Molemmat perheen vanhemmat työskentelevät kotona, lapset hoidossa ja silti

Vierailija

tilaavat kerran viikossa siivouspalvelun omakotitalon siivousta varten. En ymmärrä. Kaksi alle 5-v lasta eli iltaisin ei edes harrastuksiin kuskaamista.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Ehkäpä he tosiaan työskentelevät kotona? Siis tekevät töitä, josta joku ihan maksaa, jolloin ei todellakaan työajalla hoideta lapsia tai siivota!

Vierailija

Niin? Jos mulla olisi rahaa, niin todellakin palkkaisin siivoojan meille. Meitä on vain minä ja 2-vuotias lapsi, mutta tottakai helpottaisin arkea siivoojalla jos olisi rahallisesti mahdollista.
Miten tuo kotona työskentely vaikuttaa asiaan? Itsekin työskentelen kotona, mutta teen tosiaan töitä sen 7 tuntia, saan palkkaa siitä enkä kotitöistä.

Vierailija

Meilläkin käy siivooja. Ei ole kysymys siitä, että emme ehtisi siivota. Mutta jos voin ostaa jonkun palvelun, niin miksi en sitä tekisi?

Vierailija

Näin minäkin tekin, kun lapset olivat pieniä. Työskentelin kotona, lapset päiväkodissa neljänä päivänä viikossa ja silti meillä kävi kotona joka toinen viikko siivoojaa. Miksi ei olisi käynyt? 

Vierailija

Mitä eroa mielestäsi kotona työskentelyssä ja muualla työskentelyssä on siivoojan käyttämisen kannalta? Työmatkoihin menevä aika toki säästyy, mutta ainakin minulla on asiakaskäyntejä ym. muita menoja, joten ihan kotona en voi nököttää. 

Vierailija

Entä sitten? Minäkin työskentelen kotona, lapset eivät olleet päivääkään hoidossa (isovanhemmat auttoivat) eikä minua haittaa yhtään miten joku toinen perhe asiansa hoitaa.

Kuukkeli

Minusta on jotenkin aika hupaisa ajatus, että siivoojan palveluita ei saisi ostaa. Miksi ihmeessä ei saisi ostaa? Ihmisethän käyvät kampaajallakin vaikka vallan hyvin voisivat leikata itse hiuksensa. Itse olen leikannut omat hiukseni noin kuusitoistavuotiaasta saakka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta he ovat laiskoja. Etenkin vaimo.

Minä teen kotona täyspäiväistä työtä, mies on eläkkeellä eli myös kotona.

Olenko minä laiska?

Omituisia ajatuksia joillakin, ei taida olla mitään käsitystä yrittäjyydestä.

Vierailija

Mä en kans tajua tätä että miksi siivouksen ostaminen on jotenkin "väärin"?
Ottaisin siivoojan monta kertaa viikossa jos olisi varaa.

Vierailija

Tämähän on tabu eikä tästä saa puhua. Pitäisi olla moderni, salliva ja työllistävä. Ostaa palveluita. Mutta jos päivät pitkät kotona oleva nainen ei saa suunniteltua töitään siten, että joskus esim lasten ollessa hoidossa käyttää päivän viimeisen tunnin siivoamiseen, niin voi jeesus. Ja kun vielä mieskin on kotona töissä! Suomalaiset naiset ovat nykyään todella laiskoja. Pikkurilli pystyssä suoriudutaan hädin tuskin omista töistä ja silloinkin vain kun saa istua omassa työhuoneessa perseellään, työmatka olisi ehkä jo liikaa. Lastenhoito ostetaan samoin kuin siivous. Varmaan ruoatkin tulee pitopalvelusta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat