Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet murhaajat ja sarjamurhaajat on olleet lapsena hyväksikäytettyjä tai laiminlyötyjä?

Vierailija

Ja miksi varsinkin miehillä lapsuuden hyväksikäyttö johtaa usein rikolliseen elämään ja jopa murhaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Miksei normaalin lapsuuden eläneestä tule sarjamurhaajaa?
Sehän on mitä luontevin jatkumo tavalliselle lapsuudelle.

Miksi kaltoinkohdeltu puolustautuu heti kun pystyy? Miksei vaan jatka sitä samaa alistumista jolle ei ollut pienenä lapsena vaihtoehtoja? Miks ylipäänsä kukaan kostaa mitään?

Typeriä kysymyksiä, ihan selvää on että tuollaiset asiat muokkaa mieltä. Siltikin on äärimmäisen harvinaista että kenestäkään tulee sarjamurhaajaa.

Vierailija

Ovatko? Itse en tunne ketään, mutta persoonallisuushäiriöisiä ja kylmiä k-päitä tunnen, ja lapsuuden oloissa ei tuntuisi olevan mitään vikaa, pikemminkin hyvin paapottuja lapsia.

Vierailija

Katso dokumentti Children of rage, löytyy Youtubesta. Siinä on vauvana hyväksikäytetty pikkutyttö, jolla on kiintymyssuhdehäiriö. Siinä näkee tosi hyvin kuinka pahasti hyväksikäyttö voi vaikuttaa kehitykseen.

Vierailija

Minä olen ymmärtänyt, että psykopaateilla on synnynnäinen ominaisuus aivoissa, jonka lisäksi tarvitaan vielä ulkopuolisia tekijöitä, jotka laukaisee psykopatian, kuten hyväksikäyttö ja laiminlyönti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen ymmärtänyt, että psykopaateilla on synnynnäinen ominaisuus aivoissa, jonka lisäksi tarvitaan vielä ulkopuolisia tekijöitä, jotka laukaisee psykopatian, kuten hyväksikäyttö ja laiminlyönti.

Niin ja eihän kaikki psykopaatit murhaa. Aika moni sarjamurhaaja vain on psykopaatti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin ja eihän kaikki psykopaatit murhaa. Aika moni sarjamurhaaja vain on psykopaatti.

Totta, kaikki psykopaatit eivät murhaa. Kuinka moni sarjamurhaaja on psykopaatti vai vain kaltoinkohdeltu lapseena?

Jos sua hyväksikäytetään lapsena, on ikävä kyllä se vaara, että sairastut niin pahoin, että jatkat samalla tiellä, pedofiileillä liikaa näin. Yleensä ei jatketa samaa uraa, vaan kärsitään ja ehkä toivutaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki psykopaatit eivät murhaa. Kuinka moni sarjamurhaaja on psykopaatti vai vain kaltoinkohdeltu lapseena?

Jos sua hyväksikäytetään lapsena, on ikävä kyllä se vaara, että sairastut niin pahoin, että jatkat samalla tiellä, pedofiileillä liikaa näin. Yleensä ei jatketa samaa uraa, vaan kärsitään ja ehkä toivutaan.

Niin koska se hyväksikäyttö laukaisee pahoja mielenterveysongelmia. Tuo Children of Rage on hyvä dokkari vaikeasta aiheesta. Siinä on 6 vuotias tyttö Beth jota on käytetty hyväksi alle 19 kk iässä ja siitä on aiheutunut kiintymyssuhdehäiriö. Beth oireilee pahoinpitelemällä pikkuveljeään ja hyväksikäyttämällä tätä, masturboimalla jatkuvasti ja yleisillä paikoilla, kiusaamalla eläimiä ja yrittämällä jopa tappaa pikkuveljensä ja uhkailemalla tappaa adoptiovanhempansa. Bethille ei ole kehittynyt omaatuntoa ja hän näkee itsensä pahana, koska varhaislapsuus on ollut niin turvaton, mutta lopulta intensiivisen terapian avulla Beth alkaa nähdä itsensä toisin ja satuttamisenhalu lähtee.

Jos Beth ei olisi saanut niin paljon ja hyvää apua niin minä uskon, että hän olisi varmasti voinut tappaa jonkun jo lapsena.

3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat