Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa sinut luulemaan että tiedät kaiken toisesta kulttuurista

Vierailija
07.12.2015 |

vaikka et ole ikinä edes käynyt kyseisen kulttuurin alueella tai maassa etkä edes tunne läheisesti ketään kyseisen kulttuurin edustajaa? Jos joku thaimaalainen sanoisi tietävänsä kaiken Suomesta ja suomalaisuudesta, tuntisi 2 suomalaista pintapuolisesti eikä olisi ikinä käynyt Suomessa olisiko se sinusta uskottavaa?
Suomalaisethan ovat nykyisin "eksperttejä" arabikulttuurissa ja islaminuskossa vaikka suurin osa ei ole ikinä edes käynyt islaminuskoisessa maassa. Huomaatteko "expertit" viimeistään nyt miten uskottavuutenne kärsii?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tietää kaikki toisesta kulttuurista voidakseni arvostella niitä ko. kulttuurin piirteitä jotka tiedän vahingollisiksi?

Kuinka moneen muslimiin minun pitäisi tutustua ja kuinka monessa muslimimaassa käydä, jotta huomaisin että kyseisessä kulttuurissa esimerkiksi naisen asema onkin parempi eikä huonompi, kuin länsimaissa? Tai että päinvastoin kuin nyt luulen, kyseisessä kulttuurissa uskonto ja politiikka eivät suinkaan ole vaarallisella tavalla sekoittuneet toisiinsa? Kunhan olen riittävän hyvin perehtynyt kyseiseen kulttuuriin, niin huomaan että seksuaalivähemmistöjä ei suinkaan syrjitä, vainota tai jopa tapeta?

Vierailija
22/22 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Nykyään ei ole välttämätöntä käydä jossain maassa oppiakseen sen kulttuuria tuntemaan. Ei etenkään, jos sattuu olemaan lukutaitoinen. Lukemisen ja opiskelun lisäksi tietoa tulee myös televisiosta, radiosta ja internetin välityksellä.

Meille tulleet matut kieltämättä tunsivat Suomen oloja hyvin kehnosti, kun luulivat, että täällä elämä olisi ollut jotenkin helppoa. Erehtyivät pahemman kerran, täällä ns. hyvä elämä vaatii työntekoa, yleensä molemmilta puolisoilta. Aina sekään ei riitä.  Ilmastosta eivät myöskään tienneet mitään. Ilmeisesti heidän joukossaan on paljon lukutaidottomia ja maansa telkkari suoltaa vain muslimikulttuuria. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla