Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aikuiselta joudutaan poistamaan hammas, jääkö tilalle vain tyhjä kolo?

Vierailija
07.12.2015 |

Yksi hampaistani joudutaan melko todennäköisesti poistamaan, eikä hammaslääkäri kertonut mitä sen jälkeen tapahtuu. Kyse ei ole etuhampaasta mutta hymyillessä kolo kyllä tulee näkymään. Saako kunnallisessa hammashoidossa tilalle tekohampaan vai jääkö sellaisen hankkiminen asiakkaan maksukyvyn varaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko, että jos laittaa sillan, se luu surkastuu, kun ei ole ikenen sisällä mitään?

Vierailija
22/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yläosan ilmeessä iso kysta. Kaikki hampaat jouduttiin poistamaan nukutuksessa. Tilalle laitettiin samalla proteesi jonka on tehty aivan poistettujen hampaiden näköiseksi. Maksoi n. 700 euroa. Tehtiin Helsingissä hammaslääketieteen laitoksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hampaistani joudutaan melko todennäköisesti poistamaan, eikä hammaslääkäri kertonut mitä sen jälkeen tapahtuu. Kyse ei ole etuhampaasta mutta hymyillessä kolo kyllä tulee näkymään. Saako kunnallisessa hammashoidossa tilalle tekohampaan vai jääkö sellaisen hankkiminen asiakkaan maksukyvyn varaan?

Aleksander Stubbillakaan ei näy kuin 6-8 ylähammasta. Kukaan suomalainen ei hymyile sen leveämmin.

Vierailija
24/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei hampaat minkään vastapurija puuttesta tipu. toiset laittavat implantteja heti vanhan poistettaessa ja toiset taas pidemmän ajan päästä. Molempi käy ja ihan hammaslääkäriltä kysyin. Multa poitetaan haljennut poskihmmas, en taida viitsiä maltaita implantista maksaa?

Minä maksoin, koska puuttuva hammas haittasi mielestäni kohtuuttomasti ruuan puremista ja jauhamista. Sen aikaa, kun jouduin olemaan ilman implanttia, toisen reunan poskihammas joutui koville (koska purin kaiken sillä puolella), ja nyt sekin sitten halkesi. Tulee kalliiksi tämä syöminen, pitäisköhän siirtyä nestemäisiin eväisiin...

Vierailija
25/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei hampaat minkään vastapurija puuttesta tipu. toiset laittavat implantteja heti vanhan poistettaessa ja toiset taas pidemmän ajan päästä. Molempi käy ja ihan hammaslääkäriltä kysyin. Multa poitetaan haljennut poskihmmas, en taida viitsiä maltaita implantista maksaa?

Kyllä muuten voi tippua! Itseltäni poistettiin hammas ja noin kolmen vuoden kuluttua lähti vastapari.

Vierailija
26/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vierushampaita niin kyllä siihen jonkin sillan esim saa. Hammaslääkärityö menee kunnallisen taksan mukaan, jos käyt terveyskeskuksessa, mutta sen materiaalin, joka suuhun laitetaan, maksat itse, koska työ tilataan yksityiseltä hammaslaboratoriolta/-teknikolta. Säästät kyllä yksityishammaslääkärin taksan, jos saat kunnallisella puolella työt. Ei ne materiaalit hirveitä kustanna kuitenkaan.

Implantteja ei kunnallisella saa.

Vierailija
27/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset hoitoon Helsinkiin hammaslääketieteen laitokselle, on vähän halvempaa kuin yksityisillä. Minä pääsin suosituksella, koska oli niin iso remontti.

Vierailija
28/28 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yläosan ilmeessä iso kysta. Kaikki hampaat jouduttiin poistamaan nukutuksessa. Tilalle laitettiin samalla proteesi jonka on tehty aivan poistettujen hampaiden näköiseksi. Maksoi n. 700 euroa. Tehtiin Helsingissä hammaslääketieteen laitoksessa.

SIIS YLÄLEUAN IKENEESSÄ KYSTA. JA ONNEKSI OLIN POTILAANA RUSKEASUOLLA HAMMASLÄÄKETIETEEN LAITOKSELLA.