Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri osti minulle akaattikotiloita syntymäpäivälahjaksi, en ollut toivonut mitään

Vierailija

Sanoi että sinullahan on se vanha 100l akvaario varastossa niin tee siitä niille koti. No teinhän minä ja söpöjä möllyköitähän nuo ovat mutta eikö olisi järkevää kysyä ennenkun ostaa toiselle elävän eläimen??

Eivät nuo tuossa minua haittaa ja tekokasveilla ja taustakuvalla sai ihan nätiksikin tuon.

Suuttuukohan hän jos mainitsen että kysy jatkossa ensin minulta jos olet ostamassa jotain eläintä. On nimittäin herkästi loukkaantuvaa sorttia.

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllä minä mainitsisin, loukkaantuu sitten jos loukkaantuu. Minusta elävää eläintä ei saisi koskaan antaa lahjaksi jos ei tosiaan ole tiedossa että toinen sellaisen haluaa. 

Vierailija

No onneksi kaveri lahjoitti "vain" suht helppohoitoisia kotiloita eikä käärmettä tai tarantellaa ;) Silti on korrektia tiedustella vastaanottajan valmiudesta ja tahdosta ottaa vastaan eläviä lemmikkieläimiä (koosta ja lajista riippumatta).

Vierailija

Pitää aina kysyä etukäteen, mutta hyvä jos pidät kotiloista :) '

T. 5 kotiloa omistanut

Ps. Muista antaa seepiansuomu (saa eläinkaupasta) saavat siitä kalkkia ja suihkutella suihkepullolla seiniä + tukeva vesikuppi. Mitä käytät pohjamateriaalina?

Vierailija

Antoi pussin lannoittamatonta turvetta, sitä laitoin pohjalle, seepiansuomu on ja vesikuppi :) Niin ja tietysti salaatinlehtiä ja kurkunviipaleita.

Vierailija

Onhan ne kivoja.. siihen asti kun alkavat lisääntyä! Sotkevat terraarion epäsiistiksi turvemytäkäksi ja lisääntyvät kuin kanit potenssiin kymmenen..

Vierailija

5, minua varoitettiin tästä, lupaan kerätä jokikisen munan pois ja laittaa pakastimeen/murskata :D

Jos joku sattuu onnistumaan lisääntymisessä niin kaveri saa ottaa ylimääräiset itselleen, suostuikin siihen jopa jo.

T.Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat