Matkalle lähdössä, kaverilla iso ongelma...
Olemme tulevana lauantaina lähdössä kaverin kanssa Lontooseen.
Ilmoitti sitten äsken, että hänellä on joku sakko maksamatta (1000E!!!) eikä ole varaa sitä maksaa.
En ymmärrä. On siis käräjäoikeuden muuntorangaistus sakko.
Pääseekö kaveri mukaan vai pidätetäänkö se kentällä? Olen aivan pihalla.
Joudun kai lainaamaan sille sen rahan, tosi kiva.
Kommentit (62)
Onpa kurja "ystävä" sinulla ja häikäilemätön. Hänellä ei ole mitään oikeutta suuttua!
Oikein hyvää ja antoisaa lomaa sinulle :)
Hieno ele ystävältä maksaa kaverinkin lennot. Harmi, kun kaverisi ei osaa sitä kunnioittaa.
Suosittelen etsimään parempia ystäviä.
Hyvää matkaa!
Miksi olet maksanut kaverisi lennot!?! Muunna liput äkkiä konkun toisen kaverin nimelle...
Eihän niitä passeja luultavasti missään tarkasteta, joten aika pienet mahikset on joutua poliisin hampaisiin tolla reissulla. Mitään et lainaa.
Ei lentolipun vaihtaminen toiselle henkilölle ole niin yksinkertaista ja jossain tapauksissa mahdotonta! T. Kokemusta on
Luulin, että automaattisesti kaveri ei pääse lennolle, kun ja jos joutuu vankilaan?
Ap
Kaverisi yrittää kusettaa sulta ahoppailurahat reissuun. Ottakoon vaikka pikavipin
Hei honey, ei siellä lentokentällä sentäs mitään wanted julisteita ole missä kaverisi pällistelee :D
Jos pääsisi koneeseen, arvaa miten syvältä kun varmaan kinuaa kokoajan jotain ja sinun täytyy maksaa ruoat, juomat jne.
No ei ole Suomessa ollut muuntorangaistusta enää vuosikausiin, jos päiväsakkoja ei maksaa niin sit ne menee ulosottoon. Jos ei ole ulosmitattavaa, niin ei kun vaan uudet juoksukaljat joka päivä! Kaverisi on joko tyhymä kuin saapas tai sitten yrittää puliveivaukseen rahaa sulta. Kantsii olla maksamatta ja hankkia uusia kavereita.
Eikö se muuntorangaistus ole just viime vuonna tullut voimaan taas...?
Peruuta matkasi. Ja valitse seurasi vastedes viisaammin. Et taida tajua, että joutuisit maksumieheksi matkalla, ruoat, juomat, siirtymiset, kaikki. Kaveris on vedättänyt sinua, ei ole kertonut rehellisisesti, millainen on todellisuudessa.
Mä olin aikoinaan vähän samankaltaisessa tilanteessa. Paitsi etten ollut ostanut lentolippuja, vaan lainannut rahaa niihin. Sitten tämä "kaveri" yhtäkkiä tarvitsikin lisää lainaa velanmaksuun. Lopulta selvisi (vahingossa erään kolmannen henkilön kautta), että oikeasti halusi vain käyttörahaa reissuun.
Miksi Ap pitäisi peruuttaa matka? Tottakai Ap lähtee sitten vaikka yksin ja pitää hauskaa ja unohtaa petturi ystävän
Mies ei joskus nuorempana maksanut sakkoa heti ja sit se ei olis kans välttämätön meinannu päästä matkalle (tosin Viroon). Kaveri sit maksoi 240e, jonka mies kyllä maksoi sit heti seuraavana palkkapäivänä takas. Jotkut on vähä huonoja noiden raha-asioiden kanssa muutenkin. Tai että ei se tee ihmisestä mitenkään "pahaa" silti :D Ja toi muuntorangaistus voi tulla käytännössä mistä tahansa jos ei maksa sakkoja. Siis parkkisakot, ylinopeussakot yms. Tietty pitää olla välinpitämätön.
Jos sun kaveri on kiva ja haluut sen kaa matkalle nii sit maksat. Mut tee sen kaa joku kirjallinen osamaksusopimus :D
Mä olen ollu pari kertaa itsekseni Lontoossa. Ihan parhaita reissuja
Kyllä siinä aika kauan menee, kun joutuu vankilaan menemään. Kaverilla oli sakko ja maksoi kahden vuoden päästä. Ja miten lentokentällä se tarkastetaan? Ei kai jokaisen rikosrekisteriä tms. Ruveta katsomaan
Jos olet joku porvari ja varaa maksaa parhaan kaverin matkat, niin miksi et maksa sakkoa ja hän maksaa takaisin kun sen rahatilanne on parempi? Törkeää riistää toisen matka jos olet luvannut
Vierailija kirjoitti:
Jos olet joku porvari ja varaa maksaa parhaan kaverin matkat, niin miksi et maksa sakkoa ja hän maksaa takaisin kun sen rahatilanne on parempi? Törkeää riistää toisen matka jos olet luvannut
Aapee luvannut mitä? Aapee maksoi lennot ja heidän piti lähteä matkalle. "Ystävä" ilmoittaa just ennen matkaa, että tonnin sakko maksamatta, voitko lainata? Miksi pitäisi? Ei tonnin sakko ykskaks ilmesty, kyllä tuo toinen tuosta tietoinen on ollut. Halusi vaan hyväksikäyttää aapeeta, luuli että toinen hätääntyy, kun viime hetkellä asiasta kertoo ja näin ollen aapee maksaisi yksin lähtemisen pelosta matkan.
En halua maksaa toisen tyhmyyksistä mitään. Eri asia on, jos lainaan rahaa ruokaan, mutta sakon saaminen on omaa hölmöyttä.
Kysyin kaverilta milloin on saanut tietoon asian, niin maaliskuussa on saanut kirjeen, missä kehoitetaan maksamaan, muutoin poliisin tavattaessa joutuu vankilaan.
Eli kaveri on tiennyt sakosta, kun ostin meille matkat. Ja joku kysyi miksi ostin kaverille matkan, niin sen takia, koska meillä on ollut puhetta siitä pitkään ja kaverilla ei tarpeeksi rahaa, ja sanoin, että voin maksaa lennot. Eikä mulle siitä ole ongelmaa.
Tälläinen valehtelu on niin inhottavaa, koska itse toimin aivan päinvastaisesti!
Ap
Olen lähdössä yksin matkalle, sanoin kaverille etten voi maksaa sen sotkuja. Suuttui ja oli harmissaan.
Kaikista eniten ärsyttää se, kun maksoin kummankin lennot.
Asian sanoin jo kesällä ja suunnittelimme reissua todella paljon. Luulisi, että mulla on tässä oikeus suuttua.
Ei viitsinyt silloin sanoa mitään! Vielä luulin, että on minun paras ystäväni.
Noh, nautin yksin lomasta :)
Ap