Työelämän paineista

Vierailija

en muista täältä ihan tällaisesta lukeneeni.

Alan olla putoamiskunnossa. Takana 5 vuotta erittäin stressaavaa työtä, deadlineja toisensa perään. Illat ja viikonloput töissä. Hyviä suorituksia. Stressi peitetty rauhallisen hallitun olemuksen taakse. Pahimmat piikit selviän rauhoittavilla, vaikka kyse on siitä, että tässä on yhdelle ihmiselle vain liikaa kaikkea. Eikä kertaakaan kiitoksen sanaa.

Onko tämä normaalia asiantuntijatyössä? Se, että joudun välillä ottamaan rauhoittavia vain kiireestä selvitäkseni on jotenkin täysin tajutonta. Onko muilla tällaisesta kokemusta? Apua.

Kommentit (3)

Vierailija

Ei ongelma ole työelämässä, vaan sinun pääkopassa. Olen itsekin vaativassa asiantuntijatyössä ja tunnistan työkavereissakin muutaman stressaajan. Itse olen päättänyt että teen sen minkä ehdin ja pystyn, ja se riittäkööt. Ihan hyvin on pärjätty ja kiitostakin tullut. Ironisinta on että ihmiset stressaavat eniten sellaisista asioista mihin eivät voi itse vaikuttaa, joten asennemuutos on aina tapa korjata asia.

Vierailija

Minun on vaikea asentaa päätäni näin. Työskentelen isossa organisaatiossa missä oma panokseni vaikuttaa suoraan muihinkin. Ja kun aikaa on murto-osa siitä mitä tavoite oikeasti tarvitsee valmistuakseen. Joten otan illat ja viikonloput säännöllisesti avuksi. Olen työssäni ja päätöksenteossa nopea ja kokenutkin. Luulenpa, että on monenlaisia olosuhteita. Jos toimisin kuten sinä, yt:ssä minut olisi viimeistään siivottu.

Vierailija

Oli minulla ihan samat kokemukset. Mutta voin sanoa että aika helkkarin paljon raskaampaa on nyt kun olen kolmatta vuotta työtön. Kaipaan tuota tunnetta! Anteeksi.. Mutta siitä jopa maksettiin ja pystyi tekemään edes hieman välissä asioita joista nautti, vaikka rankkaa olikin. Nyt elämä on paljon raskaampaa tasapaksua tyhjyyttä, ilman pienintäkään toivon kipinää. Ei enää normaalia ruokakaupan reissua, puhumattakaan lomamatkoista tai osallisuudesta työyhteisöön. Ei ketään, ei mitään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat