Kuinka usein miehesi juo itsensä humalaan?
Kommentit (38)
Noin kerran vuodessa, mutta silloinkin vain huppelissa. Räkäkännissä en oo yli seitsemään vuoteen nähnyt. En ole huolissani.
Yleensä kerran viikossa. En ole huolissani hänestä enkä hänen juomisestaan, mutta itse en osaa nukkua kotonamme, ellei mies ole paikalla.
Aiemmin 1-2 kertaa kuukaudessa överit. Olin huolissani. Nyt menee paremmin.. :)
Joka perjantai. Ja pari kertaa vuodessa kun kavereiden kanssa käy niin ihan älyttömät kännit, ettei mitään järkeä. En ole huolissani, vituttaa vaan.
Mies on ollut juomatta useamman kuukauden, koska hän on alkoholisti ja juominen menee aina överiksi. Olen hänestä huolissani, vaikka raittiutta on nyt jatkunutkin. Alkoholismi ei varsinaisesti parannu koskaan. Toivottavasti juomattomuutta kuitenkin kestäisi tällä kertaa pidempään.
Kolmeen vuoteen ei ole juonut pisaraakaan alkoholia. Alkoi ikään kuin inhoamaan ajatustakin siitä, koska isänsä on ennen raitistumistaan ollut tuurijuoppo ja mies itsekin kävi synkkinä vuosinaan alkoholismin partaalla. Ennen stoppiakaan ei kyllä juonut humalaan kuin 2-3 kertaa vuodessa.
Myös minä ihmettelen ihmisiä, jotka pystyvät juomaan kaljan tai kaksi ja lopettamaan siihen. Minä en siihen kykene ja ainoat vaihtoehtoni ovat joko olla kännissä kaiken aikaa tai olla kokonaan ilman alkoholia. Ensinmainittua tuli kokeiltua tarpeeksi kauan, nyt kuudetta vuotta kuivin suin.
Mies ei juo koskaan alkoholipitoisia.
Muutamia kertoja vuodessa. Itsekin juon enemmän :/
En ole huolissani. En ole koskaan nähnyt häntä humalassa, joskus ottaa yhden saunaoluen.
Mieheni on ollut täysin raitis kymmenen vuotta. Sitä ennen joi siiderin tai pari muutaman kerran kuussa. Mut sit lopetti senkin. En ole huolissani 😊
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun perusteella ei suomalaisten juomatavoista tarvitsisi olla huolissaan. Kaunisteltua totuutta kenties?
Tai sitten ei. Tietyssä kansanryhmässä tietenkin ryyppääminen voi olla jotenkin hienoa ja tavoiteltava rutiini joka viikko mutta on paljon (suurin osa) ihmisiä joita ei alkoholi voisi vähempää kiinnostaa.
Ruuan kanssa joo lasillinen kerran pari kuukaudessa, illallisilla ystävien luona vähän enemmän (ne avecit ruokajuomien lisäksi) mutta ei tulisi mieleenkään ottaa illalla telkkaria katsoessa lasillista! Meillä kaapit notkuu juomia kun niitä tulee tuotua reissuista ja saadaan lahjaksi mutta sinne ne pölyttyy, oliskohan nyt jotain 50-60 pulloa? Jollekin toiselle tuollainen kaappi olisi aarreaitta mikä pitäisi tyhjentää heti.
Pidän viineistä, käyn viinikursseilla, vierailen viinitiloilla jopa työni puolesta, haluan aina tutustua muihinkin paikallisiin juomiin mutta en voisi kuvitellakaan humaltuvani
Joka ilta n 10-14 olutta. En ole hänen äitinsä, aikuinen ihminen tehköön niinkuin haluaa.
Mieheni on absolutisti, eli humalassa ei ole koskaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Myös minä ihmettelen ihmisiä, jotka pystyvät juomaan kaljan tai kaksi ja lopettamaan siihen. Minä en siihen kykene ja ainoat vaihtoehtoni ovat joko olla kännissä kaiken aikaa tai olla kokonaan ilman alkoholia. Ensinmainittua tuli kokeiltua tarpeeksi kauan, nyt kuudetta vuotta kuivin suin.
Tämä on juuri se alkoholismin ja normaalin elämän ero, kun ei osaa kohtuukäyttää, niin on parempi olla ilman.
Meillä juodaan 1-2 pulloa viiniä kuukaudessa, yleensä lasillinen kerrallaan ruuan yhteydessä. Pari kertaa vuodessa on myös saunakaljat (tyyliin uusi vuosi ja juhannus).
Mieheni on harvemmin humalassa kuin minä. Ehkä johtuu siitä, että mulla saattaa olla työpaikan illanistujaisia tai kavereiden kanssa tyttöjen iltoja enemmän (yht. 3-4 krt/vuosi) ja toisaalta mieheni kyllä saattaa mennä omiin vastaaviin juttuihinsa autolla.
Reilusti humalassa arvelen nähneeni hänet tämän 13-vuotisen taipaleemme aikana 5-7 kertaa.
Olen nähnyt mieheni kännissä ehkä viitisen kertaa ja ne kerrat ovat olleet aikaa ennen lapsia, eli 15-18 vuotta sitten. En ole huolissani ollenkaan. N41