalla muiden elämää? 😀

Sanot näin roikuttuasi AV:llä?

Vierailija

No ei kyllä minusta ole, koska jos kerran näkee jollain tilanteen, jota pitää arvostella, niin silloin pitää itsellä olla tarjota sellainen ratkaisu siihen tilanteeseen, että se, jolla on ongelmia pystyy niiden avulla asian oikaisemaan. Se ei riitä, että sanoo OMAN näkemyksensä asiaan, koska se voi olla puolisokean näkemys, toisin sanoen et edes tiedä mitä kaikkea toinen on kulkenut läpi ollakseen tilassa, jossa on.

Ja aika harvoin arvostelijalla on kykyä tähän, joten ollessaan itse samassa tilanteessa, samoista syistä kuin se toinen, olisi itsekin yhtä tyhmä, eikä pystyisi auttamaan itseään. Joten turha arvostella.
Tukea voi antaa ja neuvoja JOS KYSYTÄÄN, mutta muuten kannattaa olla hiljaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ylivoimaisesti suurin osa niistä jotka ns. arvostelevat toisia, eivät itse omaa ns. varaa arvostella muita.

Riippuu vähän, mistä kyse. Esim. urheilusuorituksia arvostelee paljon ihmisiä, joilla ei itsellään ole kykyä minkään sortin huipputuloksiin. Naisten taitoluistelua arvostelee miehet ja miesten luistelua naiset.

Jos puhut vain ulkonäön arvostelusta, niin minusta on todella hassua ajatella, että "rumalla" ihmisellä ei saisi olla omaa mielipidettä siitä, mikä on kaunista. Itseasiassa uskon, että moni ei-niin-kaunis saattaa olla erittäin hyvä arvioimaan toisten ulkonäköä.

Onneksi on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka tajuavat, ettei ainakaan ulkonäön arvostelu ole kovinkaan kummoinen tai tarpeellinen taito.

Vierailija

Mä arvostelen toisten mielipiteitä. Aivan sama onko suvaitseva tai persu. Perustelu mielipiteelle ratkaisee. Faktoilla perusteleva on mielestäni aina oikeassa. Aivan sama puhutaanko siitä miltä mämmi näyttää vai onko suomalainen päihdepolitiikka ihan perseestä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat