Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajutkaa jo!! Se, että käy töissä, ei sulje pois alkoholismia!!

Vierailija

Alkkisten tai päihderiippuvaisten tai viikonloppujuoppojen ainainen selitys: "hoidan kuitenkin työni" ei millään tavalla ole synonyymi sille, että ongelmaa ei olisi. Pää pois sieltä pensaasta ja myöntäkää ongelmanne! Alkoholi on ongelma jo silloin, jos se jollekin läheiselle on ongelma.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on ongelma jo silloin, jos se jollekin läheiselle on ongelma.

Vähän liian tiukka määritelmä. Kaverin anoppi on "kiihkouskovainen" ja hänelle on ongelma kun kaverini juo yhden oluen saunan jälkeen ja se jos jääkaapissa on oluttölkki.

Ei se tee kaveristani alkoholiongelmaista.

Vierailija

Viimeinen virkkeesi on väärin. Alkoholismi on alkoholin pakonomaista käyttöä merkittävistä sosiaalisista ja terveydellisistä haitoista huolimatta. Jos lähipiirissä sattuu olemaan joku kukkahattu, joka niin kovin pahoittaa mielensä parista viikoittaisesta saunakaljasta, niin eihän se nyt vielä hyvänen aika kenestäkään alkoholistia tee.

Vierailija

Seliseli kakkonen, seliseli kolmonen. Niin tyypillistä, aletaa välittömästi puolustelemaan alkoholin käyttöä. What a waste of breath

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seliseli kakkonen, seliseli kolmonen. Niin tyypillistä, aletaa välittömästi puolustelemaan alkoholin käyttöä. What a waste of breath

Kyllä. Puolustan alkoholin järkevää kohtuukäyttöä kukkahatuista välittämättä.

Se jos oluttölkki on yhdelle ongelma, on hänen ongelma, ei yhden tölkin juojan.

-2

Vierailija

Taas joku tarttui lillukanvarsiin. Taitaa kakkosella olla alkoholiongelma, jota yrittää tässä puhua pois ja selitellä itselleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

minusta tarkempi määrite selittely ja kyvyttömyys rikkoa tapoja. jos se perjantaipullo on tapa, alkkari ei kykene toimimaan ilman sitä perjantaipulloa. jos on sovittu, että pidetään kuukausi "puhtaana", niitä selityksiä alkaa yhtäkkiä ilmestyä. "no, mutta kun työkaverit kutsui" "no tokihan saunan jälkeen saa yhden tai kaks, vai mitenkä?" 

kyse on aina henkilökohtaisesta ongelmasta. olisi niin helppoa pelastaa addikti jos asiat saisi kuntoon korjaamalla ympäristön ensin. ei sillä valitettavasti ole mitään merkitystä. jos addiktio menee liian pitkälle, alkkari tarttee sen pohjakosketuksen ihan itse - täysin ympäristöstä riippumatta. kyllä, sinä olet prosessissa mukana ja huomaat paremmin milloin ongelma on muodostunut kuin alkkari itse, mutta sinä yksin et ole homman koko kuva.

sun kokemukset ovat varmasti katkeria, en minä sillä mutta tämä ei mene ihan niinkuin luulisi. jos kyse olisi täysin ympäristötekijöistä, meillä olisi huomattavasti vähemmän alkkareita.

-m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas joku tarttui lillukanvarsiin. Taitaa kakkosella olla alkoholiongelma, jota yrittää tässä puhua pois ja selitellä itselleen.

Määrittelet siis väitteesi "Alkoholi on ongelma jo silloin, jos se jollekin läheiselle on ongelma." lillukanvarsiksi? No siitä olemme yhtä mieltä (oletan sinut ap:ksi).

Oletko itse sitä mieltä, että jos läheinen ei hyväksy yhden oluen juomista, niin juojalla on alkoholiongelma?

Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuosta väitteestä olen eri mieltä.

-2

Vierailija

Minä en henkilökohtaisesti tunne enkä ole KOSKAAN tavannut ihmistä, jolle yhden kaljan juominen on ongelma. En jaksa uskoa, että sellaisia ihmisiä oikeasti edes on olemassa, en usko. Luulen, että kyseinen henkilö on nähnyt, että se harvoin jää siihen yhteen ja siitä tulee se riita.

Vierailija

Eikö sen yhden kaljan voi jättää juomatta, jos läheinen siitä kärsii? KYllähän ihminen, jolle alko ei ole ongelma, sen pystyy helposti tekemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kutonen, mutta kyllä oli harvinaisen vaikeasti selitetty ja muotoiltu viesti. 

no juu, välillä tulee kirjoitettua täyttä tajunnanvirtaa. myönnän.
pahoitteluni. 

-m35

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö sen yhden kaljan voi jättää juomatta, jos läheinen siitä kärsii? KYllähän ihminen, jolle alko ei ole ongelma, sen pystyy helposti tekemään.

Kyllä pystyy, mutta kyse on aikuisen itsemääräämisoikeudesta. Jos kyseessä ei ole minkään normien mukaan alkoholiongelma, niin itse en hyväksy sitä, että perheeseeni kuulumaton henkilö rajoittaisi tekemisiäni.

En minä mene fillarilla talvella töihinkään, vaikka viherpiipertäjäserkkuni saarnaakin kuinka autoilu tuhoaa maapallon.

Vierailija

Ex-mieheni oli alkoholisti, vaikka hoiti työnsä ja vaativan sellaisen. Viikonloput meni ryypätessä ja määrät olivat uskomattomia. Koskaan ei ollut väkivaltainen tai ikävä muuten, mutta juominen alkoi ärsyttää minua ja hänelle alko ei ollut ongelma. Joi joskus salaakin kirkkaita suoraan pullosta. Baarissa meni kaljaa, koktaileita, kirkkaita ja aamuyöstä kotona vielä jatkoi parilla keventävällä. Viimeiseen viiteen vuoteen ei ollut ainoatakaan raitista viikonloppua eli perjantai ja lauantai meni viinin ja oluen parissa ja sunnuntaina vielä viiniä ruuan kanssa. Viikollakin meni saunan jälkeen parit oluet ja saattoi baarikin houkutella, Kielsin pitkään miehen alko-ongelman ja selittelin itselleni, että eihän tuo niin vakavaa ole. Huolehtiva ja rakastava mies kun oli. Aloin itsekin ahdistua ja koko elämä vaikuttaa suorittamiselta.

Nyt olen vapaa tuosta miehestä, hänelle löytyi heti uusi nainen. Samanlaisesta elämästä nauttiva kuin tuo mies. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat