Työn vuoksi ei facebookissa

Vierailija

Työni ja ammattini vuoksi en ole facebookissa. Ja kyseessä ei ole mikään myyjän työ tai muu asiakaspalvelija-ammatti vaan virka. Työssä olen paljon tekemisissä hyvin erilaisten ihmisten kanssa ja asiakkaita on moneen lähtöön. Haluan pitää yksityiselämäni yksityisenä, joten en ole facebookissa.Toki yksityisasetuksia voi säädellä kenelle päivitykset näkyvät, mutta silti en halua jakaa yksityiselämästäni mitään facebookissa tms. ja olla asiakkaitten tavoitettavissa vapaalla. Moni pitää tätä kummana asiana, mutta minusta jotkut jakelevat elämäänsä hiukkasen liian avoimesti sosiaalisessa mediassa. Toki se on jokaisen oma asia mitä itsestään haluaa jakaa, mutta itsellä on oma periaate ja se pitää. Onko muita jotka eivät ole työnsä vuoksi facebookissa?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Kuulostaa tekosyyltä ja itsesi ylentämiseltä. Sano vaan ettet käytä facebookkia ilman tekosyitä. Koska on mahdollista laittaa FBn asetukset siten että kukaan ulkopuolinen ei löydä tai pysty laittamaan kaveripyyntöä, tai näe susta mitään.

Vierailija

Olen työstä huolimatta facebookissa. Kukaan ei vaadi minua jakamaan siellä yhtään mitään sellaista, mitä en halua jakaa. Enkä ole sitä kautta kenenkään tavoitettavissa vapaalla ollessani, ei se naamakirja ole minulla auki 24/7. MInusta sinulla on aika lailla oudot käsitykset FBstä, joka nykyisin on enimmäkseen mummoikäisten hallussa.

Vierailija

FB:ssä ei muuten enää pysty laittamaan itseään piiloon niin ettei muut löydä ellei laita nimeksi jotain muuta kuin se oikeasti on.

Vierailija

Tuleeko jollekin salattu olo, jos joku ei ole facebookissa. Ei. On ihan tavallisiakin ihmisiä jotka eivät ole facebookissa ilman mitään kummenpaa syytä.

Vierailija

Et oo selvästi perehtynyt facebookiin yhtään. Saat valita itse ketkä otat sinne kaveriksi ja voit valita niin että päivitykset näkyy vain heille, tai vain osalle heistä. Ei siis oo mitään pelkoa että sun asiakkaat näkis sun päivitykset, eikä sun tarvi hyväksyä asiakkaita kavereiksi. Kyllä siellä on vaikka millä alalla työskenteleviä ihmisiä ja tuskin kukaan ajattelee että kun sinne liittyy niin on asiakkaidensa tavoiteltavissa, ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
FB:ssä ei muuten enää pysty laittamaan itseään piiloon niin ettei muut löydä ellei laita nimeksi jotain muuta kuin se oikeasti on.

No mitä väliä sillä on jos joku löytää ja näkee vain sun nimen. Kaiken muut voit piilottaa, kuvat, päivitykset, kaverilistat, jopa mahdollisuuden lähettää sulle viestin tai pyytää kaveriksi.

Vierailija

Valinta on sinun ja täysin oikea. Jokainen voi itse päättää, onko facebookissa vai ei. Itse en ole, arvostan yksityisyyttäni. En erittele syitä muille ja minulle jokainen facebookiin kuuluva on täysin ok. Kaikilla on vapaus valita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En näe tarpeelliseksi selittää, miksi en tällähetkellä ole..
Mikä pakko siellä on muka olla!? :D

No ei oo pakko olla, mutta itse en ainakaan pois lähtisi. Se on niin kätevä tapa pitää yhteyttä sukulaisiin ja tuttuihin, ja katsella heidän kuulumisiaan.

Vierailija

Minäkään en ole facebookissa. Koen jollain tavalla hankalaksi ilmaista itseäni kirjoittamalla enkä tahdo jakaa elämästäni asioita kovinkaan paljon. Olen harkinnut facebookiin liittymistä sen vuoksi, että ammattikuntani on perustanut facebook-ryhmiä minua kiinnostavista asioista enkä pääse niihin mukaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tekosyyltä ja itsesi ylentämiseltä. Sano vaan ettet käytä facebookkia ilman tekosyitä. Koska on mahdollista laittaa FBn asetukset siten että kukaan ulkopuolinen ei löydä tai pysty laittamaan kaveripyyntöä, tai näe susta mitään.

Te taida tietää, että FB omistaa kaiken sisäktösi?

Voivat halutessaan vaikka myydä sun sisällön mainostajalle, joka laittaa sun kuvat mainokseen?

Tuskin tekevät, mutta käyttöehdot.

Sittense, että onhan niiltä ennenkin karannut tiedot mihin sattuu..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Te taida tietää, että FB omistaa kaiken sisäktösi?

Voivat halutessaan vaikka myydä sun sisällön mainostajalle, joka laittaa sun kuvat mainokseen?

Tuskin tekevät, mutta käyttöehdot.

Sittense, että onhan niiltä ennenkin karannut tiedot mihin sattuu..

Jos facebook haluaa käyttää päivitystäni "Olipa päivä: tyttö täytti 3v" mainostarkoituksiin, niin siitä vaan.

Vierailija

Olen fb:ssa, mutta en jakele mitään sellaista tietoa itsestäni, mitä en voisi kertoa kenelle vaan vastaantulijalle. Olen siellä oikeastaan julisena persoonana, en niinkään yksityisenä. Kaverit ovat sen älynneet eivätkä haasta mua mihinkään henk koht juttuihin eivätkä linkkaa olleensa jossain kanssani. Tosi monet tuttuni käyttävät fb:ia kuten minä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat