Onko Stockmannin työntekijöillä naamaraja asiakaspalvelulle?
Aina, kun olen Stockalla käynyt niin asiakaspalvelu on ollut todella epäkohteliasta töksäyttelyä. Hymystä ei tietoakaan. Nenän vartta pitkin katsellaan, ja jos pyytää apua niin ei ehdi. En ole mikään bättre folk, mutta en myöskään mielestäni näytä ihan ryysyläiseltäkään. Olen keskiluokkaa. Mikäköhän on ne kriteerit, jotka pitäisi saavuttaa, että siellä kohdeltaisiin asiakasta niin kuin ihmistä?
Kommentit (38)
Stockmannilla kaikki maksaa 1,5 kertaa enemmän kuin muissa kaupoissa.
Kaikissa tilanteissa asiakkaan kannattaa muistaa, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
On ja ikäraja. Mistä löytävät uudet asiakkaat kun nuorille nauretaan tai katsotaan nenänvartta pitkin? Päätin 10 vuotta sitten etten tule asioimaan Stockalla tai Sokoksella.
Oulun Stocka on suljettu. Siksi siellä ei saa enää kovin kummoista palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, palvelen kyllä ihan kaikkia samalla tavalla. Mitähän ihmettä hyötyisin siitä että kohtelisin asiakkaita eriarvoisesti? Kyllähän siitä tulisi minulle seuraamuksia, kun pomo saisi huonoa asiakaspalautetta minua koskien. T:Stockan myyjä
Sä lienet sellainen nuori positiivinen tuulahdus siellä. Ihan sama Finnairin lentoemojen kanssa. Ne nuoret on aina ystävällisiä ja palvelualttiita (siis ihan suomalaisetkin), kun taas niiltä vanhemmilta keski-ikäisiltä täti-ihmisiä ei edes uskalla kysyä mitään.
Jos vetää turkin päälle ja pari tujausta Chanel vitosta, niin Stockalta saa palvelua. Näin ainakin Tampereella..
Tapiolan Stockalla on hyvä palvelu. Muutamia helmiä myyjien joukossa, jotka usein ylittävät asiakkaan odotukset. Ihan tavallinen olen, mutta itse myös yritän olka asiallinen ja ystävällinen myyjille. En muista saaneeni siellä koskaan huonoa palvelua. Mielestäni tuo Stockan myyjien ylimielinen asenne on pelkkä myytti ja mennyttä aikaa, jos joskus on ollutkin.
Keskustan Stockalla on hyvä palvelu. Siellä käydessä ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Hullareilla myös ystävälliset myyjät.
Muistan joskus 20-vuotta sitten, kun olin nuori, niin olin stockan myyjille ihan ilmaa. Samoin käynyt Fazerin kahvilassa. Kerran suutuin ja huusin kovaan ääneen " eikö täällä saa palvelua" koska jälkeeni tulleilta turkismummoilta otettiin tilaus ja itse joutui vaan odottelemaan.
Onko nykypäivää, että Stockmannilta ostaessa ei saa edes pussia tai ei kysytä, että tarvitsetko? Viime vuonna vielä Itiksen liikkeessä huivin ostaessani se pakattiin pyytämättä paperipussiin ja myyjä jutusteli ystävällisesti ja kehui tuotetta (jonka olin siis jo päättänyt ostaa, eli ei ollut mitään osta tämä -nuoleskelua).
Nyt kun menin keskustan liikkeen kassalta kysymään lisätietoja hintavasta asusteesta, kassa sanoi hieman huvittuneen oloisesti, ettei tiedä. Päätin sitten ostaa tuotteen kuitenkin ja myyjä vain länttäsi sen kuitin kanssa käteeni.
Tietysti olisin voinut pyytää pussia, mutta olin jotenkin hämmentynyt tylystä palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan juuri Oulun stockmannilla asiakas"palvelu" on tuommoista vittumaisesti kyyläilyä ja jopa asiakkaan välttelyä. Helsingissä olen saanut parempaa palvelua. Muista stockmanneista ei ole kokemusta.
Miksi ihmeessä jossain landella ylipäätään on Stockmann?!
Olen käynyt lapsesta saakka aina Stokkalla. Olen ihan tavallinen vaikka en köyhimmästä päästä. Olen aina saanut hyvää ja kohteliasta palvelua ja hyvät neuvot ja alennukset. Oma käytös asiakkaana ratkaisee varmasti palvelun tason. Parasta ja kohteliainta palvelua saa Stokkalla ja Lidlissä. Terveiset Mr Ganeshille Stokkan pukuosastolle.
Suomessa on sosialistinen öykkärimäinen asiakaskulttuuri. Luullaan että asiakas on aina oikeassa ja rahalla saa perseillä. Keski-Euroopassa sellainen käytös johtaa nopeasti palvelun loppumiseen ja liikkeestä poistamiseen.
Olen ostanut kohta 50 vuotta Suomessa käyttövaatteeni Stockalta.
Vierailija kirjoitti:
ihme juntteja te olette jos stocka on "parempi" kauppa. ihan samat brändit löytyy lukuisista muista kaupoista
Stokka on hyvä liike,käytän sitä jatkossakin(Jumbo),Samat löytyy verkkokaupastakin,minä haluan hyvää palvelua,sitä myös saan.
Älkää menkö mestoihin jotka on huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista? Eihän Stockmann edes vastaa tyyliltään mitään luksustavarataloa kuten Tukholman NK, Pariisin Galeries Lafayette ja Printemps tai Lontoon Harrods. Niiden rinnalla perus-tavaratalo.
Miksi kuvittelevat että heillä oikeus yrittää esittää parempaa?
Sillä erotuksella vaan että edellämainituissa tavarataloissa ryysyläisen näköinenkin saa hyvän kohtelun nyt 2010-luvulla. Päällepäin kun ei voi pankkitiliä arvioida.
Ei heillä ole oikeutta esittää parempaa, mutta tekevät sen silti.
Kiva kun Turussa Herkku muuttui S-marketiksi, loppui se nokan nostelu.
Mua palveltu kyllä hyvin Tampereen Stokkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, palvelen kyllä ihan kaikkia samalla tavalla. Mitähän ihmettä hyötyisin siitä että kohtelisin asiakkaita eriarvoisesti? Kyllähän siitä tulisi minulle seuraamuksia, kun pomo saisi huonoa asiakaspalautetta minua koskien. T:Stockan myyjä
Sä lienet sellainen nuori positiivinen tuulahdus siellä. Ihan sama Finnairin lentoemojen kanssa. Ne nuoret on aina ystävällisiä ja palvelualttiita (siis ihan suomalaisetkin), kun taas niiltä vanhemmilta keski-ikäisiltä täti-ihmisiä ei edes uskalla kysyä mitään.
Jos vetää turkin päälle ja pari tujausta Chanel vitosta, niin Stockalta saa palvelua. Näin ainakin Tampereella..
Mulla jalassa viskoosihousut ja urheilutakki ja hyvin on palveltu.
En ole saanut ap:n mainitsemaa kohtelua kuin Tukholmassa tavaratalossa aikoinaan, kun kehtasin mennä ostamaan kalliin talvitakin farkkutakissa. Tai kalliin ja kalliin, se oli Espritin toppatakki, mutta muistan ikuisesti kuinka myyjä katsoi minua kuin halpaa makkaraa, tyyliin "sulla ei varmaan oo rahaa ostaa tätä". Musta Esprit oli silloin nuorisomerkki, mutta arvon myyjä oli toista mieltä.