Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä henkivakuutus?

Vierailija

Maksut noussu iän myötä.
Sadantonnin henkivakuutus ja maksuja reilu viissataa ekee vuodessa.
Tosin vaivojakin jo kertynyt, tiedä vaikka menisi maksuun.
Mut silti, kannaatko tollasta maksella?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

On. Henkivakuutukset otettiin ison asuntolainan takia. Ettei toinen jäisi hirveään pulaan lasten kanssa, jos toinen yllättäen kuolisi.

Henkivakuutuksen tarve riippuu siitä, joutuuko joku läheisesi isoihin taloudellisiin ongelmiin, jos kuolet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei, en varmaan saiskaan astman takia?

Tietysti saa. Astmaan kuolee todella harvoin. Minulla on astma eikä vakuutusmaksut edes nousseet verrattuna terveisiin.

Vierailija

Ei ole. Olen lapseton, ei velkoja, omaisuus on vain minun omaa. Seurustelen, muttemme asu yhdessä ja tuskin koskaan muutammekaan yhteen. Ei ole mitään syytä hankkia henkivakuutusta.

Vierailija

On. Täydestä arvosta, muistaakseni 150000. Asuntolainaa maksettu 3,5 vuotta, henkivakuutus pidetään ainakin toistaiseksi, kun se turvaa toisen puoliskon tulevaisuuden, jos jotain sattuu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muttakun pariturvana maksu on jo toistatonnia vuodessa.

On se aika suuri maksu maksella.

AP

Aika älytöntä maksella tyhjästä. Pelosta laskutetaan. Siinä vaiheessa kun toinen kuolee, niin varmaan voi vaihtaa pienempäänkin asuntoon, lisäksi saa leskeneläkkeen.

Vierailija

MInulla on n. 130t henkivakuutus, vaikka velkaa enää 20t. Lapset on kuitenkin niin nuoria, että olisi aika paska rasti heille pärjätä omillaan aikuisuuteen asti ilman rahaa jos kuolisin. Olen yh ja ex-mies on itsekeskeinen ahne paska, joka varmaan ei lapsia auttaisi minun kuollessani mitenkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs jos käy kuten Mikkosille ja toinen ei kuolekaan, mutta on pelkkä kulurasite ;)

Tossa vaiheessa menee vaan vielä vaikeemmaksi lopettaa se henkivakuutus.

Ja kulut vaan juoksee.

Vierailija

Mulla on henkivakuutus  50 000e. Maksu vuodessa n.60e. Laskenut 100e alemmas kun ollut jo muutaman vuoden.

korvaa kaikki kuolema "muodot".

Henkivakuutus yhtiö duo. 

Menee kahdelle lapselleni puoliksi kun kuolen.

Vierailija

Olen 45v, korvausssumma on 120 000e, vakuutusmaksu on nyt 300e vuodessa. Kyllä minä sen viitsin maksaa siitä hyvästä ettei jälkeeni jäävä perhe ole puilla paljailla jos satun kupsahtamaan liian aikaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
MInulla on n. 130t henkivakuutus, vaikka velkaa enää 20t. Lapset on kuitenkin niin nuoria, että olisi aika paska rasti heille pärjätä omillaan aikuisuuteen asti ilman rahaa jos kuolisin. Olen yh ja ex-mies on itsekeskeinen ahne paska, joka varmaan ei lapsia auttaisi minun kuollessani mitenkään.

Eikö sen asunnonmyynnistä sitä rahaa juuri tulisi lapsille?

Vai onko se opintovelkaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat