Löytyisköhän vauvanruoan pakastamiseen kepulikonsteja..

Vierailija

Ei millään nappais mikää episodi jääpalamuottien ja pakastinpussien kaa, kun aattelin tehä isomman satsin eri ruokia ja niitä olisi myös kiva sekoittaa keskenään, eli pienemmät annoskoot olisi hyvä. Onko joku kokeillu esim. survoo jääpalapusseihin ruokia? T. Yh, eli turha ehdottaa että tee tyylii kerran päivässä, tarvitsen tähän vauvalle hoitajaa siksi aikaa.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Nyt en ymmärrä. Ei sillä ole väliä sekoitatko vihannekset ennen pakastamista vai sulattaessa. Ja eikö ole vähemmän työlästä laittaa ruokia jääpalamuotteihin kuin -pusseihin?
(Itse pakastan Pehmeisiin silikonimuotteihin ja napsuttelen ne palat sitten pusseihin.) Jos sekoittaa maut ennen pakastusta, voisi käyttää niitä pieniä (1-2 dl) minigrip-pusseja, joihin saisi yhden aterian kerralla.

Vierailija

Niin siis kumminkin tarkotuksena olisi että vauva saisi monipuolista ruokaa.. eikä aina kärjistetysti nakkimuusit ja toisena vaihtoehtona makaronilaatikko.

Vierailija

Silikoniset muffinssivuoat toimii loistavasti. Kun ruoka on jäätynyt, kippaat pakastepussin. Mikä tää yh pointti oli? Kyllähän nyt ruokaa voi laittaa vauvan kanssa ja siitä osan pakkaseen. Ei meillä parisuhteessa elävilläkin ole sitä miestä koko ajan vieressä ruoanlaittoapuna...

Vierailija

Mä ehkä tuhlasin ja luonto vihaa mua, mut käytin niitä pienimpiö minigripejä. N. teelusikallinen ruokaa/pussi. Niitä sitten yhdestil ateriaksi. Yhtenä päivänä esim tein parsakaalia, toisena kukkakaalia, sit possua, nautaa jne eli ei kaikkea yhtenä päivänä. Toimi mun mielestä hyvin.

Vierailija

Laita esim. tarjottimelle leivinpaperin päälle sosemöykkyjä, pakasta tarjottimella ja laita pakastusrasiaan tai -pussiin kun ovat jäätyneet.

Vierailija

No ongelma siinä että jos mä teen ison satsin ruokaa niin ei riitä edes 20 jääpalamuottia. Ja mulla ei ihan tosi oo aikaa mihkään jääkaappi-pakastin väliseen showhun. -ap

Vierailija

Siis silloin, kun vauva on pieni, niin ruoka on lähinnä maistelua, eikä ole tarkoituskaan olla liian monipuolista. Tähän vaiheeseen ne jääpalamuotit on käteviä. Kun annokset kasvaa, teet vähän isomman satsin ruokaa, esim. kanakeittoa, kalakeittoa, makaronilaatikkoa jne. ja pakastat ylimääräisen ruoan vaikka niissä muffinssivuoissa tai minigrip-pusseissa. Kasviksia pilkot sitten vielä tuoreena kylkeen tai annat vaikka hedelmää jälkkäriksi. Ei ole sen monimutkaisempaa, kuin tavallinen ruoanlaitto.

Vierailija

Mä tein kahdella eri tavalla. Laitoin pilttipurkkeihin valmiita aterioita, eli samaan purkkiin lihaa/kalaa/kanaa, makaronia/riisiä, vihannesta, mausteita ja sitten pakkaseen. Täytin purkit hieman vajaaksi ja jätin kannet auki, kannet suljin sitten kun soseet olivat umpijäässä. Toinen tapa oli sellainen, että otin ison tarjottimen, sille elmukelmua ja siihen sitten lusikalla kekoja eri soseista, toinen kelmu päälle ja koko höskä pakastimeen. Siitä oli helppo irroitella sopiva sekoitus eri makuja ja loput palikat saatoin laittaa vaikka pakaste pussiin tai jättää vaan siihen tarjottimeen. Noi valmiit pilttipurkkiin tehdyt annokset oli käteviä reissussa, kun pakkasesta vaan jäinen ruoka matkaan niin muutaman tunnin kuluttua oli sopivasti sulanut lämmitystä varten.

Vierailija

Mä tein ison satsin ruokaa aina kerralla ja pakastin valmiina annoksina pieniin pakastuspusseihin. Mikä siinä on vaikeeta? Mössö valmiiks ja lusikalla lapat pusseihin, ikean nipsuilla kiinni ja pakkaseen.

Vierailija

Miksi sun pitää tehdä kerralla kilokaupalla ruokaa? Tee puri satsi kerralla, niin et takuulla tarvii mitään hoitajakaan! Eihän se vauva alkuun mitään isoja määriä edes syökään. Ja kun määrät kasvaa, niin teet ihan oikeita ruokia ja pakastat vähän isompia satseja. Bataatista monet vauvat tykkää ja se on helppoa valmistaakin: halkaisee bataatti ja laita leikkuupinta alaspäin uunipellille. Kypsennä uunissa ja kaavi bataattisose lusikalla kuoresta. Ei oo vaikeeta, eikä kestä kauan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ongelma siinä että jos mä teen ison satsin ruokaa niin ei riitä edes 20 jääpalamuottia. Ja mulla ei ihan tosi oo aikaa mihkään jääkaappi-pakastin väliseen showhun. -ap

No tossa tuli jo vinkki leivinpaperin päällä jäädyttämisestä. (Omasta mielestäni jääpalamuotit on kaikkein kätevimmät siinä hommassa.

Tuota YH-pointtia en vaan tajunnut.. Ja jos ei ole aikaa keittää vihanneksia, soseuttaa, pakastaa ja laittaa minigrip-pusseihin, niin miten ihmeessä sulla on aikaa edes hoitaa sitä lasta?
Mulla on mies täällä kotona, mutta eipä hänestä paljoa apua ole kun työpäivän jälkeen kiirehtii rakentamaan taloamme, ja minä hoidan kodin, vauvan ja kaksi koiraa, enkä koe vauvan ruoan pakastamisrn olevan mikään ongelma...

Jos ei jostain syystä sitä aikaa liikene, niinkaupat on pullollaan hyviä vauvanruokia, ostoksille siis!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat