Kuinka voisin muuttua kiltimmäksi miestä kohtaan?

Vierailija

En halua olla tälläinen. Muistan että vuosia sitten olin kiltti, en oikeastaan uskaltanut edes mielipiteitäni sanoa ääneen.

Nykyään taas olisi jopa parempi, että en avaisi suutani ollenkaan.

Olen siis pohdiskellut omaa käytöstäni, ja saatan yhtäkkiä suuttua, kirota ja tiuskia, puhua miehelle rumasti.

Käytökseni kohdistuu siis mieheen. Ja tuolla käytöksellä yritän piilottaa todellisia tunteita esim jos pahoitan mieleni ja en halua että mies huomaa mun loukkaantumista.

En vaan itsekkään jaksa omaa käytöstä, mutta se kohtaus saattaa tulla vaikka hetki sitten kaikki olisi ollut ihan hyvin.

Jokin asia mitä mies tekee tai sanoo, mistä pahoitanmieleni tai tunnen itseni jotenkin "hylätyksi", en osaa tarkalleen ilmaista sitä...
Koen samalla että mies ei välitä, arvosta tai kunnioita ja silloin saa kuulla kunniansa.

Mutta miten hillitsen itseni sillä hetkellä kun se iskee?

Kommentit (3)

Vierailija

Hmm.. jos liian äkkipikaisesti suhtaudut niin yks vaihtoehto on lähteä tilanteesta ja kirjotella niitä ajatuksia vaikka paperille/päiväkirjaan. Pienen sulattelun jälkeen voi olla helpompi saada itse kiinni siitä mikä mielen pahoitti ja ehkä arvioida myös sitä oliko siihen oikeasti syytä. Sitä kautta voi opetella vähitellen jäsentelmään omia fiiliksiä ja sitten avautumaan neutraalimmin. Jos juttelet asiasta sun miehen kanssa niin varmaan ymmärtäisi sua puolestaan paremmin? 

Pidemmän päälle tilanteesta poistuminen ei varmaankaan oo hyvä juttu, (parempi olis oppia jotenkin käsittelemään niitä fiiliksiä) mutta opetellessa varmaan ihan hyvä juttu varsinkin jos tapana on räjähtää ja sitten heti perään katua.

Onko sulla muuten stressiä? Omaan käytökseen voi heijastua ihan muista syistä johtuva paha olo, joten jos esim. työelämä tai ihan perusarkikin stressaa niin koita keksiä siihen helpottavia käytännön ratkaisuja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat