miks hemmetissä eräitä ei kiinnosta olla omien lasten kanssa?
Onko helpompaa kun oma lapsi viettää iltaa toisten nurkissa? Vai oletko niin saamaton että et saa lastasi kotiin illaksi? Vai eikö vastuu kiinnosta? Väsyttääkö? Pitikö niitä pentuja niin monta tehdä? Kiitos kun minun rauhallinen ilta on pilalla kun kuuntelen lapsesi älytöntä mölinää ja karsintaa. En ole hänen äitinsä enkä isänsä. Ihmettelen suuresti.
Kommentit (46)
Kyllä mä tiän miten sen kotiinsa saa. Lukekaa otsikko. Mitä tän äidin pääs liikkuu? Hyvä koti, koulutetut vanhemmat, useampi lapsi. Miks niitä ei kiinnosta perheenä olla tai tulla nuorta poikaa vaikka hakemaa jos se ei ymmärrä tulla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole suivaantunut av-mamma. Olin kyllä siitä ärsyyntynyt kun tää ei ymmärtänyt lähtee. Siis pointti tässä oli ihmetellä syitä miks sen vanhempia ei kiinnosta. En viittiny olla tyly koska aattelin että entäs jos ne on jotenkin ilkeitä sille kotona. Säälittää. Nyt se läks. No toivottavasti sielnon joku kotona.
Minkä ikäinen lapsi on? Ikävä kyllä lapset tai monet aikuisetkaan eivät vaan "ymmärrä lähteä". Voit seuraavalla kerralla sanoa jo lapsen tullessa, että voit olla meillä tänään puoli seitsemään. Tai jos kyläily kotonanne ei lainkaan sovi, niin sano, että leikkikää tänään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tiän miten sen kotiinsa saa. Lukekaa otsikko. Mitä tän äidin pääs liikkuu? Hyvä koti, koulutetut vanhemmat, useampi lapsi. Miks niitä ei kiinnosta perheenä olla tai tulla nuorta poikaa vaikka hakemaa jos se ei ymmärrä tulla kotiin.
Vaikea arvata, että miksei vieraan lapsen äiti ole hakenut häntä kotiin. Ehkä hän on vastaavasti ajatellut, että hyvä kun on teillä.
Toki jos haluat hänen ajatuksiaan tietää, niin vastaan tullessa voit todeta, että tiistaina lapsilla meni leikit aika myöhään ja ihan ehtikös Aada-Eetu sitten lukea siihen keskiviikon sanakokeeseen...?
Mun lapsi ei luuhaa kylässä joka ilta, mutta kerran pari viikossa (välillä joku kaveri meillä). Periaatteessa kotiintuloaika on viideltä, mutta olen antanut lapsen olla pidempäänkin. Koska joissain kyläpaikoissa toivotaan lapsen olevan pidempään tai se on vähintäänkin ok. On siis aina niin vaikea tietää.
Siksi toivoisinkin, että kaverin vanhemmat sanoisivat, että nyt on aika lähteä. Kyllä lapseni uskoo. Minä viihdyn lasteni kanssa. Ja välillä tunnen huonoa omaatuntoakin, kun lapsi on kylässä pitkään. Sitten taas kaverin äiti laittaa viestiä, että voi hyvin olla pidempään, kun on niin kivat leikit kesken.
Ei tarvii mua syyttää kun en pyyteettömästi hyysää loputtomiin muiden lapsia. Jos ei ihmiset itse tajua käyttäytyä normaalisti. No mun mielestä se on et kylässä ollaan tietyn aikaa mutta kotiin tulee lähtö jossain vaihees luonnollisesti ilman että tarvii kenenkään väsyä ja suivaantua. Vai? Ja sen OMAN ÄIDIN pitäs huolehtia lapsesta. Ei naapurin tädin jolla on jo omat lapset.
Vierailija kirjoitti:
En ole suivaantunut av-mamma. Olin kyllä siitä ärsyyntynyt kun tää ei ymmärtänyt lähtee. Siis pointti tässä oli ihmetellä syitä miks sen vanhempia ei kiinnosta. En viittiny olla tyly koska aattelin että entäs jos ne on jotenkin ilkeitä sille kotona. Säälittää. Nyt se läks. No toivottavasti sielnon joku kotona.
No mistä päättelet, ettei sen lapsen vanhempia kiinnosta? Ehkä lapsensa on toivonut, että saisi lähteä kaverilleen leikkimään ja ovat luvanneet? Ei meillä ainakaan 2-luokkalaistenkaan vanhemmat soittele sopiakseen lasten kyläilyistä tai tule hakemaan, vaan lapset sopivat keskenään ja kysyvät kyläpaikasta saako tulla. Ja sama toisinpäin, mutta monesti menee viikkoja, että tykkäävät olla vain jomman kumman luona, sitten taas vaihtuu. Mikään pakko ei ole ruokkia, silloin sanotaan, että meillä on nyt ruoka-aika, käypä sinäkin kotona syömässä ja tule puolen tunnin päästä takaisin.
Mun lapset on koko ajan menossa, millin kavereilla, milloin luistelemassa/pyöräilemässä, toki meilläkin on välillä porukkaa.
Luotan kyllä siihen että aikuinen vanhempi osaa sanoa että heillä ei saa olla ja tarvii lähteä kotiin.
Luotan myöskin siihen että aikuinen vanhempi lähettää lapsen omaan kotiin syömään jos hän ei halua tarjota lapselle ruokaa!
Ihan täysin turhan päivästä täällä kiukutella jos ei itse saa suutaan auki!
Ap taitaa olla niitä ihmisiä jotka mököttää marttyyrinä, kun puoliso ei osaa lukea ap:n ajatuksia.
No jaa, meitä äitejä on moneen junaan. Onhan se toki helpompaa kun lapsi on muualla. Jos mä henkilökohtaisesti pidän vähän tarkemmin silmällä omaa lastani niin se on niin. Voihan se olla väsyny tai se poika on kotona hankala eikä ne saa sille rajoja ja käytöstapoja opetettua. Jännä et nuorimmalle riittää aikaa sit ja tälle toiseks nuoremmalle ei. Säälittää tää poika vaan nyt kun ei siitä välitetä.
Jännä minkälaist kommenttia saan. Siis järkee hei. Olen sanonu hyvin selvästi kantani ja olen itse mielestäni hyvä äiti ja onnellinen ihminen. Ei mun tarvii mököttää. Ihme kommentti. Joo, nyt jengi provosoitu kun sanoin et ois ollu kiva viettää hiljanen ilta. So what. Ihan hirviö oon kun semmost edes ajattelen. Pitäs kasvattaa naapurin lasta neitsyt Maria hymy naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii mua syyttää kun en pyyteettömästi hyysää loputtomiin muiden lapsia. Jos ei ihmiset itse tajua käyttäytyä normaalisti. No mun mielestä se on et kylässä ollaan tietyn aikaa mutta kotiin tulee lähtö jossain vaihees luonnollisesti ilman että tarvii kenenkään väsyä ja suivaantua. Vai? Ja sen OMAN ÄIDIN pitäs huolehtia lapsesta. Ei naapurin tädin jolla on jo omat lapset.
Niin että pitäiskö esim tokaluokkalaisen äidin tulla teille huolehtimaan ja katsomaan lasten leikkejä vai?!? Jos sua noin riepoo lapsesi kaverit, niin sano suoraan ettei teille saa tulla!!!
En minä ainakaan sen takia väsy että kaks ipanaa leikkii meidän yläkerrassa barbeilla ja välillä nauraa hekottaa niin että ikkunat helisee.
Ja kyllä tuo kaveri lähti puoli kahdeksan aikaan, sanoi että on kotiintuloaika, huikkas heipat ja lähti, en mä kyllä kertaakaan ajatellut että sen vanhemmat ei välitä siitä..
Vierailija kirjoitti:
Jännä minkälaist kommenttia saan. Siis järkee hei. Olen sanonu hyvin selvästi kantani ja olen itse mielestäni hyvä äiti ja onnellinen ihminen. Ei mun tarvii mököttää. Ihme kommentti. Joo, nyt jengi provosoitu kun sanoin et ois ollu kiva viettää hiljanen ilta. So what. Ihan hirviö oon kun semmost edes ajattelen. Pitäs kasvattaa naapurin lasta neitsyt Maria hymy naamalla.
No mitä helvettiä sä täällä sitä sanot!!!! Olisit sanonu sille omalle lapselles ja sen kaverille että tänään ei sovi tulla!!!
Ei tarvii ketään kasvattaa mutta avaa se suus, sinä se aikuinen olet!!!!
Muistan omasta lapsuudesta, kuinka meillä oli aina kavereita kylässä ja miten kivaa se oli. Omille lapsilleni haluan tarjota samanlaisen kodin, minne voi aina tuoda kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Muistan omasta lapsuudesta, kuinka meillä oli aina kavereita kylässä ja miten kivaa se oli. Omille lapsilleni haluan tarjota samanlaisen kodin, minne voi aina tuoda kavereita.
Sama ja en todellakaan ajattele lapsen vanhemmista ettei ne välitä.. Ei ihan terve ajattelutapa.
Tää lapsi on täällä aina kun äiti tarvii vähän lepoa. Onhan se ihana kuunnella sitä ihanaa riehakasta leikkiä ja mahtavaa kun naapuri sä levätä ja keskittyä nuorimmaiseen ja maata sohvalla varmaan. Ihanaa ihanaa.
No joo se välittää sit omalla tavallaan ja eihän kaikkien oo tarve viettää niiden lasten kanssa aikaa tietenkään. Ja kavereita pitää olla koko illaks useamman kerän viikossa. Onneks se on niin fiksu ettei se stressaa! Vau en tajunnu tuota. Ihailtavaa.
Ihmeellistä ap:n syyllistämistä täällä.
Ihan oikeasti on olemassa ihmistyyppi, joka hyvin mielellään vie lapsensa mahdollisimman usein kylään/antaa lapsen mennä suoraan koulusta kaverille, perään kyselemättä. Tämä samainen ihmistyyppi on usein vielä se, joka ei halua heille lapsia kylään, kun tulee sitä sotkua ja meteliä.
Hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä ap:n syyllistämistä täällä.
Ihan oikeasti on olemassa ihmistyyppi, joka hyvin mielellään vie lapsensa mahdollisimman usein kylään/antaa lapsen mennä suoraan koulusta kaverille, perään kyselemättä. Tämä samainen ihmistyyppi on usein vielä se, joka ei halua heille lapsia kylään, kun tulee sitä sotkua ja meteliä.
Hyväksikäyttöä.
Komppaan tätä. Usein vielä aika nälkäinen se lapsi joka tulee leikkimään. Pariksi päiväksi omille lapsille varatut välipalat meneekin yhdessä hetkessä kun tulee taas tämä kaveri leikkimään. Itse olen tähän jo tehnyt stopin, mutta ymmärrän ap:tä.
Luojan kiitos et ole lapseni äiti tai isä ja toivottavasti et myöskään kenenkään hänen ystävänsä. Käy meilläkin mölyäviä lapsia, mutta osaan puuttua asiaan hieman toisin, tekstisi ei kovin hyvältä vanhemmuudelta vaikuta.
Laitat sen lapsen kotiin mutta toi on niin totta että monet ulkoistaa sen lapsensa. Mun poika täyttää 12v. ja ei se käy kellään kaverilla kylässä , kun ei vanhemmat vaan päästä muiden lapsia kylään. Toki käy joskus kylässä ja määrällisesti pari kertaa vuodessa.
No meille pääsi kunnes kyllästyin tähän paskaan ja nyt pääsee vain rajoitetusti lupaa kysymällä etukäteen. Nykyajan vanhemmat on itsekkäitä ja vastavuoroisuutta on turha odottaa.