Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molemmat perheen vanhemmat työskentelevät kotona, lapset hoidossa ja silti

Vierailija
07.12.2015 |

tilaavat kerran viikossa siivouspalvelun omakotitalon siivousta varten. En ymmärrä. Kaksi alle 5-v lasta eli iltaisin ei edes harrastuksiin kuskaamista.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on tabu eikä tästä saa puhua. Pitäisi olla moderni, salliva ja työllistävä. Ostaa palveluita. Mutta jos päivät pitkät kotona oleva nainen ei saa suunniteltua töitään siten, että joskus esim lasten ollessa hoidossa käyttää päivän viimeisen tunnin siivoamiseen, niin voi jeesus. Ja kun vielä mieskin on kotona töissä! Suomalaiset naiset ovat nykyään todella laiskoja. Pikkurilli pystyssä suoriudutaan hädin tuskin omista töistä ja silloinkin vain kun saa istua omassa työhuoneessa perseellään, työmatka olisi ehkä jo liikaa. Lastenhoito ostetaan samoin kuin siivous. Varmaan ruoatkin tulee pitopalvelusta.

Niin miehellekö se on sitten jotenkin sallitumpaa kun istuu perseellään koko päivän eikä saa pikkurilli pystyssä suunniteltua töitään siten että ehtisi viimeisen tunnin käyttää siivoamiseen? Työpaikkallekin raahautuminen on jo liikaa. Vai mitä ihmettä tämä kommentti tarkoitti?

Mitähän tuo yllä lyllertävä paheksuja tuossa sekoilee? Ihan varmasti tämän perheen siivoja on nainen. Joten todellakin naiset Suomessa hoitaa kotityöt. Ja tarhassakin hoitajat ovat enimmäkseen naisia. Vai pitäiskö lastenhoitajien ja siivoojien rajoittaa työkohteet isojen organisaatioiden toimitiloihin kauas kodeista ja lastenhoitajat, saiskohan ne sitten vaikka iltapäiväkerhoissa työskennellä?

Toi avautuminen oli niin oiva esimerkki projisoinnista. Että kun itse näkee, että pitää kyetä kaikki hoitamaan niin kuin meillä, niin sitten varmaan on tabu, ettei saisi haukkua toisia kykenemättömiksi laiskoiksi. Vaikka kyse on vaan siitä, että toiset tekevät erilaisia elämäntyylivalintoja, joihin heillä on rahaa. Ei se mikään tabu ole, että toisia kiehuttaa ja pakko heijastaa omat käsityksensä toisten kauhisteluksi.

Vierailija
22/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla ei ainakaan liiennyt sitä "viimeistä tuntia" siivoukseen. Tein tiukasti töitä sen ajan, jonka lapset olivat päiväkodissa ja sain ahkeroida aikalailla, että sain työt tehtyä, koska en halunnut pitää lapsia yli 7 päiviä hoidossa. Usein sitten iltaisin lasten nukahdetttua palasin vielä töiden äärelle. Siivoja meillä kävi, koska miehellä oli niin paljon työmatkoja ja muutenkin aika haastava työ, kotitöistä olisi tullut vain riitaa, jos vielä viikonloppuna tai iltaisin olisi pitänyt siivota. Kannoin muutenkin kotitöistä isomman vastuun, joten en halunnut käyttää aikaani vielä siivoamiseenkin. Tämä oli meillä hyvä ja toimiva ratkaisu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sama koskee miestä, 17, jos sä nyt tässä tasa-arvon perään huutelet.

No lähinnä ihmetytti tuo kun erikseen korostettiin että NAINEN on laiska kun ei tee sitä ja tätä.

Mutta miksi juuri nimenomaan siivous on tuollainen, asia joka pitäisi kaikkien pyrkiä tekemään itse? Jos ihminen haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun kuin siivoamiseen, niin miksi siivousta ei voisi ostaa ulkopuoliselta? Eihän tuolla ole laiskuuden kanssa mitääm tekemistä.

Vierailija
24/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että ap;n kaltaiset ihmiset eivät kykene ajattelemaan muuta kuin oman nenänsä verran eteenpäin. Se mitä itsellä ei ole, siitä ei ymmärrä mitään ja johtopäätös on että siinä on tietysti jotain vikana. Tyypillinen tyhmä ihminen.

Vierailija
25/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on tabu eikä tästä saa puhua. Pitäisi olla moderni, salliva ja työllistävä. Ostaa palveluita. Mutta jos päivät pitkät kotona oleva nainen ei saa suunniteltua töitään siten, että joskus esim lasten ollessa hoidossa käyttää päivän viimeisen tunnin siivoamiseen, niin voi jeesus. Ja kun vielä mieskin on kotona töissä! Suomalaiset naiset ovat nykyään todella laiskoja. Pikkurilli pystyssä suoriudutaan hädin tuskin omista töistä ja silloinkin vain kun saa istua omassa työhuoneessa perseellään, työmatka olisi ehkä jo liikaa. Lastenhoito ostetaan samoin kuin siivous. Varmaan ruoatkin tulee pitopalvelusta.

No noinhan se menee Jenkeissä, missä työttömyys on äärimmäisen vähäistä. Keskiluokkaisella perheellä käy siivooja, puutarhuri ja au pair, pyykit viedään pesulaan ja ulkona syödään useampana iltana viikossa.

On toki asiassa varjopuoliakin, niin kuin huono sosiaaliturva ja matalat palkat noilla aloilla, mutta kyllä toisinaan korpeaa olla se keskiluokkainen suomalainen veronmaksaja, jota on koulutettu yliopistossa kuusi vuotta ja joka työpäivän jälkeen yrittää silmät ristissä siivota ja silittää paitojaan, vaikka joku toinen taatusti tekisi saman paremmin ja nopeammin.

Vierailija
26/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että heillä on asiat hyvin. Olen suoraan sanottuna hiukan kade... :)

Vierailija
27/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin, että ap;n kaltaiset ihmiset eivät kykene ajattelemaan muuta kuin oman nenänsä verran eteenpäin. Se mitä itsellä ei ole, siitä ei ymmärrä mitään ja johtopäätös on että siinä on tietysti jotain vikana. Tyypillinen tyhmä ihminen.

Ja kateellinen.

Vierailija
28/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töiden tekemisestä saa enemmän rahaa kuin samassa ajassa menee siivoojaan? Siivoushan on halpaa.

Vierailija
29/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö omat kakarasi toimistollesi tai missä ikinä työskenteletkään? Huono provo. Jos olisi varaa niin kyllä hankkisin siivouspalvelun itsekin.

Vierailija
30/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa kävi siivooja kerran viikossa ja se todellakin helpotti äitini arkea. Äitini oli päivät töissä ja iltaisin opiskeli.

Itse olen kotiäiti niin minulla on aikaa siivota ja mies tekee töitä kotona niin hän ehtii siivota myös. Tänäänkin siivosimme yhdessä.

Vierailija
31/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset räyhää samalla tavalla sille kotona olevalle miehelle? Eikös hän samalla tavalla voisi tunnin ottaa työpäivästään siivoukseen ? Hyvä, että ihmiset työllistävät toisia, eikös näitä uusia työpaikkoja juuri kaivata. Se, jolla on varaa ottaa siivoojan!

Vierailija
32/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks v*tussa mä käyttäisin tunnin siivoamiseen jos pystyn maksamaan siitä jollekulle muulle ja tekemään itse jotain mistä tykkään enemmän? Ehkä olen laiska mutta entä sitten, kenelle tästä on haittaa...?

Vierailija
33/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihan likaantuu itse asiassa nopeammin, kun siellä myös työskennellään. Harvapa omaa työpaikkaansa muutenkaan siivoaa.

Vierailija
34/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja, vaikka minä olen työtön! Ihan itse maksetaan.

Vierailija
35/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta he ovat laiskoja. Etenkin vaimo.

Mitä se(kään) kuuluu sinulle? ja entä sitten vaikka olisikin?

Vierailija
36/36 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollut joskus yrittäjänä, joka työskentelee kotona. Nyt suunnittelen yritystä taas ja aion kyllä vuokrata toimitilan, vaikka kotona tekemällä säästäisikin. Ei siitä mitään tulee, kun ap:n kaltaiset idiootit katsovat vain, että tuo on kotona ja voi tehdä mitä vaan milloin vaan, kylään voi tulla ja kyllähän sinä joudat sitä ja tätä tekemään, kun olet vain kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi