Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkäriajan peruuntuminen hammaslääkärin toimesta.

Vierailija

Minulla olisi ollut tänään hammaslääkäri heti tuossa puolen päivän jälkeen.
Olin joutunut ottamaan päivän vapaaksi ja näin ollen palkattomaksi (olen yksityinen pph, ja vanhemmat etsivät täksi päiväksi lapsilleen varahoitopaikat).
Hammashoitolasta soitettiin tänään aamulla klo 8.30, että joutuvat siirtämään aikaa (ja aika siirtyikin ensi vuoden puolelle).

Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa peruuntuneesta ajasta viimeistään edellisenä arkipäivänä, ettei maksua tule.
Hammaslääkärillä kuitenkaan tuollaista velvollisuutta ei ole.

Tuli muuten kallis olematon hammaslääkärikäynti minulle. P....le!

Kommentit (15)

Vierailija

Harmittava juttu. Mutta ei sille vaan mitään voi. Hammaslääkärikin ovat ihmisiä, jotka voivat sairastua. On varmaan aamulla soittanut, ettei kykene töihin.

Itselle sattui sama, oli aika yliopistosairaalan polille, ja olin jo junassa (parin tunnin matka), kun tuli soitto ajan peruuntumisesta. Ei näitä voi mitenkään estää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harmittava juttu. Mutta ei sille vaan mitään voi. Hammaslääkärikin ovat ihmisiä, jotka voivat sairastua. On varmaan aamulla soittanut, ettei kykene töihin.

Itselle sattui sama, oli aika yliopistosairaalan polille, ja olin jo junassa (parin tunnin matka), kun tuli soitto ajan peruuntumisesta. Ei näitä voi mitenkään estää.

Voi estää. Ei yliopistosairaalan polilla olla yhden lääkärin varassa. Kertaakaan ei ole poliaikaa peruttu, onhan niitä lääkäreitä useampia.

Vierailija

En tiedä onko mahdollista saada jotain korvausta mutta mistäpä tiedät jos hammaslääkäri on joutunut vaikkapa onnettomuuteen töihin tullessaan eikä kykene tänään työskentelemään? Tämä voi olla hänen vuoden ainoa sairauspäivänsä.

Muilla klinikan hammaslääkäreillä on todennäköisesti listat täpötäynnä eikä väliin voi ottaa uusia asiakkaita. Ymmärrän harmituksesi mutta ymmärrä sinäkin että terveydenhuollossa työskentelevät ovat ihmisiä eivätkä robotteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mahdollista saada jotain korvausta mutta mistäpä tiedät jos hammaslääkäri on joutunut vaikkapa onnettomuuteen töihin tullessaan eikä kykene tänään työskentelemään? Tämä voi olla hänen vuoden ainoa sairauspäivänsä.

Muilla klinikan hammaslääkäreillä on todennäköisesti listat täpötäynnä eikä väliin voi ottaa uusia asiakkaita. Ymmärrän harmituksesi mutta ymmärrä sinäkin että terveydenhuollossa työskentelevät ovat ihmisiä eivätkä robotteja.

Väliin voidaan ottaa, jos lääkäri niin haluaa. On otettu väliin, en tee turhia matkoja koskaan. Tiukka neuvottelu, niin aika löytyy.

Vierailija

Et kai ole sitä mieltä, että hammaslääkärin olisi korvattava sinulle palkanmenetys vapaaehtoisesti vapaaksi ottamastasi päivästä? Mene hammaslääkäriin loma-aikana, niin ei tarvitse surkutella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Väliin voidaan ottaa, jos lääkäri niin haluaa. On otettu väliin, en tee turhia matkoja koskaan. Tiukka neuvottelu, niin aika löytyy.

Voin kuvitella millainen asiakas olet. Sinut on otettu väliin koska henkilökunta ei ole jaksanut kuunnella vänkäämistäsi. Kiitos sinun kaikki päivän loput ajat ovat myöhässä ja hammaslääkäri ei ehdi hakea lastaan ajoissa päivähoidosta vaan joutuu tekemään uudelleenjärjestelyjä yksityiselämänsä puolella jotta SINÄ pääset hoitopöydälle pötköttämään.

Ihmisten typeryys on hämmästyttävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä miiiiinä minäminäminä minä ensin. Minä ja mun oikeus. Nih.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi estää. Ei yliopistosairaalan polilla olla yhden lääkärin varassa. Kertaakaan ei ole poliaikaa peruttu, onhan niitä lääkäreitä useampia.

Jos sinulta ei ole koskaan peruttu poliaikaa, niin ei ole koskaan peruttu keneltäkään muultakaan. :)

Minulta on peruttu kahdesti viime tingassa aika yliopistopolilta. Onhan siellä paljon läääreitä mutta jokaisella kädet täynnä. Jos yksi tai vaikka kaksi sairastuu äkillisesti, kolmas joutuu hätäleikkaukseen tms., niin ei kukaan heidän töitään voi noin vain ottaa omiensa päälle. Silloin peruutetaan ei-kiireellisiä tapauksia, se on ihan normaalia toimintaa, valitettavaa mutta väistämätöntä.

Vierailija

Hammaslääkärillä (tai klinikalla) on usein vakuutus, jolla tällaiset tapaukset voidaan korvata. Aivan kuten pph, myös hammaslääkäri on ihminen. 

Nauti yllättävästä vapaapäivästä, ap! :) Ainakin Helsingissä paistaa aurinko. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella millainen asiakas olet. Sinut on otettu väliin koska henkilökunta ei ole jaksanut kuunnella vänkäämistäsi. Kiitos sinun kaikki päivän loput ajat ovat myöhässä ja hammaslääkäri ei ehdi hakea lastaan ajoissa päivähoidosta vaan joutuu tekemään uudelleenjärjestelyjä yksityiselämänsä puolella jotta SINÄ pääset hoitopöydälle pötköttämään.

Ihmisten typeryys on hämmästyttävää.

Ap saa ihan vapaasti maksaa turhasta käynnistä, jota ei tullut. Ei tarvitse vängätä,kun ilmoittaa ettei käy ylimääräinen matka, aina löytyy aika. On sen verran tunnettu nimi. Suhteillakin on suuri merkitys, etenkin julkisella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä miiiiinä minäminäminä minä ensin. Minä ja mun oikeus. Nih.

Siinähän vingut, minä käytän suhteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et kai ole sitä mieltä, että hammaslääkärin olisi korvattava sinulle palkanmenetys vapaaehtoisesti vapaaksi ottamastasi päivästä? Mene hammaslääkäriin loma-aikana, niin ei tarvitse surkutella.

Niinhän ap olikin menossa palkattomana vapaapäivänään = työnantajan kannalta loma-aikana. Vaikka menisi virallisella vuosilomallaan, miten vastaava peruminen voidaan silloin estää?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat