Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miks hemmetissä eräitä ei kiinnosta olla omien lasten kanssa?

Vierailija
08.12.2015 |

Onko helpompaa kun oma lapsi viettää iltaa toisten nurkissa? Vai oletko niin saamaton että et saa lastasi kotiin illaksi? Vai eikö vastuu kiinnosta? Väsyttääkö? Pitikö niitä pentuja niin monta tehdä? Kiitos kun minun rauhallinen ilta on pilalla kun kuuntelen lapsesi älytöntä mölinää ja karsintaa. En ole hänen äitinsä enkä isänsä. Ihmettelen suuresti.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirviö.

Vierailija
2/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelet mölinää ja karsintaa? Kerro sama suomeksi, kiitos.

Kyllä mua kiinnostaa, on silti kiva, että lapset ovat välillä kavereillakin.

Vierailija
4/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirviö. Ihmettelen vain miksi lapsen äitiä ei kiinnosta ala-kouluikäinen. Onko se syönyt ja tehnyt läksyt. Erikoista.

Vierailija
5/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelet mölinää ja karsintaa? Kerro sama suomeksi, kiitos.

Kyllä mua kiinnostaa, on silti kiva, että lapset ovat välillä kavereillakin.

Karjuntaa eli karjumista. Äänekästä mölinää. No kiva. Olen syöttänyt lapsesi. Läksyistä en tiedä. Pitäskö lastenkoti avata. Tervetuloa vaan.

Vierailija
6/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se lapsi teillä joka arki-ilta? ja suurimman osan viikonlopsta?

miksi et itse keskustele lapsen kanssa ja kysy miksei ole kotona? tai sano ettei huomenna teille ei voi tulla? oletko itse saamaton ap?

Vierailija
7/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovat lähteneet, kun olen sanonut, että vierailuaika on meillä nyt päättynyt. Sinä olet aikuinen ja päätät milloin teiltä lähdetään.

Vierailija
8/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi kuuntelet mölinää ja karjumista? Onko ne lapset teillä karjumassa vai naapurissa vai ulkona? En tajua.

Vierailija
9/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kysyit täältä palstalta etkä niiltä "eräiltä". Kyllä täällä tiedetään ehdottomasti paremmin.

Vierailija
10/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi et itse keskustele lapsen kanssa ja kysy miksei ole kotona? tai sano ettei huomenna teille ei voi tulla? oletko itse saamaton ap?

Ei se mun vastuulla ole! En ole äiti. Kysyin eikö teillä ruoka-aika ole tai eikä pitäis kotiin mennä. Ei tarvii vielä kuulema. Hyvästä perheestä. Kummallista. Ai tää on ihan normaalia ja mun syy. Tapahtuu usein. Oon alkanu ajatella et se äiti on tosi saamaton vässykkä. Sori mut ei omani oo koko iltaa kaverilla arkena.

Vierailija
11/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen enkä ota syytä toisen lapsen kasvatuksesta. Se on turvassa meillä eikä tuolla jossain kadulla. Ehkä äippä on harrastamassa. Ei se mitään.

Vierailija
12/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähetä kotiin?

Vierailija
13/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis ovat teillä.

Mitäpä jos vaikka kävisit sanomassa, että leikkivät hiljempaa tai menevät omaan kotiinsa mekastamaan.

Toki aaveellä valittaminen varmasti auttaa enemmän.

Vierailija
14/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei mun lapsi karju kun tämä toinen. Anteeks nyt siitäkin. Ja pari kertaa kielsin kiroomasta. Meillä kun ei aikuisetkaan vituta huuda.

Vierailija
15/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihmettelen ääneen minkälaisia vanhempia on. Kyllä mä tiiä että sen voi kotiinsa lähettää. Se koira älähtää jne.

Vierailija
16/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap sanoisit suoraan niille mielipiteesi. Varsinkin jos sinä olet se joka mahdollistat niille tuollaisen käytöksen.

Mieheni äiti valittaa myös usein kun yksi lastenlapsi viettää useita päiviä ja öitä viikossa heillä. Kyse ei ole meidän lapsista vaan mieheni sisaren lapsesta. Jos siskolla on menoa la iltana niin lapsi tuodaan mummolaan pe iltana ja haetaan su iltana. Ja näin on lähes joka viikonloppu + 1 tai 2 yötä viikollakin tarvitaan hoitajaa.

Kuitenkin tämä mummo käyttäytyy kuin lapsi olisi hänen omansa, komentelee tytärtään selvästikin haluaa hallita tyttären asioita (hän on jo 30 vuotias). Yritin kerran sanoa että hänen pitäisi vihdoin viimein irrottaa otteensa tyttärestään ja ilmoittaa selvät rajat hoitopäiville. Minusta tuollainen puuttuminen ja omiminen tekee hallaa erityisesti lapselle. Äiti ei joudu olemaan se vastuullinen ja huolehtivainen äiti, kun tämä mummi puuttuu joka asiaan.

Vierailija
17/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se pitäs vaan inhottavaa kun en koe että ois mun aiheuttama tilanne. Sit pitäs jolleki ruveta selventään et mitä vanhemmuus on. Kaikist parasta tää äiti on kasvatus alan ammattilainen.

Vierailija
18/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mun vastuulla ole! En ole äiti. Kysyin eikö teillä ruoka-aika ole tai eikä pitäis kotiin mennä. Ei tarvii vielä kuulema. Hyvästä perheestä. Kummallista. Ai tää on ihan normaalia ja mun syy. Tapahtuu usein. Oon alkanu ajatella et se äiti on tosi saamaton vässykkä. Sori mut ei omani oo koko iltaa kaverilla arkena.

Sun pitää ohjeistaa itse, ei kysyä. Jos kysyt alakouluikäiseltä "eikö sun pitäis jo mennä kotiin" niin se miettii vaan, että kotiintuloaika on puoli kasilta ja kello on vasta seiska joten "Ei, ei pitäis". Ei normaali alakouluikäinen osaa lukea tollasia suivaantuneen av-mamman sarkastisia rivien välistä vihjailuja, vaikka oma lapsesi ehkä osaakin kiitos kotiolojensa.

Eli, sano: "Mei, meillä loppuu nyt vierailuaika, sun pitää nyt lähteä". Silloin lapsi vastaa "ok" ja lähtee. So simple.

Vierailija
19/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suivaantunut av-mamma. Olin kyllä siitä ärsyyntynyt kun tää ei ymmärtänyt lähtee. Siis pointti tässä oli ihmetellä syitä miks sen vanhempia ei kiinnosta. En viittiny olla tyly koska aattelin että entäs jos ne on jotenkin ilkeitä sille kotona. Säälittää. Nyt se läks. No toivottavasti sielnon joku kotona.

Vierailija
20/46 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vieraana olevan lapsen luo ja sano: "Kerttu-Viljami, sua varmaan odotetaan jo kotona".

Jos K-V ei tästä ymmärrä tai alkaa kertomaan, että saa olla kylässä vaikka kuinka myöhään, niin seuraava repliikki:

"Kyllä sun on nyt aika lähteä kotiin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan