Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahdollisuus opintovapaaseen, mitä opiskella AVOIMESSA yliopistossa???

Nainen 38 v.

Eli keissi on semmoinen, että mulla on nyt mahdollisuus jäädä opintovapaalle keväällä noin vuodeksi.
Opinnot tekisin avoimessa yliopistossa, eli jokin perusopintokokonaisuus ja aineopinnot. Tai ottaisinko perusopinnot kahdesta eri aineesta. Antakaahan hyviä neuvoja päätöksen tueksi =)

olen miettinyt:
kasvatustiedettä
suomen kieltä
puheviestintää

Mitä te suosittelisitte? Mitä valitsisitte?
(en ole innostunut logopediasta.)

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Millä alalla nyt työskentelet, mikä olisi lähin?

Aloitin joskus suomen kielen opinnot, mutta lopetin 2. kurssiin, ei vaan napannut äänteet sun muut. Olisin halunnut opiskella kielioppia ja kirjoittamista enemmänkin.

alkuperainen aloittaja

Olen työssä ruoka- ja ravitsemispalvelualalla, ravintolatyötä tehnyt ja AMK-koulutus, josta ei suoraa hyötyä yliopistossa, muuta kuin työelämätaidot ja -kokemus. Ravitsemuskin muuten kiinnostaa, mut tuo viestintä myös ja kirjoittaminen, neuvonta ja ohjaus. Pitäisi vaan saada sopivat palaset kohdalleen. 

Suomen kieli on ollut myös kiinnostava, mutta just tuo että onko se sisältö sitten niin mutkikasta, että hiipuuko kiinnostus. Lukiossa se oli mukavaa, mutta tiedän ettei yliopistossa ole samanlaista. Tuota parjattua kirjallisuutta olen jo avoimessa opiskellut :)

Kiitos vastauksista, muita mielipiteitä?

Vierailija

Mitä te muut opiskelisitte, jos saisitte tuon mahdollisuuden eikä rahasta olisi ongelmaa?

Mitä valitsisitte, jos saisitte viisaasti mutta  vapaasti valita?

Vierailija

No, entä kasvatustieteet 25op ja sitten erityispedagogiikka 25op? Siinä tulis jo 50op ja sit jos haluaa, niin vaikka englannin kieltä tai jotain kieltä pikkasen. Noista olis ainakin hyötyä, jos kasvatustieteet kiinnostaa ja joskus haluaisi "kunnolla"opiskelemaan kasvatustieteitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, entä kasvatustieteet 25op ja sitten erityispedagogiikka 25op? Siinä tulis jo 50op ja sit jos haluaa, niin vaikka englannin kieltä tai jotain kieltä pikkasen. Noista olis ainakin hyötyä, jos kasvatustieteet kiinnostaa ja joskus haluaisi "kunnolla"opiskelemaan kasvatustieteitä.

Tää vois olla varteenotettava vaihtoehto, kiitos vinkistä! - AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää millä ap rahoitat opisjeluajan?

Eikö opintovapaalla olijat yleensä rahoita opintonsa aikuiskoulutustuella, jota voi hakea Koulutusrahastosta. 

Vitosen kysymykseen, tällä hetkellä minua kiinnostaisi opiskella sukupuolentutkimusta, oikeustiedettä, monikulttuurisuuskasvatusta, kaupunkitutkimusta, kielitiedettä ja kansanterveystiedettä. Ehkä sitten eläkkeellä :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat