onko ihanasta lomasta puhuminen kerskailua?

Vierailija

Mikä on kerskailun raja?

Kommentit (11)

Vierailija

Raja menee siinä, kun sanot toiselle "harmi, ettei sinulla ole varaa samanlaisiin lomiin kuin minulla".

Minusta on kiva kuulla toisten lomista, mutta taidankin olla poikkeus. Tykkään katsoa matkakuviakin.

Vierailija

Kerskailua se on vain silloin jos kuvittelee olevansa ainut ihminen jolla on ihana loma ja muut ei osaa/pysty vastaavia reissuja tekemään. Ja jos hehkuttaa omaa lomaa ja lyttää muiden lomat.

Minä haluan myös tietää muiden "ihanat lomat" sillä niistä saa hyviä vinkkejä kun itse etsii seuraavaa kohdetta eli mulle saa vapaasti hehkuttaa :)

Vierailija

On se kerskailua jos puhuu sellaiselle, jolla ei ole mahdollisuutta yhtä ihanaan lomaan. Minä en ainakaan puhu ihanista lomistani muille kuin niille, jotka kysyvät ja niille jotka ovat reissussa mukana olleet.

Sen sijaan kertoilin vuolaasti ihanasta kahvilasta, jossa sattumalta kävin lähellä omaa kotikylääni, tietäen että kaikilla on sinne mahdollisuus mennä ihailemaan ihanaa joulua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kerskailua jos linkkaa facebookiin pari lomakuvaa? Tuntuu että monen mielestä on.
Ei ole. Mutta viimeksi tänään kyllä olen kadehtinut Meksikon aurinkokuvaa.

Vierailija

Kyllä sen huomaa ihmisestä, milloin kyse on kerskailusta. Minulla on yksi tuttu, jonka ilmeistä, eleistä ja äänestä paistaa aina kymmenen metrin päähän sellainen "joko vituttaa?? joko oot kade??" -viba, kun hän selittää jostain asiasta, joka hänellä on mennyt hyvin. Joidenkin kanssa keskustellessa taas ei yhtään tule sellainen olo, vaan on mukavaa kuunnella heidän tarinoitaan ja iloita heidän kanssaan.

Vierailija

Tottakai lomasta voi kertoa ystäville ja kavereille, vaikka heillä olisi erilainen taloudellinen tilanne. Mistä sen voi aina edes tietää, millaisiin matkoihin kenelläkin on varaa? Täytyy vain osata lukea kuulijakuntaa, kiinnostaako juttu heitä vai ei. Piinallista kuunnella lomajuttuja tyypeiltä, jotka jauhavat omista asioistaan ymmärtämättä, että kuulijat ovat aivan tympääntyneitä kuuntelemaan samaa levyä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat